Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » czwartek, 8 maja 2008, 18:44

Jeden z wariantów przewodów hamulcowych (bywały też przewody proste jak struna biegnące nieco z tyłu goleni, ale nie jestem pewien, czy to nie jakas muzealna modyfikacja):
Obrazek
żródło: www.aircraftresourcecenter.com
Koła ZX6 miał z deklami jak na powyższym obrazku jeśli dobrze pamiętam. Golenie podwozia najbezpieczniej pomalować kolorem spodu.
Ostatnio edytowano czwartek, 8 maja 2008, 18:58 przez Wojciech Perkowski, łącznie edytowano 2 razy
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 705
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Reklama

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 8 maja 2008, 19:38

Serdeczne dzieki !
Prysnalem golenie stalowym a jak wyschna to przelece AB i czas na zamkniecie tego projektu :)
a to aktualny stan:
Obrazek
Obrazek
Jeszcze raz dzieki za pomoc
pozdr
G.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » czwartek, 8 maja 2008, 20:16

Jeśli dobrze widzę, to zamalowałeś cały "areał" u góry wiatrochronu, a powinno tam ostać się trochę przeźroczystego (nad płaską szybką przednią).
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 705
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 8 maja 2008, 20:38

no nie :) to resztki maskowania :) Wszystkie szybki wymagaja jeszcze przeczyszczenia po maskowaniu i malowaniu. Za pare dni bedzie gotowy
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 8 maja 2008, 20:49

Przy okazji zapytam się o kolor przewodów hamulcowych bo zdjęciu mają kolor goleni?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 8 maja 2008, 21:25

Przeszukalem moja biblioteczke i z moich zrodel wynika ze przewody biegly po tylnej, wewnetrznej krawedzi pokrywy goleni podwozia i przechodzily w gietki (czarny) przewod do hamulca. Przewod sztywny byl malowany kolorem pokrywy (czyli spodu).

Czy zdjecie powyzej pokazuje przewod hamulcowy? Jesli TAK, to moze jest wsrod nas ekspert kto moze nieco "rozczyscic w rozumie" i opowie nam co powodowalo rozne prowadzenie przewodow hamulcowych w Mk IX
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 8 maja 2008, 21:58

ciagle szukam ...
dotarlem do informacji dosc chyba istotnej. Przewod pokazany na zdjeciu powyzej to nie jest przewod hamulcowy ale przewod blokady podwozia ("Locking Rod") - o ile moje tlumaczenie jest wlasciwe.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 8 maja 2008, 23:02

Na lewym skrzydle weszła kokarda na lotkę...Oj!
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 9 maja 2008, 01:45

te kalkomanie to wogole kompletny koszmar. Na skrzydlach sa podwojne :( bo popzednie sie rozpuscily przy dzialaniu AGAMa :(
Niestety nie obeszlo sie bez strat :( i to jest jedna z nich :( Dodatkowo AGAMA wyzarla mi dolna czesc Z na lewym (port) boku :( moze to mnie widac. Niestety model nie wyszedl jak chcialem. Moglem go odwalic do pudla (albo o sciane) albo dokonczyc i moze da sie zatuszowac problemy budowy (z braku dooswiadczenia niestety).
Jeszcze nie skonczylem i ciagle moze sie okazac ze poleci na sciane :(
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Daniel iceman Gronowski » piątek, 9 maja 2008, 16:48

Ani mi się waż nim rzucać! Model prezentuje się okazale, błędy zdarzają się każdemu i nie ma co się załamywać. Trzeba dokończyć!

Co do Agamy to też sie raz przejechałem na ich płynach, ale uważam, że są dobre. Ostatnio używam tylko samego płynu przeznaczonego do kładzenia pod kalki. Gdy to nie pomoże to smaruje jeszcze delikatnie tym niebieskim (nie pamietam nazwy :-> ). Na koniec poprawiam linie podziału na których leży kalka wykałaczką i jest dżi.

"Czarnego" płynu staram się wogóle nie używać. Działa jak kwas. Zżarł mi kiedyś 3 warstwy farby!

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » piątek, 9 maja 2008, 23:45

:) nie wywalilem go i ciagle inwestuje :)
Wlasnie wkleilem wydech i teraz pora na podwozie. Wlasnie w zwiazku z tym moje pytanie - Co to jest za przwod prowadzacy wokol goleni az prawie do teleskopu amortyzatora ?

Kagero Top Shot "Spitfire LF Mk XVIe" na str 36 pokazuje:

Obrazek

Wyglada na przewod pokazany powyzej na zdjeciu Wojtka.

Co to jest ??

{EDIT}
Problem rozwiązany. Wskazany element to tzw "Locking Rod" czyli po polsku będzie "pręt blokujący" (?). Element używany prawdopodobnie do zabezpieczenia podwozia przed przekroczeniem max wysunięcia goleni (amortyzator).
Przewód hamulcowy biegl z tylu goleni po krawędzi pokrywy (kolor pokrywy) i przechodził w elastyczny przewód (czarny) tworzący pętlę przy kole. Doskonale to widać na zdjęciu zamieszczonym w publikacji Kagero Top Shots na stronie 36 (powyżej).
Znalazłem publikacje ktora blednie podawala jakoby omawiany pret byl przewodem hamulcowym.

Przepraszam za zamieszanie ale sądziłem ze ta informacja może byc użyteczna.
Pozdrawiam
G.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » sobota, 10 maja 2008, 18:54

gzt napisał(a)::)... sądziłem ze ta informacja może byc użyteczna....


Bardzo użyteczna. Dotąd nie wierdziałem o takim przebiegu przewodów hamulcowych w Spicie. Zapewne elastyczny przewód musiał też być u góry goleni, przy skrzydle - ciekawe jak był umieszczony?
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 705
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » poniedziałek, 12 maja 2008, 23:15

wyglada na to ze koniec z tym projektem. Nie wszystko mi sie udalo zrobic tak jak planowalem :( ale ogolnie jestem dosc zadowolony z tego projektu. Najwazniejsze ze dosc duzo sie nauczylem o Spitfire :)
Oto kilka fotek wstepnych skonczonego modelu.
Niestety wcielo mi lusterko :( i musze cos dorobic tak ze model jest skonczony na 99.99% :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W koncu tygodnia zrobie wiecej zdjec i wtedy wprowadze go do galerii ukonczonych modeli
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 13 maja 2008, 00:04

Pomaluj na stalowo siatkę na wlocie powietrza pod kadłubem.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » wtorek, 13 maja 2008, 00:17

pomalowalem a potem znalazem zdjecia gdzie wlot powietrza jest zamkniety klapka w kolorze spodu. Zamalowalem wiec stal na AB :)
EDIT: no tak. Okazalo sie ze ta wersja wlotu nie miala klapki :( Zasugerowalem sie pozniejszym wlotem - jak w Krakowie. Ehh, jednak znowu musze przemalowac :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości