ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom 1:48

Postprzez Rafał Szul » środa, 3 sierpnia 2011, 12:16

Witam wszystkich
Jest to mój pierwszy post w na tym forum tak więc należy się krótkie intro:
Jestem początkującym modelarzem, wręcz raczkującym. Zamierzam podzielić się z Wami relacją z budowy mojego drugiego modelu w skali 1:48, nie ukrywam, że bardzo liczę na wszelkiego rodzaju porady, uwagi czy komentarze (również te "mieszające z błotem"). Nigdy nie brałem udziału w żadnych warsztatach, w aeroklubie sekcję modelarską znam jedynie z napisu na drzwiach. I z fotografowaniem u mnie nie tęgo, korzystając z poradników z pwm.org.pl kajam się i obiecuję poprawę (ale starych zdjęć już nie zmienię...)

A teraz do rzeczy:

Modelem, którym się zajmuję jest F-15E Strike Eagle firmy ACADEMy; docelowo w malowaniu z operacji Iraqi Freedom (czyli out of the box). Wcześniej miałem doświadczenie jedynie z modelem F-16C firmy Tamiya, stąd często będę odwoływał się do jakości Tamki.

Obrazek
Pudełko jak pudełko, wielkie. A w środku:

Obrazek
W środku sporo wyprasek, mnóstwo uzbrojenia, dwie instrukcje, jeden arkusz (cały kolorowy) kalkomanii no i mała tabliczka z elementami fototrawionymi. Będzie zabawa... Pora na pierwszy krok:

Obrazek
Od razu rzuca się w oczy, że czynności masa (w poprzednim modelu producent zrobiłby z tego ze 3 lub 4 kroki)

Wycinamy części:
Obrazek
Pierwsze wrażenia: plastik bardo kruchy. Trzeba szalenie uważać, nożyki zawsze ostre - łatwo ułamać brzeg części. Za to na razie nie ma wyraźnych nadlewek.

Obrazek
Pomalowane części, przed złożeniem w całość. Używam farb Tamiyowskich (do rozcieńczania X20A), maluję aerografem marki no-name oraz wszelkiej maści pędzelkami.

A tak wyszło jako całość:

Obrazek

i z drugiej strony:

Obrazek

...ciąg dalszy nastąpi...

Rafał.
Rafał Szul

Reklama