Strona 1 z 9

Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2008, 14:24
przez gzt
Prace rozpoczęte.
Robię to OOB ale postanowiłem nieco dodać do kabiny.

Obrazek

Obrazek

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: środa, 13 lutego 2008, 10:24
przez Andrzej_R.
Coś mi nie gra z pasami - górne nie powinny być osobne i mocowane tuż za oparciem fotela na płasko? Korzystam z blaszki Eduard SS109 - tam chyba prawy pas boczny rozdziela się na 2, oba (lewy i prawy) są wg instrukcji mocowane w rogu fotela (na zewnątrz oczywiście)

Nie mam za wiele doświadczeń w Messerach, właśnie buduję mojego pierwszego (Bf-109G10), ale tego akurat wczoraj szukałem i wychodzi mi jak wyżej :).

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: środa, 13 lutego 2008, 10:58
przez gzt
Wziąłem je z E4 i nie wiedziałem, że były inne :(
Nic to, w zasadzie mogły być to pasy RAFu a na te dosc dobrze pasujś. To jest samolot w barwach LW z szachownicą :)

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: środa, 13 lutego 2008, 19:58
przez Kuba P.
Oj raczej takie pasy odpadają. Górne mocowania pasów były dwa, po jednym na pas. Mocowania to dwa uszka umieszczone tuż za profilowanym oparciem fotela.

http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 4as-48.jpg

Raczej nikt by tam nie mocował angielskich pasów i nie przerabiał ich mocowania :)
Pasy w 109 E były inaczej mocowane, do G się niespecjalnie nadadzą.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: środa, 13 lutego 2008, 22:24
przez gzt
Kuba, dzięki za link !
Chyba jednak wywalę te pasy póki nie za późno :) Muszę kupić Eduarda blaszki do G ale to musi i tak poczekać...

Edit: Wywaliłem pasy :)

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: wtorek, 26 lutego 2008, 18:15
przez gzt
Pasy wywalone, owiewka "zamaskowana" i pomalowana

Obrazek
note: po raz pierwszy uzylem Badger360 :( nie bardzo jeszcze czuje to narzadko ...


Dzisiaj dostałem książke Kuby Kagero 19 - "Me Bf 109 G/K" - świetna pozycja - i nawet nie wiedzialem, że są kalki :)
Tylko brakuje mi autografu autora :)

Wygląda na to, że prawa strona kadłuba nie wymaga żadnej zmiany (porownuję z Bf 109G-14/AS na Akruszu 15 oraz lewa strona rownież wygląda OK. Wszystkie elementy są umieszczone dokładnie jak na pokazanym rysunku.

Obrazek

Obrazek


W związku z tym zamykam sprawę kadłuba i przechodzę do skrzydła ale zanim to zrobię szybkie pytanko do ekspertow: czy "trimy" na sterze kierunku nie powinny być usunięte ?

Obrazek

EDIT:
Po dłuższym porównaniu rysunków Kuby i zestawu Hasegawy, okazało się, że jednak mam do zrobienia małe zmiany wlewu oleju (niżej o ~3mm) oraz zimnego rozruchu po prawej stronie. Ale to już drobiazgi.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2008, 17:36
przez gzt
Prawa strona już gotowa

Obrazek

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2008, 18:28
przez Kuba P.
gzt napisał(a):... czy "trimy" na sterze kierunku nie powinny być usunięte


Usuń tylko dwie wyważające blaszki, klapka wyważająca zostaje :)
Cieszę się, że Ci się opracowanie przydało, bardzo mi miło.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2008, 21:39
przez gzt
Tak myślałem, ale wolałem zaczekać na info :)
Książka jest bardzo fajna, a szczegolnie podoba mi się opis "okiem pilota". Im więcej takich informacji tym lepiej. Zawsze zadaję sobie pytanie : jak to latało :) i tym razem znalzłem odpowiedź.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 14:42
przez gzt
Pytanie do expertow :)
W zestawie Hasegawy sloty sa osobno ale , wydaje mi sie ze w pozycji otwartej sa zamontowane nieco za nisko. Mam wrazenie ze powierzchnia gorna slota powinna byc na tej samej "wysokosci" co pow plata. Slot powinien wysuwac sie do przodu oraz nieco w dol zgodnie z geometria cieciwy przekroju a nie wpadac w dziure wydlubana przez Hasegawe.
Czy sie myle ?

Czy ktos ma rysunki przekroju slota i plata w pozycji otwartej ???

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 15:05
przez Jarek Gurgul
Przekroju co prawda nie mam pod ręką, expertem też nie jestem, ale może wystarczy Ci Grzegorz ta fotka:
Obrazek
ze strony Aircraft Resource Center

Jarek

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 15:08
przez gzt
Extra,
dzieki Jarek ! Wlasnie o to mi chodzilo !
A przy okazji, jaki to jest kolor farby uzyty na wewnetrznych powierzchniach slota ? czy "wewnetrzne" powierzchnie klap rowniez byly malowane takim kolorem ?

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 15:12
przez Kuba P.
Nie mylisz się :)

Proszę, slocik otwarty
http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 943-14.jpg

http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... POF060.jpg

więcej np. tu:
http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 611943.htm

ps - te "gniazda" slotów często są w kolorze kamuflażu, malowane po całości.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 15:16
przez gzt
wlasnie sie zastanawialem czy Polscy mechanicy pomalowali je czy zostawili. wydaje sie ze chyba pomalowali po wszystkim jak leci :)

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

PostNapisane: piątek, 29 lutego 2008, 17:45
przez Kuba P.
Nie wiem jak zrobili ci, którzy malowali samolot ale jak mieli jakiekolwiek pojęcie jak te sloty działają, to raczej bardzo dbali, żeby farba gdzieś się nie dostała i żeby sloty się nie blokowały czy zacinały.
Może malowali zamknięte? Może zdemontowali?