Strona 3 z 3

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2008, 11:33
przez PrzemoL

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2008, 09:55
przez Jostein
Możliwe, że Roden zrobil babola - w pozycji "Samoloty mysliwskie pierwszej wojny światowej" p. Tomasza Goworka (Biblioteczka Skrzydlatej Polski nr.10) w rozdziale 7 pt. "Menażeria" Sir T.O.M. Sopwitha znajduje się zdjęcie (w moim wydaniu opatrzone indeksem Rys. 7.1. na stronie 73, ale wiem o innym wydaniu, różniacym się objętością oraz układem i wielkością zdjęć i rysunków) przedstawiające "nocnego" Camela z 44 Dywizjonu RFC z identycznym godłem na kadłubie i posiada on duże "okno" w baldachimie górnego płata. Być może to ten sam samolot :?: Taki płat Roden dołożył dopiero w Camelu szkolnym.

Pomijając ewentualną możliwą pomyłkę producenta, Twój znakomity Wielbąd "trochę" mnie zdopingował i sięgnąłem po swojego, właśnie "trainera". Po skombinowaniu don silnika BR1 będzie z niego polski Camel.

PZDR

Andzej "Jostein" Kowalski

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2008, 16:35
przez PrzemoL
No tak, mam zdjęcie "swojego" Camela i wydawało mi się, że obejrzałem je na wszystkie strony. Po Twojej uwadze, Andrzeju, popatrzyłem jeszcze raz i widzę, że raczej masz rację. Ten Camel powinien mieć szerszy otwór w płacie. Cóż, będę musiał nauczyć się z tym żyć. :(

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: wtorek, 5 lutego 2008, 18:01
przez Jostein
Co ciekawe, płat z dużym "oknem" znajduje się na pewno w modelu "trainera" i - być może, nie jestem pewien - "Comic Camel". Roden "oszczędza" plastik :-/ . A przecież stosowano w Camelach różne typy "okna", więc co szkodziło dołożyć? Chcąc zrobić polskiego, muszę użyć dwóch zestawów, trainera i zestaw z silnikiem BR1. A wspomniany płat i tak trzeba przerobić.

Mam do Ciebie pytanie o technikę wykonania "krzywego iksa" naciągów stójek baldchimu i tego wrzecionowatego elementu na skrzyżowaniu tych linek. Czy fiksowałeś górę z dołem jednocześnie? Trochę się obawiam, by tego detalu neie skopać.

Pozdrawiam

Andrzej "Jostein" Kowalski

PS. Twój camel będzie dla mnie wzorem. Obawiam się tylko, że niedościgłym...

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 6 lutego 2008, 10:41
przez PrzemoL
Mam do Ciebie pytanie o technikę wykonania "krzywego iksa" naciągów stójek baldchimu i tego wrzecionowatego elementu na skrzyżowaniu tych linek. Czy fiksowałeś górę z dołem jednocześnie? Trochę się obawiam, by tego detalu neie skopać.

Najpierw przygotowałem tę owiewkę z kawałka pręcika. Udało mi się w niej nawiercić 4 płytkie otwory i wkleiłem w nie 4 nitki. Dwie dolne przyciąłem do odpowiedniej długości i wkleiłem w otwory nawiercone płytko w kadłubie. Po zamontowaniu górnego płata przeciągnąłem dwie górne przez otwory i naciągnąłem jednocześnie pilnując przy tym, żeby było symetrycznie. Udało się już za drugim razem. ;o)

A dziurę w płacie można przecież powiększyć samemu, żałuję, że nie zwróciłem na to uwagi...

PS. Powodzenia z Camelem - to piękny model i samolot.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: czwartek, 7 lutego 2008, 00:29
przez Jostein
Dziękuję!

Jestem na etapie zamykania kadłuba, choć muszę przyznać, ze nie użyłem blaszek.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: czwartek, 7 lutego 2008, 02:31
przez ZIO BY NAITT
Ja się tylko zastanawiam kiedy się doczekamy fotek z twojego warsztatu :)

PZDR

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: czwartek, 7 lutego 2008, 09:29
przez Jostein
Kiedy kupię sobie jakiś aparat. Czyli nieprędko, na razie inwestuję w remont mieszkania.