F-14 Jolly Rogers | Hasegawa | 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

F-14 Jolly Rogers | Hasegawa | 1/48

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 6 października 2008, 17:26

Złożyłem sobie tak na sucho główne elementy kadłuba i muszę powiedzieć, że to kawał maszyny jest. Poniżej w porównaniu z Fokkerem...

Obrazek

Budowę Tomcata uważam oficjalnie za rozpoczętą :mrgreen: :

Obrazek


Pierwszy problem to osłona kabiny. Gruba i nierówna, załamuje światło jak soczewka. Drodzy koledzy, powiedzcie czy to ja miałem takie szczęście czy ten model tak ma?

Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Reklama

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez Maxek » poniedziałek, 6 października 2008, 17:54

wojtek_fajga napisał(a):Drodzy koledzy, powiedzcie czy to ja miałem takie szczęście czy ten model tak ma?

Chyba miałeś szczęście. Obejrzałem owiewki w swoich dwóch modelach i żadnej przypadłości (oprócz nieszczęśliwego szwu - którego trzeba się pozbyć) nie zauważyłem.
Piotr Maksiak "Maxek"
Avatar użytkownika
Maxek
 
Posty: 471
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:19
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 6 października 2008, 19:35

Maxek napisał(a):Chyba miałeś szczęście...


No to fajnie :->
Na początek spróbuję ją całą oszlifować/wyrównać, zobaczę jak będzie po tym wyglądała. Mam nadzieję, że to wystarczy, samolot planuję wykonać w konwencji "ready to fly" z podniesioną osłona kabiny.



Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez Maxek » poniedziałek, 6 października 2008, 20:46

wojtek_fajga napisał(a):samolot planuję wykonać w konwencji "ready to fly" z podniesioną osłona kabiny.

Znając Ciebie to będzie również zatankowany i z włączonymi silnikami. Czekam z niecierpliwością. Ja może ruszę w przyszłym tygodniu - teraz kończę Turbo Mentora w malowaniu.... US NAVY :)
Piotr Maksiak "Maxek"
Avatar użytkownika
Maxek
 
Posty: 471
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:19
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 6 października 2008, 22:01

No tyle udało się wyciągnąć...
Jeszcze miejscami jest efekt soczewki, głównie przy oprofilowaniu przy kadłubie. Mam nadzieję, że po pomalowaniu zniknie pod farbą.


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez shivadog » poniedziałek, 6 października 2008, 22:13

Wojtku, mógłbyś zrobić mały SBS jak poprawiałeś tą osłonę, jakie narzędzia, papiery itp?

Plizz, plizz, plizz.

:)

Jerzy
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez siara1939 » poniedziałek, 6 października 2008, 22:32

Budowa oficjalnie rozpoczeta, wiec oficjalnie zasiadam i podziwiam.
BTW: Owiewka pieknie wyprowadzona. :shock:
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 12:19

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez Krystian Ciechowicz » wtorek, 7 października 2008, 07:57

Witam ...
Świetnie to wygląda !
wojtek_fajga napisał(a):No tyle udało się wyciągnąć...
Jeszcze miejscami jest efekt soczewki...
Obrazek

... nie przesadzaj, nie będzie to szkło soczewki do teleskopu w Keck na Manua Kea ... Jest dobrze !


shivadog napisał(a):Wojtku, mógłbyś zrobić mały SBS jak poprawiałeś tą osłonę, jakie narzędzia, papiery itp?


Również przyłączam się do tej prośby.

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez draz » wtorek, 7 października 2008, 08:18

Ja też mam pytanie co do owiewki. Czy te linie na niej są od strony wewnętrznej, czy zewnętrznej?
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 10:44
Lokalizacja: Katowice

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez Krystian Ciechowicz » wtorek, 7 października 2008, 08:36

Witam
draz napisał(a):Ja też mam pytanie co do owiewki. Czy te linie na niej są od strony wewnętrznej, czy zewnętrznej?

Analizując, inne owiewki z jakimi miałem styczność to linie są na zewnątrz.

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 7 października 2008, 15:45

Oryginalna owiewka ma wypukłe linie obramowań, ale po to, aby dobrze ją wyszlifować i wypolerować przeryłem je na delikatne wklesłe.

Do szlifowania używałem tylko pilników. Najpierw pilnika firmy Squadron Premium Sanding Stick o gradacji Fine. Jest dosyć sztywny i dobrze nadaje się nim kształt. Przedtem usunąłem skalpelem szew na grzbiecie i wyryłem wgłębne linie obramowań. Potem użyłem pilników Crazy Modeller, takich kolorowych na grubej piance od najgrubszego pomarańczowego do białego polerującego. O tych pilnikach była mowa również w wątku o Fw 190. Na koniec użyłem mleczka do polerowania Micro Gloss firmy Micro Surface Finishing Product.
Uprzedzając pytanie skąd to wszystko wziąć i jak się tym posługiwać, polecam wszystkim Kolegom przejrzenie wątków w Strefie 24, a najlepiej zbudowanie modelu samochodu cywilnego i wypolerowanie na błysk jego powierzchni :mrgreen: . Wtedy wypolerowanie takiej osłonki to będzie spacerek. Draz zdaje się opisywał to kiedyś w Super Modelu.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez shivadog » wtorek, 7 października 2008, 17:20

Możesz podrzucić link do strefy 24?
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 7 października 2008, 17:29

shivadog napisał(a):Możesz podrzucić link do strefy 24?


Jasne! to całkiem niedaleko... :mrgreen:

http://www.pwm.org.pl/viewforum.php?f=21
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez shivadog » wtorek, 7 października 2008, 17:35

...a to to nazywasz strefą 24 :D
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 7 października 2008, 20:17

Po analizie dostępnych mi materiałów zauważyłem, że w F-14A były stosowane dwa układy kratek wentylacyjnych obudowy Vulcana - 7-elementowy lub 2-elementowy

Obrazek






Pytanie do fachowców - którą kratkę powinienem zastosować w budowanym modelu (obrazek poniżej)? Hasegawa sugeruje 7-elementową, a na profilu widzę dwuelementową...

Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości