Strona 1 z 2
Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
wtorek, 14 kwietnia 2009, 07:18
przez Krystian Ciechowicz
Witam.
Kupując model Classic Airframes, wstąpiłem w szeregi masochistów.
Zaczynam dłubać !
Temat:

In-Box, dla przypomnienia
Blenheim Mk VNa wstępie przymiarki kokpitu, a w zasadzie ściany działowej:



Budując poprzedni model, pamiętałem, że coś tutaj nie będzie pasowało. Klocek wlewowy, trzeba trochę odchudzić.
Jak widać, "klocek" rozpycha kadłub. Czas na zabawę z bormaszynką.


C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
wtorek, 14 kwietnia 2009, 09:50
przez Krystian Ciechowicz
Lecimy dalej ...
Klocek wyżłobiony:

Ponowne pasowanie pokazuje, że będę musiał pocienić ścianki kadłuba, oraz zwęzić półkę żywicznej ścianki, o około 0,6mm z każdej strony. Dodatkowo konieczne będzie dorobienie ściany grodziowej za półką.

W między czasie podłubałem przy burtach i podłodze kokpitu - gotowe do malowania. Chociaż może coś jeszcze dorzucę od siebie.

Wieżyczka strzelca:


C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
wtorek, 14 kwietnia 2009, 16:34
przez Mariusz Jarzyna ze Szczec
Brawo Krystian. Nie spodziewałem się, że to już. Oczywiście kibicuję i podglądam.
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
wtorek, 14 kwietnia 2009, 16:50
przez Krystian Ciechowicz
Witam.
Dzięki Mariusz !
Krótki raport słowny. Ster kierunku pocieniony,papierem ściernym, oj trzeba było usunąć co nieco. Sklejone połówki kadłuba oraz żywiczna ściana. Kleiłem od ogona do przodu kadłuba. Mam nadzieję, że symetria nie ucierpi na tym, ale różnie może się wydarzyć. Jutro, pierwsze szlifowanie spoin i ewentualne szpachlowanie kadłuba, przymiarki części dziobowej - to będzie dopiero zabawa. Wycięte i oszlifowane skrzydła. Gondole silnikowe i silniki w trakcie obróbki.
C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 07:02
przez Krystian Ciechowicz
Witam.
Prac, ciąg dalszy. Wczoraj zamontowałem, wieżyczkę strzelca oraz osłaniający panel. Będzie dużo uzupełniania i szpachlowania.




Trzymam kciuki, sam za siebie ...
C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 10:46
przez iras67
Klocki lego to nie są

, ciekaw jestem jak przejście skrzydło kadłub i owiewka kabiny pasują...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 11:36
przez Krystian Ciechowicz
Witam.
Irku, przejście skrzydło kadłub, będzie trzeba podszlifować, i ładnie zaklinuje się w kadłubie. Jedynym problemem, będzie ustalenie prawidłowego konta wzniosu oraz symetrii z drugim płatem.
Największym problemem jest przednia część. Pasowanie wygląda marnie ...



Najbardziej problemowym miejscem, jest górna szyba, która jest w przedzielona przez formę. Klejenie spowoduje, że będzie to kiepsko wyglądało. Do tego szpachlowanie ... ech ...
C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 11:43
przez iras67
Rozmawiałem o tym ze znajomym w Czechach ale budował inną wersję,tu widzę podobne problemy, tyle że on szlifował na płaskim połówki owiewki tam gdzie łączenie wzdłuż osi .Dramatu strasznego nie ma, mogli to bardziej....

Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 12:50
przez Krystian Ciechowicz
Hej.
Oszklenie trochę podszlifowane - mało, trzeba jeszcze.


W tzw, międzyczasie poszpachlowałem i wyszlifowałem szpary, osłony wieżyczki strzelca - mało, zalałem gęstym klejem Riku, po wyschnięciu szlifowanie !


C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 15:26
przez ZIO BY NAITT
Tak się patrzę na to cudo i staje mi przed oczami Blenheim z Froga
PZDR
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 15:34
przez Krystian Ciechowicz
ZIO BY NAITT napisał(a):Tak się patrzę na to cudo i staje mi przed oczami Blenheim z Froga
PZDR
Zapraszam do wspólnego dłubania, wiem, wiem, pewnie masz ...dziesiąt innych modeli zaczętych. Ja tak szybko swojego nie zrobię, chociaż start był błyskawiczny. Tak czy inaczej zapraszam !
Pozdrawiam
K.
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 17:28
przez Mariusz Jarzyna ze Szczec
Tempo Krystianie zacne. Przód będziesz malował od wewnątrz interiorem bo widzę, że już zabierasz ię za przygotowanie do pryśnięcia z zewnątrz ?
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
środa, 15 kwietnia 2009, 19:05
przez Krystian Ciechowicz
Hej.
Raport słowny:
Kończę szlifowanie górnej spoiny na kadłubie, spód już wyszlifowany i sprawdzony. Super Glue to świetny produkt jako szpachlówka, fatalny do obrabiania. Przód zamaskowany z zewnątrz.
Plan jeszcze na dzisiaj: zamaskowanie przodu od wewnątrz i może pomalowanie. Dokończenie obrabiania kadłuba. Jutro odświeżenie linii podziału i naniesienie tych co zanikły.
C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
czwartek, 16 kwietnia 2009, 07:01
przez Krystian Ciechowicz
Witam
Kadłub zaszpachlowany, wyszlifowany, miejsca łączenie sprawdzone i przeszlifowane z farby.


Czas na poprawienie linii oraz naniesienie nowych.
C.D.N. ...
Re: Bristol Blenheim Mk V - Classic Airframes 1/48

Napisane:
czwartek, 16 kwietnia 2009, 08:11
przez Krystian Ciechowicz
Działam dalej.
Skrzydła i komory podwozia głównego.

na górze - obrys wnęki wersji Mk I-IV, obok, klapy podwozia do wersji Mk V. Skrzydło poniżej, ma już odpowiednio wycięty kształt.
Spasowanie żywicznej wnęki. Wgląda całkiem ładnie:

Niestety, żeby zamknęły się obie połówki skrzydła z żywiczną wnęką, trzeba zredukować element, o część zaznaczoną na czerwono:

C.D.N. ...