Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez tomek_chacewicz » czwartek, 23 października 2008, 15:10

PrzemoL napisał(a):chyba wygodniej będzie zrobić cieniowanie już po pomalowaniu barw kamuflażu

jeśli mogę coś doradzić, to chyba najwygodniejsze będzie cieniowanie po malowaniu i kalkach lekko zaczernionym błyszczącym bezbarwnym, w przeciwieństwie do preshadingu pełna kontrola rezultatu
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Reklama

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » czwartek, 23 października 2008, 16:45

Właśnie o tym myślę, Tomku. :) Dzięki!
Z tym że kalek nie będzie - kamuflowane Nieuporty zwykły nie mieć kokard.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez tomek_chacewicz » czwartek, 23 października 2008, 17:10

PrzemoL napisał(a):Z tym że kalek nie będzie

jeden problem mniej :P
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » sobota, 25 października 2008, 20:18

Drugie podejście do cieniowania na razie wydaje się być udane. Postshading górą! Pozostaje mieć nadzieję, że po zdjęciu masek po pomalowaniu spodu i krawędzi nic złego się nie stanie.

Obrazek
Obrazek

A tu wystrugane śmigło i toporny silnik

Obrazek

oraz Lewis

Obrazek
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez wojtek_fajga » sobota, 25 października 2008, 20:34

PrzemoL napisał(a): Postshading górą!


Też zdecydowanie wolę cieniować model po nałożeniu głównych barw. Jest większa kontrola nad efektem.
Trochę pociesznie wyglądają żebra chłodzące na cylindrach, jakby ktoś zamocował tam amortyzatory samochodowe :D
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez Mateusz Sakowicz » sobota, 25 października 2008, 20:37

Bardzo fajny efekt z cieniowaniem żeber- już od czasu gdy Tomek Chacewicz pokazał swoje Macchi się nad nim zastanawiam. Muszę koniecznie wypróbować. Jakie były proporcje tej mikstury lakier błyszczący - czarna farba?

Pozdrawiam,

Mateusz
Avatar użytkownika
Mateusz Sakowicz
 
Posty: 86
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 18:53

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez ZIO BY NAITT » sobota, 25 października 2008, 20:45

Chyba się skuszę - wygląda zachęcająco .

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » sobota, 25 października 2008, 21:00

Niestety nie mam zamiennika do tego Le Rhone. Na szczęście bez powiększenia - w rzeczywistości, wygląda to troszkę lepiej. A jak się w przyszłości trafi okazja to nie będzie kłopotu, bo silnik można wyjąć spod tej niepełnej osłony bez demolowania przodu kadłuba - nie to co w Ni17.

Mikstura bezbarwny-czarny u mnie to mniej więcej 1:10. Wygodniej mi to się robi taką "rzadką", bo można psikać kilka razy, co pozwala na lepszą kontrolę nasycenia, niż pojedyncze psiknięcie "gęstszym" miksem. W tym przypadku każde żebro było malowane 4-5 razy.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez tomek_chacewicz » niedziela, 26 października 2008, 01:18

Świetnie wyszło :) przyznacie, że efekt nie do powtórzenia preshadingiem...?
Tak na marginesie, ja bym od razu tą mieszaniną poleciał delikatnie po krawędziach kadłuba
PrzemoL napisał(a):Wygodniej mi to się robi taką "rzadką", bo można psikać kilka razy, co pozwala na lepszą kontrolę nasycenia

Ja robię identycznie, tylko z rzadką farbą trzeba uważać malując te cienkie kreseczki, blisko trzymając aerograf.
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » niedziela, 26 października 2008, 10:02

tomek_chacewicz napisał(a):Świetnie wyszło :) przyznacie, że efekt nie do powtórzenia preshadingiem...?
Tak na marginesie, ja bym od razu tą mieszaniną poleciał delikatnie po krawędziach kadłuba.


Dzięki, Tomku.
Myślę, że umiejętnym preshadingiem można też ładny efekt uzyskać. Mi się udało na Fokkerze E.III, ale w Lloydzie już nie. Faktem jest, że przy postshadingu jest lepsza kontrola, ale też i niebezpieczeństwo, że można przesadzić. Tak, czy inaczej, trzeba mieć dobrze obznajomiony aerograf.

Krawędzie w przedniej części kadłuba oraz linia podziału drewno-płótno zostały wycieniowane.

tomek_chacewicz napisał(a):Ja robię identycznie, tylko z rzadką farbą trzeba uważać malując te cienkie kreseczki, blisko trzymając aerograf.


Chyba zaszło nieporozumienie, ja nie używam rzadkiej farby, jedynie mało czarnego daję do mieszanki, natomiast sama mieszanka ma normalną gęstość.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez tomek_chacewicz » niedziela, 26 października 2008, 10:24

PrzemoL napisał(a):...ja nie używam rzadkiej farby, jedynie mało czarnego daję do mieszanki...

Aha już wiem o co chodzi :-> bo ja właśnie lubię nieco bardziej rozcieńczoną.
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » środa, 29 października 2008, 00:31

Kolejne trzy wieczory upłynęły mi pod znakiem maskowania (trzeba było zostawić "margines" na górnych powierzchniach nośnych i sterowych), malowania spodu na CDL, maskowania, malowania osłony silnika na kolor aluminium i domalowania imitacji drewna na panelu pod centropłatem oraz na osłonie płozy. Tym samym główne roboty malarskie ogłaszam za zakończone.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zabrałem się też za przeróbkę goleni podwozia (beznadziejnie toporne imitacje ich mocowania z osią - wystrugałem nowe płytki mocujące, spróbuję do nich dokleić pręty) oraz słupków międzyskrzydłowych (brak charakterystycznej "stopy" stojącej na dolnym płacie - dorabiam za pomocą małych kawałków plastiku i sporych kropli kleju CA dla wyrównania powierzchni). Poza tym zacząłem malowanie steru kierunku - trzy kolory = trzy wieczory. Efekty tej dłubaniny pokażę po zakończeniu malowania.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » wtorek, 4 listopada 2008, 00:33

Przedstawiam półpłata Ni16 :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do postshadingu dodałem trochę washa i sporo pigmentów, szczególnie od spodu. Pewnie jeszcze trochę dobrudzę w okolicach zawiasów powierzchni sterowych.

Ponadto przygotowałem ster kierunku

Obrazek

oraz słupki międzyskrzydłowe

Obrazek

Teraz będzie trzeba zabrać się za montaż górnego płata.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez Stratocaster » wtorek, 4 listopada 2008, 09:40

Świetne cieniowanie na skrzydłach i wokół drobiazgów kadłuba!
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 09:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)

Postprzez PrzemoL » czwartek, 6 listopada 2008, 00:52

Dzięki Tomku.

A w międzyczasie trochę przyspieszyłem - kilka trudnych kroków do przodu. Linki steru wysokości sprawiły mi sporo kłopotu, ale to głównie z powodu otwarcia nowej tubki kleju CA w żelu - pierwsze krople były rzadkie i kiepsko wiązały. Potem już jakoś poszło. Natomiast montaż górnego płata i głównych naciągów poszedł nadspodziewanie gładko. Słupki międzyskrzydłowe przykleiłem do górnego płata, a po dobrym wyschnięciu kleju i zamontowaniu owiewki - całość do dolnego płata. Potem dokleiłem przednie słupki między kadłubem i płatem, niestety były za krótkie i trzeba było dosztukować ok. 1mm plastiku. Wkleiłem linki naciągów w przygotowane wcześniej otwory w kadłubie i dolnym płacie, przeciągnąłem je przez otwory w górnym płacie, dokleiłem tylną piramidkę oraz pręty popychaczy lotek. Następnie naciągnąłem linki i tak to w tej chwili wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozostaje odciąć nadmiar linek, zrobić porządek z otworami w górnym płacie, przykleić ster kierunku z dwoma linkami napędowymi, zamontować karabin na statywie, "unurać" w oleju przód osłony silnika i skończyć model przyklejając śmigło.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 52 gości