Nakajima Ki-43 II Ko Hayabusa - Hasegawa 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Nakajima Ki-43 II Ko Hayabusa - Hasegawa 1:32

Postprzez Gienek » czwartek, 23 października 2008, 23:58

Chętnie dołączyłbym do kolegów z Hayabusa. Posiadam starą Hasegawę (KI-43 II).
Na przeszkodzie stoją dwa problemy, główny z malowaniem – poszukuję srebrnego z zielonym motlingiem. Wiem, sporo rzutów po monografiach ale w każdej inaczej to samo przedstawiają. W każdej brak rzutów z góry. Czy mogę liczyć na pomoc (sensowny schemacik a może i jakieś fotki)?
No i jeszcze musi to być „II Ko” :-/

P.S. proszę o wsparcie bo zaczynam tracić wiarę po dwóch porażkach przymiarek do relacji (Mig-3 i MS-406) ;o)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Reklama

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 24 października 2008, 00:11

A który 'ko'? 'Wczesny' z jeszcze okrągłą chłodnicą oleju odziedziczoną po wersji I, czy 'późny' ko z chłodnicą pod silnikiem?

Jarek

P.S. 'Twojego' azjatyckiego Morane'a szukałem parę dni temu, ale niestety bez efektu...
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6042
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Gienek » piątek, 24 października 2008, 00:14

Ze starą chłodnicą pierścieniową.
Jarek Gurgul napisał(a):P.S. 'Twojego' azjatyckiego

Szczere i serdeczne dzięki za chęci i zainteresowanie.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 24 października 2008, 11:15

Gienek napisał(a):...srebrnego z zielonym motlingiem [...] Ze starą chłodnicą pierścieniową...

Zdjęcia kilku takich Hayabusa kojarzę (Ty pewnie także) ze szkoły lotniczej Akeno. Ale nie przypominam sobie jakiegokolwiek, na którym byłoby widać górną powierzchnię płata.
Mam jeszcze artykuł w starym Letectvi i chyba tam również był taki egzemplarz, ale muszę zajrzeć do gazety. Sprawdzę po południu, po powrocie do domu.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6042
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez zegeye » piątek, 24 października 2008, 12:03

Mam jedno, niezbyt wyraźne zdjęcie Morana 406 z Nha Trang z 41 roku. Pilot Lt Aime. Samolot z no500 de l'EC2/596 (cokolwiek to znaczy) Mogę zeskanować w przyszłym tygodniu jeśli jest potrzeba. Choć trudno będzie na jego podstawie odmalować kamuflaż. Ale może łatwiej będzie znaleźć w innych źródłach. (np. francuskie forum?)


Pisownia
xenomorph
Ostatnio edytowano piątek, 9 stycznia 2009, 10:54 przez zegeye, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Gienek » piątek, 24 października 2008, 14:10

zegeye napisał(a):Mogę zeskanować w przyszłym tygodniu jeśli jest potrzeba

Potrzeba jest :mrgreen:
Tylko proszę TU(a jeżeli nie to na priv.)
Będę wdzięczny.
---------------------
Mam złe przeczucia co do Ko :o) i rozpatruję już możliwość zabrania się za II Otsu (lecz niechętnie) w następującym malowaniu:
Obrazek Obrazek
Jak widać różnie wydawnictwa interpretują motling. Do tego jak zwykle pytanie o intensywność i wielkość plamek na skrzydłach. Jak wiadomo stosowano malowanie plamkami dużymi, małymi, wężykami a do tego całość skrzydeł lub pozostawiano niemalowane 1/4 powierzchni od strony kadłuba. Może tu któryś z kolegów pomoże? (schemat, zdjęcie). Bodajże Aeromaster robił kalkomanie dla tego schematu...
Oczywiście priorytetem nadal jest Ki-43 II Ko (early).
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 24 października 2008, 15:00

Dokładnie. Aeromaster robi (robił?) kalki do tego egzemplarza - 48-316 - Ki-43 IJAAF Falcons, Pt. I.
Jednak wzorowanie malowania modelu na dość 'ogólnym' schemacie AMD uznałbym za odrobinę 'ryzykowne'. Jak sama nazwa wskazuje - jest to 'schemat' w najczystszej postaci :). Dużo bardziej przekonująco wyglądają pokazane przez Ciebie rzuty boczne (abstrahując od ich wiarygodności i wzajemnego wykluczania się).

Obrazek Obrazek

Trzeba będzie poszukać zdjęć...

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6042
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Stratocaster » piątek, 24 października 2008, 15:24

Takiego mam. Jak chcesz, służę wyższą rozdzielczością.

Obrazek
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 09:00
Lokalizacja: Łódź

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 24 października 2008, 15:33

Dokładnie takiego 'otsu' z 64 Sentai będę robił tu w projekcie.
Wyższa rozdzielczość z pewnością się przyda.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6042
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Gienek » piątek, 24 października 2008, 20:44

Tak Jarku à propos twojego otsu:
Obrazek Obrazek
Tomku - tobie również dzięki za grafikę ;o)
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Gienek » niedziela, 26 października 2008, 18:18

Proszę o dopisanie mnie do listy:
Nakajima Ki 43-II Ko z 3. Chutai, 59. Sentai. Nowa Gwinea 1943 r. – Hasegawa 1/32
Obrazek

Model prawie prosto z pudełka, raczej rozrywkowo i szybko (za co proszę o wybaczenie ;o) ). Mam nadzieję, że w tak szacownym towarzystwie nie spłonę ze wstydu.
Jedyny dodatek to blaszka Edka. Ze względu na nią termin rozpoczęcia nieznany (i leży w rękach Daniela-Martola) :->
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Daniel-Martola » niedziela, 26 października 2008, 18:28

Gienek napisał(a):Ze względu na nią termin rozpoczęcia nieznany (i leży w rękach Daniela-Martola)

Ło matko. :oops:
Czesi w drodze więc mam nadzieję że nie opóźnię Twego płonięcia ze wstydu :mrgreen:
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel-Martola
 
Posty: 1225
Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2007, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Jarek Gurgul » niedziela, 26 października 2008, 19:39

Czyli jednak 'późny' Ko :).
Piękny schemat wybrałeś.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6042
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez Gienek » niedziela, 26 października 2008, 20:41

Tak, późny Ko.
Miałem sporo wątpliwości co do autentyczności tego malowania.
W „Japanese Army Air Force Aces 1937-45” z Osprey boczna sylwetka godła nie posiada. Odwiedziłem kilka forum ze zgrozą spotykając stwierdzenia, że godło-ptak to wymysł artysty-rysownika na skutek błędnej interpretacji jednej z zielonych plam.
Na szczęście jest jednak fotografia:
Obrazek

Maszyna należała do jednego z asów kampanii nowogwinejskiej Tomio Hirohaty.
Godło osobiste, tak rzadko spotykane, było przywilejem nielicznych.
Hirohata miał na swoim koncie 14 zwycięstw. Nie doczekał końca wojny – zestrzelony został nad Okinawą w kwietniu 1945 r.
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: TORA! TORA! TORA!, czyli lotnictwo japońskie do 1945 roku

Postprzez greatgonzo » niedziela, 26 października 2008, 22:17

Gienek napisał(a):zestrzelony został nad Okinawą w kwietniu 1945 r.

Wiadomo kto to zrobił?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości