Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » poniedziałek, 4 lutego 2008, 11:33

Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez Jostein » wtorek, 5 lutego 2008, 09:55

Możliwe, że Roden zrobil babola - w pozycji "Samoloty mysliwskie pierwszej wojny światowej" p. Tomasza Goworka (Biblioteczka Skrzydlatej Polski nr.10) w rozdziale 7 pt. "Menażeria" Sir T.O.M. Sopwitha znajduje się zdjęcie (w moim wydaniu opatrzone indeksem Rys. 7.1. na stronie 73, ale wiem o innym wydaniu, różniacym się objętością oraz układem i wielkością zdjęć i rysunków) przedstawiające "nocnego" Camela z 44 Dywizjonu RFC z identycznym godłem na kadłubie i posiada on duże "okno" w baldachimie górnego płata. Być może to ten sam samolot :?: Taki płat Roden dołożył dopiero w Camelu szkolnym.

Pomijając ewentualną możliwą pomyłkę producenta, Twój znakomity Wielbąd "trochę" mnie zdopingował i sięgnąłem po swojego, właśnie "trainera". Po skombinowaniu don silnika BR1 będzie z niego polski Camel.

PZDR

Andzej "Jostein" Kowalski
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » wtorek, 5 lutego 2008, 16:35

No tak, mam zdjęcie "swojego" Camela i wydawało mi się, że obejrzałem je na wszystkie strony. Po Twojej uwadze, Andrzeju, popatrzyłem jeszcze raz i widzę, że raczej masz rację. Ten Camel powinien mieć szerszy otwór w płacie. Cóż, będę musiał nauczyć się z tym żyć. :(
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez Jostein » wtorek, 5 lutego 2008, 18:01

Co ciekawe, płat z dużym "oknem" znajduje się na pewno w modelu "trainera" i - być może, nie jestem pewien - "Comic Camel". Roden "oszczędza" plastik :-/ . A przecież stosowano w Camelach różne typy "okna", więc co szkodziło dołożyć? Chcąc zrobić polskiego, muszę użyć dwóch zestawów, trainera i zestaw z silnikiem BR1. A wspomniany płat i tak trzeba przerobić.

Mam do Ciebie pytanie o technikę wykonania "krzywego iksa" naciągów stójek baldchimu i tego wrzecionowatego elementu na skrzyżowaniu tych linek. Czy fiksowałeś górę z dołem jednocześnie? Trochę się obawiam, by tego detalu neie skopać.

Pozdrawiam

Andrzej "Jostein" Kowalski

PS. Twój camel będzie dla mnie wzorem. Obawiam się tylko, że niedościgłym...
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » środa, 6 lutego 2008, 10:41

Mam do Ciebie pytanie o technikę wykonania "krzywego iksa" naciągów stójek baldchimu i tego wrzecionowatego elementu na skrzyżowaniu tych linek. Czy fiksowałeś górę z dołem jednocześnie? Trochę się obawiam, by tego detalu neie skopać.

Najpierw przygotowałem tę owiewkę z kawałka pręcika. Udało mi się w niej nawiercić 4 płytkie otwory i wkleiłem w nie 4 nitki. Dwie dolne przyciąłem do odpowiedniej długości i wkleiłem w otwory nawiercone płytko w kadłubie. Po zamontowaniu górnego płata przeciągnąłem dwie górne przez otwory i naciągnąłem jednocześnie pilnując przy tym, żeby było symetrycznie. Udało się już za drugim razem. ;o)

A dziurę w płacie można przecież powiększyć samemu, żałuję, że nie zwróciłem na to uwagi...

PS. Powodzenia z Camelem - to piękny model i samolot.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez Jostein » czwartek, 7 lutego 2008, 00:29

Dziękuję!

Jestem na etapie zamykania kadłuba, choć muszę przyznać, ze nie użyłem blaszek.
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez ZIO BY NAITT » czwartek, 7 lutego 2008, 02:31

Ja się tylko zastanawiam kiedy się doczekamy fotek z twojego warsztatu :)

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez Jostein » czwartek, 7 lutego 2008, 09:29

Kiedy kupię sobie jakiś aparat. Czyli nieprędko, na razie inwestuję w remont mieszkania.
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 129 gości