Strona 1 z 2

Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: wtorek, 16 października 2012, 18:14
przez bonhart
Postanowiłem skleić swojego pierwszego dwupłatowca. Wybrałem coś prostego z czym mam zamiar się w miarę szybko uporać.

Oto mój wybraniec
Obrazek

Inbox modelu można zobaczyć tutaj:http://www.findmodelkit.com/content/spad-51c1-what-if

Zrobiłem pierwszą przymiarkę i trafiłem na pierwszą zagwostkę. Jaką pozycję w stosunku do bryły samolotu powinien mieć fotel pilota? Czy tak jak widać na zdjęciu poniżej jest ok?

Obrazek

Mam też drugie pytanie: czy istnieje jakiś prosty sposób na wykonanie malowania takiego jak na pudełku? Będę wdzięczny za podpowiedź.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 09:50
przez Mac Eyka
bonhart napisał(a):Wybrałem coś prostego z czym mam zamiar się w miarę szybko uporać.


Życzę ci powodzenia. Choć model Legato (Az Model) do prostych nie należy.
Ja się przy nim poddałem. Wyposażenie kabiny czy sklejenie kabiny to pikuś przy tym jak będziesz chciał dopasować płaty.
Masakra, nic do siebie nie pasuje.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 10:19
przez Jaho63
Sprawdź pocztę.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 10:52
przez Grzegorz2107
: czy istnieje jakiś prosty sposób na wykonanie malowania takiego jak na pudełku? Będę wdzięczny za podpowiedź

Czemu taki "What if"? Jest tyle fajnych, autentycznych malowań, również polskich...

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 11:49
przez GrzeM
Samolot fajny, ale dlaczego piszesz o nim "coś prostego"???

Z prostych dwupłatów polecałbym jakiegoś wielkowojennego Nieuporta (Eduard, Roden), Gladiatora Matchboxa/Revella, albo I-15. Na pewno nie tego Spada!

No i też się dziwię, że robisz takiego nieistniejącego Chińczyka. Można Polaka, a jeśli koniecznie ma być w ciapki, to jest fajny Hiszpan.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 12:38
przez buda
Těším se na stavbu. Sám mám rozestavěno, ale je to dost náročné. Nějaké podklady a foto jsou v časopisech Avions 104 (SSSR),119,120,122

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 14:33
przez bonhart
Mac Eyka napisał(a):Życzę ci powodzenia. Choć model Legato (Az Model) do prostych nie należy.
Ja się przy nim poddałem. Wyposażenie kabiny czy sklejenie kabiny to pikuś przy tym jak będziesz chciał dopasować płaty.
Masakra, nic do siebie nie pasuje.


A miało być tak pięknie. Wybrałem model z małą ilością elementów, żeby szybko i sprawnie go skończyć. To co napisałeś raczej nie nastraja optymistycznie ale zacisnę zęby i będę z nim walczył do końca. Może zaraz po ukończeniu wykona swój pierwszy i ostatni lot w kierunku kosza ale jakieś doświadczenie zostanie :)

GrzeM napisał(a):Samolot fajny, ale dlaczego piszesz o nim "coś prostego"???


Bo mało części? :mrgreen: bo to mój pierwszy dwupłatowiec, a w ogóle drugi samolot? :mrgreen: Chciałem zrobić sobie lekkie wprowadzenie w samoloty i niefortunnie wybrałem właśnie jego :?

GrzeM napisał(a):Z prostych dwupłatów polecałbym jakiegoś wielkowojennego Nieuporta (Eduard, Roden), Gladiatora Matchboxa/Revella, albo I-15.


Będę o tym pamiętał i jak ten SPAD da mi ostro w kość to kupię sobie jeden z tych o których piszesz.

Jeżeli chodzi o malowanie to nie upieram się na tym pudełkowym. Chętnie go zrobię w naszych barwach, muszę tylko coś znaleźć.

Jaho63 napisał(a):Sprawdź pocztę.


Wielkie dzięki. Rysunki wyjaśniają wszystko, szkoda tylko, że opisy w "nieznanym" języku :)

buda napisał(a):Nějaké podklady a foto jsou v časopisech Avions 104 (SSSR),119,120,122


Niestety do tych publikacji nie mam możliwości dotarcia ale informacja może przyda się innym :)

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: środa, 17 października 2012, 22:01
przez xmald
Grzegorz2107 napisał(a):Czemu taki "What if"? Jest tyle fajnych, autentycznych malowań, również polskich...


Zdecydowanie się zgadzam...
Na początek polecałbym model Nieuporta firmy Eduard. Nie wiem jak w 1:72 ale w 48 jego sklejanie to naprawdę bezproblemowy proces. Myślę, że Roland CII tej samej firmy to również dobra propozycja ze względu na konstrukcję.
Tak czy inaczej będę tu wpadał i trzymam kciuki!

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: czwartek, 18 października 2012, 11:36
przez bonhart
Podpytałem googla o nasze malowanie i znalazłem, że Spady używane były m.in przez III Eskadrę 1 Pułku Lotniczego. Malowano je na kolor oliwkowozielony typu francuskiego lub ciemniejszy typu polskiego. Czyli z kolorem coś się znajdzie. Pytanie czy uda się znaleźć odpowiednie kalki do tego? Gdyby ktokolwiek wiedział czy takowe są do dostania to proszę o info.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: czwartek, 18 października 2012, 12:39
przez Grzegorz2107
bonhart napisał(a):Podpytałem googla o nasze malowanie i znalazłem, że Spady używane były m.in przez III Eskadrę 1 Pułku Lotniczego. Malowano je na kolor oliwkowozielony typu francuskiego lub ciemniejszy typu polskiego. Czyli z kolorem coś się znajdzie. Pytanie czy uda się znaleźć odpowiednie kalki do tego? Gdyby ktokolwiek wiedział czy takowe są do dostania to proszę o info.


Na kadłubie nosiły godła geometryczne ( które od biedy można sobie wymalowac) albo typowe godło kosynierów plus jakiś biały numer taktyczny. Jest zeszyt "Polskich Skrzydeł" wydany przez "Stratusa" gdzie są omówione samoloty tego typu.
Możesz też wykorzystac koleżeństwo, które budowało ten model i może ma jeszcze jakieś resztki kalkomanii?
http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=14235

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: piątek, 19 października 2012, 09:24
przez bonhart
Grzegorz, dzięki za podpowiedź. Napisałem do wykonawcy tamtego modelu, mam nadzieję, że coś podpowie.

Podglądając inne warsztaty, stwierdziłem, że pomaluję samolot wewnątrz. Nie będzie co prawda tego widać, gdyż model jest mały, a wszystko jest głęboko w środek schowane ale będzie to okazja do poćwiczenia. W związku z tym mam kolejne pytanie: czy platforma na której umocowany jest fotel pilota i wszystkie pozostałe elementy była drewniana czy stalowa? Chciałbym przećwiczyć otarcia na tak małych, dla mnie, elementach i niech jest to zrobione tak jak należy.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: piątek, 19 października 2012, 11:05
przez Grzegorz2107
bonhart napisał(a):Grzegorz, dzięki za podpowiedź. Napisałem do wykonawcy tamtego modelu, mam nadzieję, że coś podpowie.

.


Maciej Mac Eyka walczył z nim i nie skończył. Może zachował kalki?
czy platforma na której umocowany jest fotel pilota i wszystkie pozostałe elementy była drewniana czy stalowa? Chciałbym przećwiczyć otarcia na tak małych, dla mnie, elementach i niech jest to zrobione tak jak należy


Konstrukcja drewniana jak sądzę.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: piątek, 19 października 2012, 12:20
przez robmario
Masz tutaj z Avionsa 119 kilka rysunków trochę pokazujących położenie detali w środku. Powinny lekko pomóc. Jak widać fotel był dosyć wysoko (nad zbiornikiem paliwa).
Obrazek

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: piątek, 19 października 2012, 17:41
przez Voltan
Bardzo ciekawy model, trzymam kciuki.

Re: Spad 51C1, 1:72 Legato

PostNapisane: czwartek, 6 grudnia 2012, 19:31
przez bonhart
Jak się okazało wszyscy, którzy odradzali model z racji kiepskiej jego jakości mieli w stu procentach rację. Model jest tragiczny, nic do niczego nie pasuje. Już w fazie przymiarek, wiedziałem że nawet jak mi się uda go dobrze zrobić to i tak nie będzie dobrze wyglądał. Dlatego zrezygnowałem z męczenia forumowiczów o informacje o polskiej wersji samolotu. Obecnie niedaleko mam już do końca więc pokaże co mi wyszło.
Jak pisałem wcześniej, model nie jest dobry (nie pasowały do siebie nawet dwie części kadłuba, obie były różnej długości i nijak nie można było i spasować tak, żeby z przodu i z tyłu pasowały linie podziału), a moje wykonanie też nie jest dobre. Myślę, że sporo się przy nim nauczyłem, przynajmniej teraz wiem z czym sobie nie radzę :)

Tak wygląda teraz, jak widać na zdjęciach muszę jeszcze zrobić śmigło i pomalować podwozie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek