Strona 1 z 5

F-14 Jolly Rogers | Hasegawa | 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 16:26
przez wojtek_fajga
Złożyłem sobie tak na sucho główne elementy kadłuba i muszę powiedzieć, że to kawał maszyny jest. Poniżej w porównaniu z Fokkerem...

Obrazek

Budowę Tomcata uważam oficjalnie za rozpoczętą :mrgreen: :

Obrazek


Pierwszy problem to osłona kabiny. Gruba i nierówna, załamuje światło jak soczewka. Drodzy koledzy, powiedzcie czy to ja miałem takie szczęście czy ten model tak ma?

Obrazek

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 16:54
przez Maxek
wojtek_fajga napisał(a):Drodzy koledzy, powiedzcie czy to ja miałem takie szczęście czy ten model tak ma?

Chyba miałeś szczęście. Obejrzałem owiewki w swoich dwóch modelach i żadnej przypadłości (oprócz nieszczęśliwego szwu - którego trzeba się pozbyć) nie zauważyłem.

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 18:35
przez wojtek_fajga
Maxek napisał(a):Chyba miałeś szczęście...


No to fajnie :->
Na początek spróbuję ją całą oszlifować/wyrównać, zobaczę jak będzie po tym wyglądała. Mam nadzieję, że to wystarczy, samolot planuję wykonać w konwencji "ready to fly" z podniesioną osłona kabiny.



Obrazek

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 19:46
przez Maxek
wojtek_fajga napisał(a):samolot planuję wykonać w konwencji "ready to fly" z podniesioną osłona kabiny.

Znając Ciebie to będzie również zatankowany i z włączonymi silnikami. Czekam z niecierpliwością. Ja może ruszę w przyszłym tygodniu - teraz kończę Turbo Mentora w malowaniu.... US NAVY :)

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 21:01
przez wojtek_fajga
No tyle udało się wyciągnąć...
Jeszcze miejscami jest efekt soczewki, głównie przy oprofilowaniu przy kadłubie. Mam nadzieję, że po pomalowaniu zniknie pod farbą.


Obrazek

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 21:13
przez shivadog
Wojtku, mógłbyś zrobić mały SBS jak poprawiałeś tą osłonę, jakie narzędzia, papiery itp?

Plizz, plizz, plizz.

:)

Jerzy

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: poniedziałek, 6 października 2008, 21:32
przez siara1939
Budowa oficjalnie rozpoczeta, wiec oficjalnie zasiadam i podziwiam.
BTW: Owiewka pieknie wyprowadzona. :shock:

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 06:57
przez Krystian Ciechowicz
Witam ...
Świetnie to wygląda !
wojtek_fajga napisał(a):No tyle udało się wyciągnąć...
Jeszcze miejscami jest efekt soczewki...
Obrazek

... nie przesadzaj, nie będzie to szkło soczewki do teleskopu w Keck na Manua Kea ... Jest dobrze !


shivadog napisał(a):Wojtku, mógłbyś zrobić mały SBS jak poprawiałeś tą osłonę, jakie narzędzia, papiery itp?


Również przyłączam się do tej prośby.

Pozdrawiam
K.

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 07:18
przez draz
Ja też mam pytanie co do owiewki. Czy te linie na niej są od strony wewnętrznej, czy zewnętrznej?

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 07:36
przez Krystian Ciechowicz
Witam
draz napisał(a):Ja też mam pytanie co do owiewki. Czy te linie na niej są od strony wewnętrznej, czy zewnętrznej?

Analizując, inne owiewki z jakimi miałem styczność to linie są na zewnątrz.

Pozdrawiam
K.

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 14:45
przez wojtek_fajga
Oryginalna owiewka ma wypukłe linie obramowań, ale po to, aby dobrze ją wyszlifować i wypolerować przeryłem je na delikatne wklesłe.

Do szlifowania używałem tylko pilników. Najpierw pilnika firmy Squadron Premium Sanding Stick o gradacji Fine. Jest dosyć sztywny i dobrze nadaje się nim kształt. Przedtem usunąłem skalpelem szew na grzbiecie i wyryłem wgłębne linie obramowań. Potem użyłem pilników Crazy Modeller, takich kolorowych na grubej piance od najgrubszego pomarańczowego do białego polerującego. O tych pilnikach była mowa również w wątku o Fw 190. Na koniec użyłem mleczka do polerowania Micro Gloss firmy Micro Surface Finishing Product.
Uprzedzając pytanie skąd to wszystko wziąć i jak się tym posługiwać, polecam wszystkim Kolegom przejrzenie wątków w Strefie 24, a najlepiej zbudowanie modelu samochodu cywilnego i wypolerowanie na błysk jego powierzchni :mrgreen: . Wtedy wypolerowanie takiej osłonki to będzie spacerek. Draz zdaje się opisywał to kiedyś w Super Modelu.

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 16:20
przez shivadog
Możesz podrzucić link do strefy 24?

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 16:29
przez wojtek_fajga
shivadog napisał(a):Możesz podrzucić link do strefy 24?


Jasne! to całkiem niedaleko... :mrgreen:

http://www.pwm.org.pl/viewforum.php?f=21

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 16:35
przez shivadog
...a to to nazywasz strefą 24 :D

Re: Grumman F-14 Tomcat - Maxi projekt grupowy

PostNapisane: wtorek, 7 października 2008, 19:17
przez wojtek_fajga
Po analizie dostępnych mi materiałów zauważyłem, że w F-14A były stosowane dwa układy kratek wentylacyjnych obudowy Vulcana - 7-elementowy lub 2-elementowy

Obrazek






Pytanie do fachowców - którą kratkę powinienem zastosować w budowanym modelu (obrazek poniżej)? Hasegawa sugeruje 7-elementową, a na profilu widzę dwuelementową...

Obrazek