Nieuport Ni16C1 (1/72, Eastern Express)
Zabrałem się za kolejnego szmatopłata. Tym razem to Nieuport 16 nr A134, na którym latał Albert Ball i uzyskał 2 zwycięstwa.
Model Eastern Express to przepak zestawu Toko. Ogólnie jest niezły, całkiem dobrze pasuje do planów z Windsocka. Drobne różnice można sobie podarować wobec faktu, że co do samych planów istnieje mnóstwo wątpliwości. Jedno jest pewne, że efekt końcowy będzie przypominać oryginał, no chyba, że coś sknocę.
Aby trochę poprawić ubogie wnętrze kabiny i pewne detale zewnętrzne dokupiłem oczywiście zestaw Parta. Kratownica kadłuba wygląda fajnie, ale tym razem Part przesadził z dopasowaniem do kadłuba. Nie dość, że nie trzeba było praktycznie wcale pocieniać grubych burt, to jeszcze był luz w górnej części! Aby poprawić takie karykaturalne zmniejszenie tej kratownicy usunąłem dwie poprzeczki i dwa zestawy ściągów w okolicy kokpitu i wstawiłem dłuższe elementy, aby nieco rozszerzyć ten fragment. Na zdjęciach całość przed zamknięciem kadłuba.


Obecnie kadłub jest już zamknięty i zaszpachlowany, czeka na szlifowanie.
Model Eastern Express to przepak zestawu Toko. Ogólnie jest niezły, całkiem dobrze pasuje do planów z Windsocka. Drobne różnice można sobie podarować wobec faktu, że co do samych planów istnieje mnóstwo wątpliwości. Jedno jest pewne, że efekt końcowy będzie przypominać oryginał, no chyba, że coś sknocę.
Aby trochę poprawić ubogie wnętrze kabiny i pewne detale zewnętrzne dokupiłem oczywiście zestaw Parta. Kratownica kadłuba wygląda fajnie, ale tym razem Part przesadził z dopasowaniem do kadłuba. Nie dość, że nie trzeba było praktycznie wcale pocieniać grubych burt, to jeszcze był luz w górnej części! Aby poprawić takie karykaturalne zmniejszenie tej kratownicy usunąłem dwie poprzeczki i dwa zestawy ściągów w okolicy kokpitu i wstawiłem dłuższe elementy, aby nieco rozszerzyć ten fragment. Na zdjęciach całość przed zamknięciem kadłuba.


Obecnie kadłub jest już zamknięty i zaszpachlowany, czeka na szlifowanie.









