Strona 1 z 4

Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 18:50
przez andrzej weimann
Ponieważ prace nad A-20 zbliżają się do końca rozgrzebałem kolejny model. Oto on:
Obrazek

Do tej pory udało mi się złożyć z grubsza skrzydła, które jeszcze wymagają obróbki (jak widać trzeba było użyć trochę szpachlówki) oraz wklejenia pozostałych elementów:
Obrazek
Obrazek

Skleiłem również kokpit:
Obrazek
Obrazek
oraz wypełniłem dobrobytem z zestawu burty w kabinie pilota i w komorze kółka ogonowego:
Obrazek
Obrazek

I przy okazji jeszcze raz dziękuję Josteinowi za uwagi dotyczące modelu - jak najbardziej się przydały. :)

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 19:17
przez spiton
Ale fajnie. Ostatnio zastawiałem się czy by nie rozgrzebać właśnie Whirlwinda, tylko z Airfix'a (bo takiego mam).
Ale doszedłem do wniosku, że jak Whirlwind, to chyba jednak Special Hobby.
Najbardziej podobają mi się w tym samolocie klapy ,-)).

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:09
przez K.Y.Czart
spiton napisał(a):...jak Whirlwind, to chyba jednak Special Hobby.
Najbardziej podobają mi się w tym samolocie klapy ,-)).


Seba, jak Whirlwind z klapami, to tylko Pavla. SH jakoś mnie nie zachwycił i sprzedałem obie wersje zestawu. Pavlę i Airfixa zrobiłem. Airfix poległ spadłszy z pólki. ;o)

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:22
przez spiton
Dzięki Kszyśku za radę. W S H podoba mi się faktura płata a zwłaszcza fajnie pokazane zbiorniki paliwa.
Czyżby Pavla dawała możliwość zrobienia otwartych klap ??

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:23
przez Mac Eyka
spiton napisał(a):Ale fajnie. Ostatnio zastawiałem się czy by nie rozgrzebać właśnie Whirlwinda, tylko z Airfix'a (bo takiego mam).


Sebastian, wierze w ciebie. Wszak jesteś miłośnikiem tego typu zestawów.

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:33
przez spiton
Mac Eyka napisał(a):
spiton napisał(a):Ale fajnie. Ostatnio zastawiałem się czy by nie rozgrzebać właśnie Whirlwinda, tylko z Airfix'a (bo takiego mam).


Sebastian, wierze w ciebie. Wszak jesteś miłośnikiem tego typu zestawów.

Pomału wyrastam ;-))

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:38
przez K.Y.Czart
spiton napisał(a):Dzięki Kszyśku za radę. W S H podoba mi się faktura płata a zwłaszcza fajnie pokazane zbiorniki paliwa.
Czyżby Pavla dawała możliwość zrobienia otwartych klap ??


I owszem :) Jeśli się Andrzej nie pogniewa, że mu zaśmiacam wątek swoimi starymi ulepkami, to tak to wygląda u Pavli:

Obrazek

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 20:41
przez Dominik
Mam dwa modele Whirlwinda z SH. Będę regularnie tu zaglądał by podpatrzyć to i owo. Andrzeju mógłbyś napisać wskazówki co i jak?

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 21:02
przez andrzej weimann
Dominik napisał(a):Mam dwa modele Whirlwinda z SH. Będę regularnie tu zaglądał by podpatrzyć to i owo. Andrzeju mógłbyś napisać wskazówki co i jak?


Nie ma sprawy - na razie z tego co przekazał mi Jostein na stronie 136 wątku "Chwalmy się" i co wyszło w moim modelu to sposób montażu komór podwozia głównego. Zacytuję Josteina (chyba się nie pogniewa :) ):

Jostein napisał(a):A Trąba Powietrzna w zasadzie da się zrobić bezboleśnie, pomijając konieczność poszerzenia półki za plecami pilota, paskiem polistyrenu po 0,25 mm z każdej strony, oraz innym sposobem montażu komór podwozia głównego, niż sugeruje to instrukcja - strop tychże jest minimalnie za krótki. Stąd lepiej wkleić ich przednią i tylną ściankę w gondole silnikowe i wtedy dopasować strop.


To co Jostein pisze o półce za plecami pilota u mnie sprawdziło się tylko częściowo - wklejenie paska 0,25 uniemożliwiłoby wklejenie rzeczonej półki ale nieco musiałem ją poszerzyć (ale tylko o jakieś 0,1mm z każdej strony). Jak zamknę kadłub i zanim podmaluję to postaram się to pokazać.

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 21:31
przez spiton
No to zaczynam szukać Whirlwinda Pavli ,-)).Ale z SH tez bym sobie jakoś z klapami poradził. Piłowanie to mi akurat nieźle idzie.
Dzięki Krzysku za foty Twojego Whirlwinda. Klapy super !!!

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 09:24
przez Mac Eyka
Pytanie tylko jak jest ze sklejalnością Pavli.
No cóż firma ta nie jest słynna z samoskładalnych zestawów.

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 09:29
przez K.Y.Czart
Mac Eyka napisał(a):Pytanie tylko jak jest ze sklejalnością Pavli.
No cóż firma ta nie jest słynna z samoskładalnych zestawów.


Maciek, no sam się nie złoży, to raczej pewne. Ale nawet taki lebiega, jak ja, dał sobie radę. Więc nie jest najgorzej. ;o)

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 12:10
przez Jaho63
K.Y.Czart napisał(a):nawet taki lebiega, jak ja

:mrgreen:
Ja jeszcze nie nabyłem Whirlwinda, ale to bardziej dlatego, że sam nie wiem jeszcze kogo/jakiego pilota maszynę zrobić. Tym bardziej nie wiem co robić, kiedy pokazało się więcej zestawów tego myśliwca. Niemniej, nastawiony byłem na SH.

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: sobota, 14 maja 2011, 22:21
przez Jostein
andrzej weimann napisał(a):Nie ma sprawy - na razie z tego co przekazał mi Jostein na stronie 136 wątku "Chwalmy się" i co wyszło w moim modelu to sposób montażu komór podwozia głównego. Zacytuję Josteina (chyba się nie pogniewa :) ):

Jostein napisał(a):A Trąba Powietrzna w zasadzie da się zrobić bezboleśnie, pomijając konieczność poszerzenia półki za plecami pilota, paskiem polistyrenu po 0,25 mm z każdej strony, oraz innym sposobem montażu komór podwozia głównego, niż sugeruje to instrukcja - strop tychże jest minimalnie za krótki. Stąd lepiej wkleić ich przednią i tylną ściankę w gondole silnikowe i wtedy dopasować strop.


To co Jostein pisze o półce za plecami pilota u mnie sprawdziło się tylko częściowo - wklejenie paska 0,25 uniemożliwiłoby wklejenie rzeczonej półki ale nieco musiałem ją poszerzyć (ale tylko o jakieś 0,1mm z każdej strony). Jak zamknę kadłub i zanim podmaluję to postaram się to pokazać.


Ano się nie pogniewa :) A nawet wręcz przeciwnie...
Swoją scieżką, w moim musiałem doklejać owe pół milimetra do półki. No, ale może tolerancja wykonania jest taka :?: ;o)

Re: Westland Whirlwind 1:72 Special Hobby

PostNapisane: środa, 18 maja 2011, 18:36
przez andrzej weimann
Ciąg dalszy prac:
skończone skrzydła
Obrazek
Obrazek

sklejony, poszpachlowany i wyszlifowany kadłub
Obrazek
Teraz odtworzyć linie podziału, dokończyć półkę za pilotem i można zamykać kabinę.