Nieuport XXIV C1 nr 5424 4EW Lida 15.04.1919
Ponieważ udało mi się zepsuć trzecie skrzydło do P11a w trakcie nacinania rowków - postanowiłem się odstresować i zająć czymś lekkim, łatwym i przyjemnym...
90 lat temu w polskim lotnictwie pojawiało się wiele różnych samolotów a jednym z najciekawszych jest tytułowy Nieuport XXIV,

Źródło Militaria nr 2
In-box zestawu jest tutaj:
http://www.phpbb3.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=14&t=4213&start=0&st=0&sk=t&sd=a
A teraz budowa, chciałem pierwszy raz w życiu wyjąć z pudełka i skleić ale instynkt psuja zwyciężył i zacząłem dłubać. Na początek otworzyłem panele z boku kadłuba i zaczęło się - musiałem radykalnie odchudzić ścianki i odtworzyć strukturę wnętrza. Nie jest to trudne, ale zabiera troche czasu...
widok z zewnątrz:

i od środka:

Dodatkowo musiałem zrobić nowe kołki ustalające kadłub - zrobiłem ich kilka z drutu - widać je na zdjęciach od wewnątrz. Poza tym kadłub wymagał wyprostowania w gorącej wodzie, był lekko wygięty na zewnątrz. Ciekawostką jest to, że do tej żywicy elementy wnętrza wykonane z polistyrenu przykleiłem klejem Tamiya Extra Thin - tym zielonym, Trzyma super i nie ma śladu po kleju w przeciwieństwie do cyjanoakrylu.
Do tego momentu było łatwo i przyjemnie ale trzeba było zrobić perforowane wzmocnienia kadłuba, które musiały sie schować za tylną poprzeczką.
Przy pomocy mikroiglaków:

dziękuję ToraTora, że kiedyś mnie namówili na ich zakup
szybko i sprawnie udało mi się z tego:

zrobic to:

a potem to:

dodatkowo ponieważ wyciąłem podłogę kadłuba, muszę odtworzyć charakterystyczny metalowy element od spodu. Wyciąłem wiec kształt w ścianie ognioweji wyciąłem miejsce od spodu.

Ten element zrobię metodą vacu, ale o tym już nie dzisiaj.
Z drobiazgów do wnętrza:
podrasowana belka na kktórej jest dźwignia sterowania silnikiem i nie tylko, będzie ja widac przez otwór w kadłubie:

Orczyk - składa sie dokładnie z 17 części

i nowy drążek sterowy:

cdn....
90 lat temu w polskim lotnictwie pojawiało się wiele różnych samolotów a jednym z najciekawszych jest tytułowy Nieuport XXIV,

Źródło Militaria nr 2
In-box zestawu jest tutaj:
http://www.phpbb3.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=14&t=4213&start=0&st=0&sk=t&sd=a
A teraz budowa, chciałem pierwszy raz w życiu wyjąć z pudełka i skleić ale instynkt psuja zwyciężył i zacząłem dłubać. Na początek otworzyłem panele z boku kadłuba i zaczęło się - musiałem radykalnie odchudzić ścianki i odtworzyć strukturę wnętrza. Nie jest to trudne, ale zabiera troche czasu...
widok z zewnątrz:

i od środka:

Dodatkowo musiałem zrobić nowe kołki ustalające kadłub - zrobiłem ich kilka z drutu - widać je na zdjęciach od wewnątrz. Poza tym kadłub wymagał wyprostowania w gorącej wodzie, był lekko wygięty na zewnątrz. Ciekawostką jest to, że do tej żywicy elementy wnętrza wykonane z polistyrenu przykleiłem klejem Tamiya Extra Thin - tym zielonym, Trzyma super i nie ma śladu po kleju w przeciwieństwie do cyjanoakrylu.
Do tego momentu było łatwo i przyjemnie ale trzeba było zrobić perforowane wzmocnienia kadłuba, które musiały sie schować za tylną poprzeczką.
Przy pomocy mikroiglaków:

dziękuję ToraTora, że kiedyś mnie namówili na ich zakup

zrobic to:

a potem to:

dodatkowo ponieważ wyciąłem podłogę kadłuba, muszę odtworzyć charakterystyczny metalowy element od spodu. Wyciąłem wiec kształt w ścianie ognioweji wyciąłem miejsce od spodu.

Ten element zrobię metodą vacu, ale o tym już nie dzisiaj.
Z drobiazgów do wnętrza:
podrasowana belka na kktórej jest dźwignia sterowania silnikiem i nie tylko, będzie ja widac przez otwór w kadłubie:

Orczyk - składa sie dokładnie z 17 części

i nowy drążek sterowy:

cdn....






