Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez zegeye » poniedziałek, 2 lutego 2009, 16:59

Arkady72 napisał(a):Poprawie czarny pas przed kabina, mechanicy dbali o to pewnie jak o hinomaru.



To nie jest kwestia dbania :D Poprostu pas i hinomaru były zazwyczaj malowane fabrycznie, a wiec w lepszych warunkach, lepszej jakości farbami.
Nie sądzę jednak by mechanicy jakoś specjalnie o nie dbali....znaczy co robili? Może czasem odmalowali....
Ja bym zostawił odpryśnięty pas. Zwłaszcza że on z czasem też odłaził. Mam foty Ki61 gdzie prawie cały jest wytarty....
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Reklama

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » poniedziałek, 2 lutego 2009, 17:05

Zostawic, nie zostawic oto jest pytanie :) . Mysle, ze go czesto odmalowywali z uwagi na duze znaczenie tego pasa dla pilota ( odblaski sloneczne ).
Sa tez fotki Raidenow gdzie widac drobne odprsyki na tym pasie wiec moze faktycznie zostawic tym bardziej, ze nie zaszalalem tam za bardzo...
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » czwartek, 5 lutego 2009, 16:09

Zwashowany spod i ogon na razie:

Obrazek

Obrazek
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez łsobota » czwartek, 5 lutego 2009, 16:22

Spód prezentuje się bardzo ładnie, ale dojrzałem takie oto zapewne niezamierzone zaczerwienienie (pewnie wyskoczyło podczas nanoszenia hinomaru), które pozwoliłem sobie zaznaczyć:
Obrazek
Łukasz Sobota Obrazek
Avatar użytkownika
łsobota
 
Posty: 183
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:49
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice / Kraków (coraz rzadziej niestety)

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » czwartek, 5 lutego 2009, 18:19

Bede musial to sprawdzic po robocie dokladnie. Chociaz z moim nieznacznym uposledzeniem rozrozniania barw moge miec z tym problem .
Masz na mysli taka mala plamke na kroplowym przetloczeniu ?
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez łsobota » czwartek, 5 lutego 2009, 20:03

Tak.
Łukasz Sobota Obrazek
Avatar użytkownika
łsobota
 
Posty: 183
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 11:49
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice / Kraków (coraz rzadziej niestety)

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » piątek, 6 lutego 2009, 08:50

Sprawdzilem, jest malenkie otarcie farby, ktore powstalo w wyniku kladzenia modelu na stole. Poprawie farba lub lekkie okopcenie z wyrzutnika lusek to zmaskuje.
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Darek Trzeciak » sobota, 7 lutego 2009, 22:08

Świetnie Ci Arturze wyszły te odrapania - jestem pełen podziwu :D
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » niedziela, 8 lutego 2009, 18:39

Darek Trzeciak napisał(a):Świetnie Ci Arturze wyszły te odrapania - jestem pełen podziwu :D

Dzieki ale to glownie zasluga Gujosa, ktory zainspirowal mnie ta technika robienia obdrapan.
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Arkady72 » poniedziałek, 9 lutego 2009, 14:43

Zwashowalem juz gorne powierzchnie i zabezpieczylem to lakierem.
Teraz glowkuje jak i czym by to jeszcze upitrasic ?

Obrazek

Obrazek
Tworzona dziś przyszłość będzie naszą teraźniejszością!
Avatar użytkownika
Arkady72

WM2
 
Posty: 1910
Dołączył(a): sobota, 19 stycznia 2008, 10:27

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez shivadog » poniedziałek, 9 lutego 2009, 15:04

Arkady72 napisał(a):Teraz glowkuje jak i czym by to jeszcze upitrasic ?

Na rożen go!
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez PiotrS » poniedziałek, 9 lutego 2009, 18:11

Szkoda że już złosiowałeś go bo można by trochę popracować nad wyblaknięciem farby. Z drugiej strony przy Twoim obłędnym tempie pracy konieczność poprawki łosia nie opóźni zbytnio zakończenia :) Poznęcaj się jakimiś olejami albo mgiełką mocno rozcieńczonej jasnej farby.
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 16:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » wtorek, 10 lutego 2009, 07:18

Jako ze zaczynam dopiero zglebiac tajemnice japonskich sil powietrznych :) mam pytanie:
Jesli samolot mial az tak duze "odrapania" to dlaczego czerwone insygnia sa tak "idealne" ?
Poza tym bardzo mi sie podoba technika ... nie wspominajac o tempie prac :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez PiotrS » wtorek, 10 lutego 2009, 09:52

gzt napisał(a):Jesli samolot mial az tak duze "odrapania" to dlaczego czerwone insygnia sa tak "idealne" ?


Niedawno była dyskusja na ten temat:
http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=5481
W skrócie po pierwsze dlatego że hinomaru były malowane fabrycznie a reszta maszyny zazwyczaj w polu a po drugie bo obsługa naziemna się starała. To która przyczyna jest ważniejsza pozostaje nierozstrzygnięte :)
Pozdrawiam
Piotrek Surma
Na warsztacie F4F-3 Hobbyboss 1/48
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 337
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2008, 16:56
Lokalizacja: (prawie) Warszawa

Re: Mitsubishi J2M3 Raiden Hasegawa 1:48

Postprzez Gienek » wtorek, 10 lutego 2009, 10:58

Nie wierzę w jakąś cudowną trwałość farby z fabryki.
Jak dla mnie to przyczyna była jedna: nie obrazić cesarza.
Banzai !
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości