Strona 1 z 6

F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: sobota, 15 września 2012, 21:02
przez Jurek Greinert
Witam, pora na coś większego. Model znany, więc inboxa sobie darujmy. Italeri pakuje AMT czyli całkiem fajny wklęsły lecz nie pozbawiony błędów model. Z dodatków dysponuję starą blachą Edka 48178 do F7F. Generalnie fajna i całość się wykorzysta. To produkt z czasów kiedy Czesi robili użyteczne blachy, czyli takie które nie zawierały niepotrzebnych bzdetów i aby zrobić model nie trzeba było wydawać kasy na 4 zestawy. Malowanko planuję czarne z Korei. Na początek podłubałem kabinę i trochę podpicowałem wnęki podwozia głównego. Mam świadomość że do 100% zgodności z oryginałem brakuje jeszcze ze 100 ;o) wręg i podłużnic ale jak pisałem to tylko lekki tuning. Na koniec zdjęcia nowych wlotów w natarciu skrzydeł, w modelu są zaślepione jakąs płytką w kratkę :evil:
cdn...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: sobota, 15 września 2012, 21:48
przez spiton
Jurek, pięknie detalujesz. Ale miał niewygodne siedzonko operator radaru ,-)).
Bardzo lubie ta wersje Tigercata. Mam model revella w 72 i jakąś konwersje właśnie do tej wersji. Tak, że chętnie sobie popatrzę jak powstaje starszy brat mojego dopiero planowanego modelu.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: niedziela, 16 września 2012, 01:16
przez dewertus
Miodzio - jako "fan" Korei mam ten model. Już kilka razy byłem o krok od rozpoczęcia budowy a tu trafia mi się darmowa ściągawka :mrgreen: chętnie będę zaglądać. Kabinka niczego sobie ;o)

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: niedziela, 16 września 2012, 21:19
przez posejdon
Fajny warsztat. Będę wpadał. Cały czas poluję (choć ostatnio już mniej intensywnie - nadzieja wygasa) na jednomiejscową wersję i znaleźć w Polsce nie mogę...

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: niedziela, 16 września 2012, 21:51
przez MARIO
Jaki będzie mundurek? Miałem kiedyś ochotę na niego ale trafił się A-20G. Wybrałem 20-tkę.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: niedziela, 16 września 2012, 23:19
przez Jurek Greinert
Będzie czarniutki jak noc - czyli Korea baza Pyonteak 1952. Coś jak ponizej (tak bdw jak ktoś ma jakiekolwiek zdjęcia w tym kamo - będę wdzięczny)
Obrazek
Obrazek

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: niedziela, 16 września 2012, 23:28
przez dewertus
Jurek Greinert napisał(a):jak ktoś ma jakiekolwiek zdjęcia w tym kamo

Ktoś ma ;o) w wolnej chwili poskanuję i podeślę.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 01:59
przez spiton
Fajny samolot, bo nie trzeba wpychać ołowiu do dzioba ,-))

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 04:52
przez CzarekB
Tak gwoli bycia pomocnym.
Śmigła w tym modelu maja odwrotnie ustawione łopaty. Trzeba je obrócić o 90 stopni.
Czytałem o tym na Hyperscale, ten temat wyłazi zawsze jak ktoś robi ten model.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 07:43
przez Jurek Greinert
CzarekB napisał(a):Śmigła w tym modelu maja odwrotnie ustawione łopaty.

Fakt, jak porównać do zdjęć to wtedy wychodzi, Co też firmy nie sp...ą w modelu :-/ Dzięki za uwagę. Przynajmniej prosto to poprawić


spiton napisał(a):Fajny samolot, bo nie trzeba wpychać ołowiu do dzioba

No chyba jednak, jakoś średnio podoba mi sie siedzący na ogonie


dewertus napisał(a):Ktoś ma ;o) w wolnej chwili poskanuję i podeślę.

Będę wdzięczny :)

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 11:18
przez Wojciech Perkowski
Tak gwoli bycia pomocnym pkt 2: kilka firm, min. http://dmold-modelworks.com/contents/media/F7F-3N_page.JPG skorygowało podobno nie za dobry nos w tej wersji.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 17 września 2012, 13:28
przez Jurek Greinert
Wojciech Perkowski napisał(a):kilka firm skorygowało podobno nie za dobry nos w tej wersji.

Tak, to najczęściej poprawiana rzecz w tym modelu, tylko ja nie mam dostepu do poprawnego. Dlatego mam pytanie czy ktoś przerabiał ten problem i co dokładnie w tym z modelu jest nie tak? Porównując do zdjęć narzuca mi się tylko stwierdenie że górna linia w rzucie bocznym jest zbyt łukowata a sama osłona radaru zbyt malej srednicy. Generalnie tak jakby jej trochę u góry na samym czubie brakowało

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: wtorek, 18 września 2012, 09:16
przez Wojciech Perkowski
Gdzieś kiedyś widziałem zdjęcia porównawcze nosa i była spora różnica żywicy i plastiku - nie potrafie teraz odszukać. Natomiast tu - http://www.hyperscale.com/2009/features/f7f3nmp_1.htm autor dzieli się cenną informacją nadmieniając, iż:
Leaving the two halves of the kit nose splayed outward about 1mm at the back of the radome, and 2mm at the tip, then adding some bulk to the bulge on the lower side of the radome will achieve a similar result

czyli poszerzając "tylny początek" osłony radaru o 1 mm (poprzez rozchylenie połówek kadłuba w tym miejscu) a czubek o 2 mm i pogrubiając bąbel na spodzie osiągniemy podobny efekt. Jakieś dobre zdjęcie z profilu byłoby zapewne pomocne.
PS: Wyguglowane na szybko:
http://www.air-and-space.com/19460622%20GEARL/19460622%20GEARL%20Richard%20Lockett%20359%20F7F-3N%20FN16%20left%20side%20taxiing%20crop%20l.jpg
http://www.airportjournals.com/Photos/0610/X/0610038_1.jpg

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: wtorek, 18 września 2012, 11:29
przez gryzu
Jurek Greinert napisał(a):
CzarekB napisał(a):Śmigła w tym modelu maja odwrotnie ustawione łopaty. Trzeba je obrócić o 90 stopni.

Fakt, jak porównać do zdjęć to wtedy wychodzi, Co też firmy nie sp...ą w modelu :-/ Dzięki za uwagę. Przynajmniej prosto to poprawić


Można coś więcej na temat "złego" ustawieniu łopat :shock: :?: Jak patrze na zdjęcia przedstawione powyżej i zdjęcia wyprasek znalezione w internecie, to nie widzę różnicy... Fakt przestawienia łopat o 90stopni wygląda podejrzanie, o 180stopni to bym zrozumiał :roll: Ale patrząc na obrys łopaty jest OK, tak jak dali w zestawie.

Re: F7F-3N TIGERCAT Italeri 1/48

PostNapisane: wtorek, 18 września 2012, 11:51
przez Jurek Greinert
gryzu napisał(a): Fakt przestawienia łopat o 90stopni wygląda podejrzanie, o 180stopni to bym zrozumiał :roll: Ale patrząc na obrys łopaty jest OK, tak jak dali w zestawie.

To niestety widac dopiero na dobrym zdjęciu z walkarounda.
NP. TUTAJ
Po analizie zdjęć i śmigieł wychodzi że mają odwrócony obrys przy nasadzie (to jak powinny wyglądać z przodu jest z tyłu od strony silnika). Generalnie planuję odciąć centralny czepiec i całe śmigło zamontować obrócone o 180 stopni poprawiając profil łopat. Co do radaru to za późno na rozchylanie kadłuba, jak na razie dostał bulwiasty naparstek z góry i przodu. Jak to ogarnę szlifowaniem to pstryknę fotę.