Aleksander011 napisał(a):Plan budowy D-13
Mam 6 zestawów blach 4 Eduarda, 1 Eagle Files+1 Verlinden
3 zestawy żywiczne-ale wykorzystuje tylko części sterowe oraz pełna kabinę, przerabiam też wnękę silnika oraz posiadam rury wydechowe MoskitTech
Posiadam Maski i niezliczone kalki
Świetnie.
W przypadku konwersji Montex, autorzy pominęli bardzo ważny szczegół mianowicie wypukłości osłon silnika, które okrywały szerzej zamocowane łoże silnikowe.
Te wypukłości powinny znaleźć się na pokrywie skrzyni amunicyjnej dla działka silnikowego (ta przed kabiną) no i oczywiście na osłonach silnika.
Zwróć uwagę na to, bo to ważne i dziwię, że zostało pominięte.
W zasadzie większość niezbędnych uzupełnień wymieniłeś, chociaż pozwolę sobie dodać kilka komentarzy.
1>dodać otwór pod działko w kołpaku-dorobić lufę
Właściwie nie lufę a samą rurę - kanał wylotowy pocisków. Lufa działka się kończyła o wiele dalej.
7>otwory i luki serwisowe, wlew paliwa-zgodnie z dokumentacją
Właściwie trzy wlewy, dwa dla zbiorników głównych i jeden dla rozruchowego.
8>opony podwozia głównego-bieżnikowane
tylko jedna miała bieżnik. Druga była standardowa, gładka. Przynajmniej w momencie zrobienia znanych zdjęć we Flensburgu.
10>klapy hamulca wewnętrznie pokryte sklejką-wykonać imitację
tu przyznam nie bardzo rozumiem. Chodzi o dolne pokrywy podwozia głównego?
Mam pytanie- wyrzutnik flar-D 13 miał je również pod spodem?
to nie była wyrzutnia flar tylko gniazdo z podpięciami dla ETC 501. Jednym otworem wyprowadzany był przewód sprężonego powietrza, drugim leciało paliwko a trzecim wyprowadzone były przewody elektryczne dla ETC.
W Dorach z uwagi na stosowanie nowszego pylonu ETC 504 z tego podłączenia nie korzystano.
Do uwag powyższych dodałbym jeszcze:
1. Przerobienie żaluzji za chłodnicą, D-13 nie miał już zblokowanej klapki przed wlotem powietrza do sprężarki i otwierały się wszystkie;
2. Po lewej stronie kadłuba, wyżej i za gniazdem podłączenia zewn. źródła tlenu i sprężonego powietrza w remontowanym D-13 jest dziwny prostokątny otwór. Coś w stylu wnęki apteczki z wczesnych Fw 190. Nie wiem co to jest, nie wiem po co, na zdjęciach z Flensburga nie potrafię dostrzec czy ta pokrywa jest czy nie.
Na zdjęciach zdewastowanej maszyny w USA po wojnie pokrywę widać, jest jakby przyśrubowana. Czy to jakaś łatka, którą dorobiono po wojnie czy oryginalny element. Nie wiem i chciałbym wiedzieć;
3.O panelu między wnękami podwozia pewnie doskonale wiesz, więc tylko przypomnę. Tak samo o kompletnej przeróbce bebechów i przegrody ogniowej widocznych przez wnęki podwozia.
4. Warto się przypatrzeć rurom wydechowym, czy nie są nieco inaczej powyginane jak te w Jumo A. Na lewej dolnej osłonie silnika warto wyciąć owalny otwór, który dobrze widać na zdjęciach.
5. Ten samolot był wyposażony do standardu R11 czyli powinien mieć podgrzewane szyby wiatrochronu, prawda?
6. Jeszcze ewentualnie drewniane pokrywy luków kadłubowego i radiowego oraz panel pod zbiornikami paliwa chociaż tutaj warto być ostrożnym i lepiej temat rozpoznać.
W każdym razie jak masz książkę Yellow 10, Japo to zdobądź "Modeller's Eye" i powinno pójść gładko.
Jak mi się coś jeszcze przypomni odn. samolotu to dopiszę.
-----------------------
ps - kiedyś sam podjąłem próbę zmierzenia się z "Yellow 10".
Projekt, co nie dziwne jak się ma nadmiar pomysłów, zatrzymał się na tym etapie:


