Mustang Mk.III 1/48 ICM

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » wtorek, 25 marca 2008, 00:08

Szachownica jest ok, ale napis Polska ucieka. Dzięki Waszej dociekliwości dopiero na zbliżeniu zauważyłem :(
Obrazek

Z tego co się dowiedziałem od kolegi kornika, wnęki polskich mustangów były przeważnie malowane na Green Zinc Chromate.
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Reklama

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Wojciech Perkowski » wtorek, 25 marca 2008, 18:20

Daniel iceman Gronowski napisał(a):.........wnęki polskich mustangów były przeważnie malowane na Green Zinc Chromate.


Skąd Kornik miał taką informację?
IMHO pewne, że aluminium z tylną ścianką/dźwogarem żółtawą - ustalone przez mądrzejszych ode mnie na podstawie zdjęć.

Przy okazji - jeśli klapy skrzydłowe (do lądowania) będą opuszczone, to ich wnętrze widoczne od góry powinno być w kolorach kamuflażu (zdjęcia jak np: http://www.polishsquadronsremembered.co ... 25_44.html
); mogą być zabrudzone podczas malowania pasów inwazyjnych.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 705
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » wtorek, 25 marca 2008, 19:56

Dziękuje znowu Wojtku. Jak tak dalej pójdzie to będe go musiał całego przemalować :?
Wnęki da się jeszcze uratować i będe to musiał zrobić.
Co do klap, to przybędzie mi kolejnej roboty bo już je maznołem na green, a coś mnie kusiło żeby zostawić :-o

Wniosek z tego dla mnie taki, żeby się więcej nie zabierać za robotę bez 100% zgłębienia tematu!

Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez gzt » wtorek, 25 marca 2008, 22:28

nigdy tak nie ma, chyba ze robisz model po raz kolejny :) inaczej zawsze bedzie cos "nowego". Kwestia zeby pokazywac model w czasie pracy i koledzy pomoga znalezc problemy i je rozwiazac :). Popatrz na moje zmagania z prostym wydawaloby sie Me 109 G14 w barwach 318. To dopiero byla jazda :) (i ciagle jest - wlasnie szpachlowalem pokrywki - po raz kolejny :)

Ale wracajac do Mustanga.
Nie zauwazylem w postach ale zwroc prosze uwage na wyciecie w klapie (przy samym kadlubie) Jesli klapa bedize opuszczona to powinna byc zaszpachlowana. Wyciecie zrobiono tylko dla pozycji klapy zamkniete.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez kornik » środa, 26 marca 2008, 14:07

Skąd Kornik miał taką informację?
IMHO pewne, że aluminium z tylną ścianką/dźwogarem żółtawą - ustalone przez mądrzejszych ode mnie na podstawie zdjęć.


We Francuskim Aero Profile napisane jest,że Mustangi B/C vel Mk.III w zależności od okresu produkcji posiadały komory w kolorach Green Zinc Chromate, Yellow Zinc Chromate lub w późniejszym czasie alluminium. Samolot, który buduje kolega Daniel pochodzi z serii, w której najprawdopodobniej był to Green Zinc Chromate lub alluminium.

Jeśli jednak się mylę i ktoś wie lepiej to bardzo przepraszam :oops:

Pozdrawiam
Kornik
Pamiętam o Wołyniu [*]
Avatar użytkownika
kornik
 
Posty: 122
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 21:13
Lokalizacja: Częstochowa/Radomsko POLISH REDNEK MODELERS

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » środa, 26 marca 2008, 16:33

Kornik nie masz za co przepraszać. Ze swojej strony nie roszcze do Ciebie żadnych pretensji ;o) Jak widać niektóre kwestie w naszym hobby są sporne i trudne do ustalenia.

Wojtku odnośnie malowania tych klap , to dotarłem do takiego zdjęcia
Obrazek
Źródło: AJ-Press-Monografie lotnicze 57

Samolot ten należał w prawdzie do brytyjskiego 129. dywizjonu stacjonującego w Coolham, ale ich emki były obsługiwane przez polski personel naziemny. Jak widać na zdjęciu ta przestrzeń między klapą a skrzydłem nie jest w kolorze kamuflażu. Może na polskich mustangach było podobnie?
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 marca 2008, 18:48

Dlaczego uważasz że to nie kolor kamuflażu? Równie dobrze jak Zinc Chromate może to być właśnie DG lub OG odcinający się od pasów inwazyjnych.
Ostatnio edytowano czwartek, 8 maja 2008, 15:36 przez Jacek Bzunek, łącznie edytowano 1 raz
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Wojciech Perkowski » środa, 26 marca 2008, 20:29

Daniel iceman Gronowski napisał(a):..........Wojtku odnośnie malowania tych klap , to dotarłem do takiego zdjęcia.........Źródło: AJ-Press-Monografie lotnicze 57..........


To może być kamuflaż jak zauważył Jacek. Zerknij jeszcze np na fotkę ze strony 11 Monografii Lotniczych 56 - kolejny raz ewidentnie kamuflaż (kolorowe fotki amerykańskich maszyn OD pokazują tu przybrudzone aluminium, ale dla maszyn RAFu trzymałbym się kamuflażu).
Zielonych wnęk podwozia nie widziałem na żadnym zdjęciu, stad wątpliwości. Ale skoro - jak pisał Kornik - Aero Profile coś wybadało, to nie można wykluczyć. Ciekawe, czy tylko gdybają, czy dotarli do jakichś instrukcji fabrycznych.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 705
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » środa, 26 marca 2008, 22:25

Jacku na DG to mi trochę za jasny ten kolor. Bardziej OG by wchodził w rachubę i na taki te klapy pomaluję.

Co do wnęk to już sam nie wiem. Psiknąć na aluminium to jeszcze na tym etapie nie problem. Trochę gimnastyki byłoby z tą ścianką na żółto.
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 26 marca 2008, 23:14

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Co do wnęk to już sam nie wiem. Psiknąć na aluminium to jeszcze na tym etapie nie problem. Trochę gimnastyki byłoby z tą ścianką na żółto.

Jeśli zrobisz pokrywy wnęk kół zamknięte to malowania dużo mniej.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez kornik » czwartek, 27 marca 2008, 10:37

Ciekawe, czy tylko gdybają, czy dotarli do jakichś instrukcji fabrycznych


Z Francuzami nigdy nic nie wiadomo ;o)

Danielu najlepiej będzie jak je rzeczywiście psikniesz aluminium.
Pamiętam o Wołyniu [*]
Avatar użytkownika
kornik
 
Posty: 122
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 21:13
Lokalizacja: Częstochowa/Radomsko POLISH REDNEK MODELERS

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » niedziela, 30 marca 2008, 01:16

Poprawiłem w malowaniu to co miałem poprawić, a mianowicie: pasy, wnęki i klapy. Położyłem 2 część wlepek i poprawiłem kokarde na skrzydle. Jutro wash...

Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Daniel iceman Gronowski » niedziela, 30 marca 2008, 15:40

Obrazek

Wash robiony miksturą:czarna matowa pactry+weathering pactry+ludwik+retarder.

Pozostało złożenie wszystkiego do kupy, werniks półmatowy, ślady eksploatacji i można myśleć co nowego na warsztat brać :)
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Timi » niedziela, 30 marca 2008, 15:55

Bardzo ładny, a następny może Thundebolt :)
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 15:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: Mustang Mk.III 1/48 ICM

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 30 marca 2008, 17:55

Daniel iceman Gronowski napisał(a): Wash robiony miksturą:czarna matowa pactry+weathering pactry+ludwik+retarder.

Proste i genialne, nigdy nie wpadłem na pomysł dodawania retardera do washa.
Timi napisał(a):Bardzo ładny, a następny może Thundebolt :)

Lobbysta ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Weitenstein i 32 gości