Strona 1 z 4

Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 2 marca 2012, 21:18
przez don_kilio
Witam,

Będzie to temat dość klasyczny i może nudny, bo kolejna budowa oklepanego zet iks szóstego(pierwszego) taka jest, ale ponieważ taki model powinien się znaleźć na półce, wiec można powiedzieć tylko START :)

Model powstanie z ICMowskiej dziewiątki, plus Zoom Eduarda, kalki Techmodu, reszta swoja.

Na początek wnętrze, którego i tak po zamknięciu nie będzie za dużo widać :)
Kilka wnęk, radiostacja, akumulator, przewód od aparatu tlenowego, reszta na zdjęciach (jakość średnia, obiecuję poprawę).

Zapraszam do oglądania. Uwagi mile widziane :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Jak dam radę, to późnym wieczorem wrzucę następne zdjęcia, kokpit się klei (widać że nie będzie tak źle ze spasowaniem)

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 2 marca 2012, 21:47
przez Jostein
A jeśli to będzie ZX-6, to w jakim kamuflażu?

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 2 marca 2012, 23:28
przez don_kilio
Malowanie standardowe "afrykańskie" złożone z barw RAF: góra Middle Stone/Dark Earth, dół Azure Blue.

Zdążyłem złożyć kadłub, spasowałem ze skrzydłami, nie było tragedii, jedynie z prawej strony będzie większe szpachlowanie.

Obrazek

Obrazek

Zacząłem się też bawić w dłubanie w komorze silnika,

Obrazek

zakleiłem niezbyt urodziwe dziury,

Obrazek

no i cały przedział silnika z łożem naszykowany do malowania

Obrazek

Obrazek

wszystko pasuje perfecto, przymiarka silnika na sucho, siedzi jak ulał :)

Obrazek

No i na koniec kilka pytać do znawców tematu:
- jakiego koloru ma być silnik?
- komora silnika, wnęki kół - ten sam kolor co wnętrze?
- kolor bakelitowego fotela, ktoś ma patent na odpowiednią barwę?

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 2 marca 2012, 23:40
przez Jacek Bzunek
Jeśli nie jest za późno to spójrz na owtory do wyrzucania łusek an spodzie płata-są odwrócone.

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: sobota, 3 marca 2012, 13:35
przez fragles
don_kilio napisał(a):wszystko pasuje perfecto, przymiarka silnika na sucho, siedzi jak ulał :)


Z tego, co pamiętam, tu Cię czeka szlifowanie:

Obrazek

bo inaczej okapotowanie nie siądzie na swoim miejscu.

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: sobota, 3 marca 2012, 19:17
przez don_kilio
Jacek dzięki za uwagę, wszystko jest jeszcze do zrobienia :)

fragles - idealne spasowanie nie będzie tak mocno istotne, ponieważ cały silnik będzie odkryty, ale nie powiem, że nie sprawdzałem ułożenia pokrywy, tak żeby nie wyglądało to nie naturalnie.
Silnik jest dobrze posadzony nie wystaje za mocno, ponieważ przesunąłem mocowania silnika do łoża o jakiś 1 mm do góry, bo inaczej za Chiny nie chciało to leżeć.

Obrazek

Obrazek

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: sobota, 3 marca 2012, 19:39
przez dewertus
don_kilio napisał(a):za Chiny nie chciało to leżeć.


Dlatego ja w moim ICMowym Spicie wywaliłem silnik całkowicie ;o)

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: niedziela, 4 marca 2012, 13:41
przez Aleksander
dewertus napisał(a):
don_kilio napisał(a):za Chiny nie chciało to leżeć.


Dlatego ja w moim ICMowym Spicie wywaliłem silnik całkowicie ;o)

Ja też! :lol:

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: niedziela, 4 marca 2012, 22:37
przez don_kilio
Tak Panowie też tak można :)

Miałem dzisiaj coś tam pomalować już, ale pooglądałem trochę zdjęć...
Jak już ma być dużo widać to należy zadbać o jak najwięcej szczegółów, więc z gumowej osłonki zdjętej z drucika wyciąłem malutkie krążki, które imitować będą mocowania osłon silnika, no i wyszło chyba całkiem nieźle.

Obrazek

Obrazek

jutro jeszcze kilka drobiazgów, i malowanko...

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 9 marca 2012, 21:49
przez don_kilio
Małymi krokami do przodu...

kolor położyłem dopiero dzisiaj, dodałem jeszcze kilka szczegółów, których zapewne i tak później nie będzie widać

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

myślę że wyszło ok, jutro dodam ślady użytkowania i zabieram się za silnik.

ponawiam jeszcze pytanie do znawców tematu:
- jakiego koloru ma być silnik? czarny, czy tak jak instrukcja podaje RAF Ocean Grey?
- wnęki kół - ten sam kolor co wnętrze?
- kolor bakelitowego fotela, ktoś ma patent na odpowiednią barwę?

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 9 marca 2012, 23:29
przez Grzegorz2107
Obrazek
Zwróć uwagę na kolor wewnętrznej strony dolnej pokrywy silnika. Nie wygląda jak typowy zielony dla wnętrza konstrukcji.
http://www.iwm.org.uk/collections/searc ... =4&submit=

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 12:14
przez don_kilio
Co do wnętrza przedziału silnikowego, to myślę że pozostanie tak jak jest.

Czas na silnik, ten z zestawu jest całkiem niezły, dość szczegółowo odwzorowany. Od siebie dodałem magneto po każdej ze stron oraz przewody. Pierścień na wlocie powietrza do sprężarki będzie osłaniał łączenie z dorobionym odcinkiem wlotu z chłodnicy, który wkleję w "dziurę" za silnikiem. Brak tego elementu byłby widoczny po tym jak silnik znajdzie się w kadłubie.
Reszta drobnych przewodów dojdzie już po etapie montażu wewnątrz.

Obrazek

Obrazek

Silnik pomalowałem czarnym matem Humbrola, następnie położę warstwę semi gloss.
Mam nadzieję że da to zamierzony efekt, który chcę osiągnąć.
Jak to się mówi, się okaże :)

Obrazek

Obrazek

Dobrze na razie tyle ze Spita... a w miedzy czasie, kiedy kolorek schnie, dłubie się powoli, tak dla odstresowania raczej:)

Obrazek

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: środa, 21 marca 2012, 23:30
przez don_kilio
Silnik zrobiony - kolor, sido, srebrne odrapania + wash z umbry = zadowolenie :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

komora silnika też brudna i przyjemniejsza dla oka w takiej postaci,
Obrazek
Obrazek

przygotowałem sobie jeszcze oprzyrządowanie, kupa drucików imitujących przewody do chłodnic oleju i glikolu, których przymierzanie i dopasowanie zabrało mi kilka dobrych godzin...., ale o tym już w następnym odcinku, kiedy silnik siądzie w łożu.

Pozdrawiam i miłego oglądania.
Piotrek

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: piątek, 30 marca 2012, 22:38
przez Okrach
Fajnie idzie :D Bez fajerwerkow ale widac motywacje i zaangazowanie w sprawe. To bezcenne 8-)

Re: Spitfire Mk. IXc, ICM 1/48, PFT (Klasyka ZX-6 lub ZX-1)

PostNapisane: poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 19:44
przez dewertus
Nie mogę na to patrzeć - ten przedział silnika zaczyna mnie dołować :mrgreen: ;o) :mrgreen: Zamknij go wreszcie i daj innym odsapnąć i się pocieszyć, że ich prace takie "normalne i nieodjechane" są...