Strona 1 z 5

Tankowanie w 1:48

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 22:12
przez Maciej Gruca
Czas zacząć nowy temat. Tym razem coś co wymyśliłem jakieś dwa lata temu - F-14A pobierający paliwo od ES-3A. Temat odstawiony na tak długo z powodu braku możliwości lokalowych. Tomcat pochodzi z zestawu Hasegawy, ES-3A z AMT/ERTL. Model Shadow'a (skądinąd zwanego Tłuczkiem z powodu wielomiesięcznego oczekiwania na swą kolej na...tłuczku do mięsa :D ) jest już prawie gotowy (konstrukcja). Muszę go jednak trochę wzmocnić, ponieważ będzie miał bardzo specyficzne, jeszcze nigdy przeze mnie nie stosowane, mocowanie. Mam pewne obawy co do wytrzymałości tego układu, ale myślę że warto spróbować (w razie czego mam już obmyślone stosowne zastępstwo).
Co by nie być gołosłownym... Tłuczek w roli głównej:

Obrazek
Obrazek

i trochę szczegółów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 23:07
przez adamkijak
Bardzo ciekawy pomysl, ciekawe co sie z tego wykluje. Kibicuje i podpatruje.

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 23:13
przez spiton
No nieźle !!

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 11:56
przez Adam
Chyba jest jeszcze miejsce w pierwszym rzędzie, siadam i czekam co będzie dalej.
Adam

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 16:33
przez Czarny
To będzie bardzo ciekawy projekt. Mam tylko jedno głupie pytanie, czy jesteś 100% pewien że USN używała Shadowów do tankowania w powietrzu?

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 18:33
przez Ralf_S
Czarny napisał(a):To będzie bardzo ciekawy projekt. Mam tylko jedno głupie pytanie, czy jesteś 100% pewien że USN używała Shadowów do tankowania w powietrzu?


Jak widać na poniższym filmiku Vikingi służą również jako latające tankowce.

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 19:25
przez Marcin Witkowski
Czarny pytał o Shadowa, który jest wyspecjalizowaną wersją Vikinga. Obawiam się, że samoloty wersji ES-3A, o ile zapewne odziedziczyły po Vikingach techniczne możliwości bycia tankowcem, to rzadko lub wcale nie były w tej roli wykorzystywane. Tych samolotów było raptem 16 (po osiem na wybrzeże, po dwa na skrzydło), a służyły zaledwie przed 9 lat. Merytorycznie takie połączenie może być trudno wytłumaczalne.
Jeśli jednak będziesz je łączył, to zwróciłbym też uwagę na zgodność kamuflażu obydwu samolotów. By były z jednego skrzydła i okresu.

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 20:04
przez Maciej Gruca
Obecnie też nie potrafię znaleźć stosownego zdjęcia, acz wydaje mi się że takie gdzieś wydziałem. Mogę się jednak mylić. Mi jak zwykle bardziej zależy na efektownym modelu /modelach niż dbałości o prawdę obiektywną :mrgreen:
Marcin Witkowski napisał(a):Jeśli jednak będziesz je łączył, to zwróciłbym też uwagę na zgodność kamuflażu obydwu samolotów. By były z jednego skrzydła i okresu.

Marcinie, czy mógłbyś mi służyć stosowną informacją?

Ze spraw modelarskich. Czy ma ktoś pomysł jak zrobić dryfkotwę? Mi jeszcze nic się nie skrystalizowało ;o)
Obrazek

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 20:34
przez Lucas HS
Może z kurki? :mrgreen:
Obrazek

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 21:11
przez Ralf_S
Marcin Witkowski napisał(a):Czarny pytał o Shadowa, który jest wyspecjalizowaną wersją Vikinga. Obawiam się, że samoloty wersji ES-3A, o ile zapewne odziedziczyły po Vikingach techniczne możliwości bycia tankowcem, to rzadko lub wcale nie były w tej roli wykorzystywane....

Cytat za globalsecurity.org:
"The ES-3A is configured as an airborne refueling platform and can be utilized in the airborne tanking role."
Czyli:
"ES-3A jest skonfigurowany jako platformy tankowania w powietrzu i mogą być wykorzystane w roli powietrznych tankowców."
Pamiętam, że we wszystkich monografiach pisano o zachowaniu możliwości tankowania samolotów przez Shadow'y ( nie przerabiano całej instalacji paliwowej w płatowcu).
I stawiam na to, że na pewno były używane w tej roli, choćby w celach treningowych.

Z ciekawością obserwuję warsztat. Lubię takie nieortodoksyjne projekty :D

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2011, 21:31
przez Maciej Gruca
Łukaszu! Nie powinieneś na forum robić mi smaku na kurki... w jajecznicy :mrgreen:

Odchodząc od "spraw merytorycznych"... chciałbym Panom przedstawić mój (chyba) największy sukces :!: Coś czego bałem się przez te dwa lata, gdy tylko myśli wracały do projektu "powietrznego karmienia" (a wracały dość często). Z powodu którego zakupiłem zastępstwo (A-4C Skyhawk) obawiając się ...fizyki. Mówiąc prosto, miałem ogromne obawy co do tego czy niesymetrycznie zawieszony model jest się w stanie utrzymać na cienkiej szprysze!

Jest w stanie :!:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz wyobraźcie sobie, że zamiast mej ręki jest F-14. To się musi udać :D

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: wtorek, 19 lipca 2011, 00:14
przez Maxek
Teraz pytanie czy F-14 to wytrzyma?
KA-6D Tanker jest ładniejszy od Shadowa i system tankowania ma centralnie pod kadłubem - byłoby łatwiej :)

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: wtorek, 19 lipca 2011, 00:38
przez tomtre
Pomysł z kurką przedni :D

A tak bardziej realnie to może by coś utkać z delikatnej tkaniny (jedwabiu?), a potem go jakoś usztywnić w konkretnej pozycji (lakierem?)?

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: wtorek, 19 lipca 2011, 01:20
przez spiton
Gratuluję zwycięstwa nad fizyką.
A grzybek może z papieru...jakoś.

Re: Tankowanie w 1:48

PostNapisane: wtorek, 19 lipca 2011, 07:09
przez Daniel-Martola
Ale pomysł! Gratuluję i śledzę wykonanie.
pozdrawiam