Strona 1 z 4

Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 15:09
przez Speedking
Witam, dołączam ze Spitem IXc z ICMu. Będzie to mój pierwszy Spitfire, wykonam go w oklepanym malowaniu PFT - ZX-1 albo ZX-6. Po raz pierwszy też spróbuję wykonać nitowanie.

Obrazek

Mój egzemplarz ICMu ma trochę nadlewek (nic strasznego) i małe jamki skurczowe przy lotkach skrzydeł, poza tym wydaje się być OK.
Na początku widzę trzy problemy: koła (w zestawie nie ma kół z pełnymi kołpakami), działka - ICM dał tyko takie :arrow:
Obrazek
Oraz przejście skrzydło - kadłub :arrow:
Obrazek
O ile lewe skrzydło jest OK, to prawe wygląda jakby było z innego modelu zupełnie. Już widzę jak tubka szpachli się do mnie uśmiecha z biurka...

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 16:15
przez Jacek Bzunek
Spróbuj rozepchnąć połowki kadłuba kawałkiem ramki wtryskowej jeśli nie będzie to widoczne przez osłonę za fotelem awiatora albo zacznik sklejanie od połączenia na pasek plastiku kadłuba z górnymi powierzchniachniami skrzydeł a dopiero poźniej przyklej dolną część płata.

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: niedziela, 14 czerwca 2009, 14:29
przez Dominik
Witam!

Co do kadłuba, to poczekaj z rozpychaniem do momentu pełnego zainstalowania kokpitu. Na pewno trochę Ci kadłub rozepcha. W moich Spitach z ICMu przed instalacją kokpitu były takie szpary a potem musiałem porządnie szlifować by w ogóle kadłub połączyć ze skrzydłami.

Speedking napisał(a):działka - ICM dał tyko takie


Poszukaj na stronie Quickboosta. Wydali żywiczne działka do Spita z Hase, ale może będzie pasować.

Aha i jeszcze jedno. Albo mi się wydaje, albo kadłub Spita jest krzywy (wygląda na łagodny łuk) - ja tak mam ze swoją "Dziewiątką".

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2009, 00:09
przez Speedking
Istotnie, lewa połówka jest OK ale prawa "lekko" :lol: wykrzywiona

Obrazek

Lecz bez obaw, plastik gumowy to się wyprostuje. Jak nie (gorącą) wodą to ogniem...

Za wiele na razie nie zdziałałem - poskładałem kokpit na sucho, wywierciłem otwory wyrzutników łusek, wymyśliłem jak samemu poprawić działka i tym podobne.
Niestety teraz sesję mam na głowie więc moje tempo przez jakiś czas będzie bardzo kiepskie.

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 16:00
przez Speedking
Tak się kończy zabawa z modelem ICMu świeżo po oblaniu egzaminu :arrow:
Obrazek
Czemu do jasnej ch... zrobili ładne otwory na rurkę pitota i wlot do chłodnicy, ale otworów wyrzutników już nie?! Co za idiotyzm!
Dolna część płata wylądowała na ścianie i na razie tam pozostanie :!:

Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:
Obrazek

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 16:34
przez Dominik
Speedking napisał(a):Czemu do jasnej ch... zrobili ładne otwory na rurkę pitota i wlot do chłodnicy, ale otworów wyrzutników już nie?! Co za idiotyzm!


Ja robię to nieco inaczej. Najpierw wiertłem wywiercam tyle otworów ile się da a potem nożykiem wycinam nadmiar plastiku.

Speedking napisał(a):Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:


Ło Matko Polko!Takiego zonka to nie miałem w swoich Spitach z Aj Si eMu. W moich dwóch dolna połówka była trochę za szeroka w stosunku do górnej, ale do kadłuba jakoś to pasowało. A na rozpychanie poczekaj do zamontowania kokpitu.
Osobiście po zrobieniu projektowego Spita IX z ICMu kończę znajomość z tą firmą. Wolę już Hasegawę - niezbyt trzyma wymiary ale na pewno lepiej sklejalna niż ten chłam z Ukrainy.

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 18:58
przez Jaho63
Speedking napisał(a): wywierciłem otwory wyrzutników łusek

A te wyloty łusek nie są "troszku" do góry nogami? :)

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 20:56
przez Speedking
:shock: No żesz k&#!@! Wyciąłem je zgodnie z głębokimi wgłębieniami na górnej stronie skrzydeł w takim właśnie kształcie, nie spodziewałem się że eksperci z ICMu dadzą je do góry nogami!!
Czyżby dlatego tych otworów nie było od początku? - zrobili je ze złej strony plastikowej części i przez to też są do góry nogami!

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 21:19
przez Jaho63
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, otwory z działek są (albo będą) OK, ale wyloty KM-ów wydawało mi się, ale teraz jestem pewien odwrócone o 180°

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: sobota, 20 czerwca 2009, 21:27
przez Speedking
Tak jest, już zacząłem poprawiać. Mi chodzi właśnie o te otwory, one (te od działek też oczywiście) były zaznaczone na górnej stronie tej połówki skrzydeł; i były właśnie tak zaznaczone - do góry nogami. Stąd moje podejrzenie, bo jakby odwrócić płat o 180° wokół najdłuższej osi (przechodzącej wzdłuż skrzydeł) to właśnie byłyby i dobrze zaznaczone, i po dobrej stronie skrzydła do tego. Nie wiem czy jasno się wyrażam :P

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: niedziela, 21 czerwca 2009, 22:28
przez iras67
Speedking napisał(a):Jeśli chodzi o połączenie skrzydła z kadłubem to problemem nie jest jakieś tam rozepchanie, tylko to :arrow:
Obrazek

Uspokoję Cię, to nie jest takie straszne ;o) gdyż po przyklejeniu dołu płata całość powinna w miarę spasować ...
Obrazek
Ten dół jest szerszy od przejścia skrzydło kadłub.Trochę dziwnie to zaprojektował ICM... :-/

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: niedziela, 21 czerwca 2009, 23:05
przez Paweł84
Odnośnie wylotów łusek to mam pewną wątpliwość. Mianowicie czy nieużywany otwór w płacie C nie był zaślepiany? W książce z niebieskiej serii Mushroom'a o 315 dywizjonie znalazłem takie zdjęcie:
Obrazek
...ale czy to była reguła?

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: niedziela, 21 czerwca 2009, 23:24
przez Jaho63
Paweł84 napisał(a):Odnośnie wylotów łusek to mam pewną wątpliwość. Mianowicie czy nieużywany otwór w płacie C nie był zaślepiany?

Był, ale w ICM-ie zaślepiono nie ten co trzeba. :) A my rozmawialiśmy o wylotach łusek z KM

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2009, 15:17
przez Speedking
Dziś oficjalnie koniec sesji na Politechnice, a więc można wreszcie zabrać się za poważniejsze rzeczy ;o)

Jeszcze trochę surfacera 500 i powinno być OK, jedną z dziur (tą właściwą ;o) ) zaślepię kawałkiem blaszki, ale to po nitowaniu.
Obrazek

Zaopatrzyłem się w plastikowe narzędzie zagłady prosto z ChRLu
Obrazekwww.modelsforsale.com
i rozpocząłem nitowanie, na rozgrzewkę stateczniki poziome. Nieco poprawiłem też powierzchnie sterowe :arrow:
Obrazek

Nie takie straszne to nitowanie, choć trochę upierdliwe. Ten po lewej ponitowany i poprawiony, po prawej tylko ponitowany.

Jeszcze zapytam by się upewnić: Tą linię powinienem usunąć, prawda? :arrow:
Obrazek

Re: Spitfire Mk. IXc | ICM | 1/48

PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2009, 17:06
przez Jaho63
Speedking napisał(a):szcze zapytam by się upewnić: Tą linię powinienem usunąć, prawda?

Ano tak. Fajnie opanowałeś ten chaos z wylotami łusek :)