Strona 1 z 3

ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 29 maja 2014, 07:20
przez erni1979
Nie mogłem znaleźć działu gdzie można się przywitać więc zrobię to tutaj.
Witam brać modelarską.
Mam juz trochę wiosen za sobą i niektórych to dziwi że teraz zaczynam swoją przygodę z modelarstwem ale bardzo mi z tego powodu wszystko jedno :)
Kiedys próbowałem coś tam poskładać jedank bez ciekawych efektów. Rodzice szybko zabronili mi używania farb.
Teraz sam jestem ojcem i mam nadzieję że zarażę z czasem tym swojego syna. Dość długi czas czytałem i oglądałem ciekawe wykonania modeli przez was i kolegów z za granicy. Postanowilem od razu postawić sobie wysoko poprzeczkę i zbudować model z częściami używanymi jako redukcjyjne. Do dziś pamiętam moje wzmagania z piekną maszyną ME 410 od REVELL-a. I postanowiłem właśnie od niego zacząć. Już od samego początku nie było mi łatwo ponieważ nie jest już on produkowany i jest chyba dość mocno poszukiwany na ebay-u. Ale wreszcie udało się. Zanim dotarł do mnie sam samolocik, pobawiłem się elementami żywicznymi airesa. Wszystko jest już oczyszczone i spasowane z kadłubem. Malowanie przysporzyło chyba najwięcej frajdy. Mam nadzieje na wasze szczere opinie, pomoc i porady w budowie tego modelu. Postaram się udokumentować wszystko tak byście mogli podpowiedzieć mi i wytknąć błędy jakie popełniam. Obecnie czekam na pasy luftwaffe i zastanawiam się jeszcze nad waloryzacją tylnej komory podwozia. Już nie mogę się doczekać sklejenia dwóch połówek. Oto efekty dotychczasowej pracy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 29 maja 2014, 13:33
przez piotr dmitruk
Rozpocząłeś licytację z czterema asami w ręku!
Czekamy na więcej, prośba tylko o zwrócenie uwagi na jakość fotografii.

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: piątek, 30 maja 2014, 13:03
przez Aleksander
Wygląda bardzo dobrze - czekam na ciąg dalszy! :D

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: sobota, 31 maja 2014, 10:37
przez erni1979
Dzisiaj przyszedł czas pobawić się z pasami. Trochę wzbogacilem zestaw w nadmiary pasów. Nie myślalem ze w ogóle dam rady poprzewlekać te wszystkie sprzączki jak je zobaczylem, ale sposobem jakoś sie udało. Dzisiaj jeszcze jeden fotel strzelca i będzie gotowe


Obrazek
Obrazek

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: sobota, 31 maja 2014, 10:52
przez marco2607
Na drogo będzie, super są te pasy. Kokpicik też fajny. POWODZENIA . ;o)

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: sobota, 31 maja 2014, 11:14
przez erni1979
Raczej nie myślę o tym ile to będzie kosztowalo. Zdaje mi sie że w tym czasie można bylo by zlożyć dwa lub trzy inne modele. Wolę jeden a budować go dłużej. Tym bardziej że jest on już nieprodukowany i mogę nie mieć już okazji zbudować go w ten sposób. Ale gdyby zona wiedziala... :D

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: sobota, 31 maja 2014, 18:00
przez spiton
Wszystko znakomite.

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: sobota, 14 czerwca 2014, 19:57
przez erni1979
Przyszedł czas że znów moglem trochę posiedzieć przy szerszeniu i tym razem wziąłem się za gondolę tylnego podwozia ( czy jak to się tam zwie). Proponowany przez REVEL-a skrót, (bo tak można to nazwać) nie za bardzo mi pasowal i postanowilem poszperać trochę w internecie. Od razu powiem że nie jest to moje autorstwo i po prostu zdublowałem wszystko z budowy innego modelu, ale myślę że uczyć się od kogoś trzeba. Prawie cały amortyzator wykonany jest z plastiku ramki rozciągniętego nad świeczką. Zabawa tą techniką pochłonęła mnie tak bardzo że narobiłem sobie zapas różnej średnicy drucików na kilka kolejnych modeli :D
Jedynie średnica 2mm sprawiła mi problem i ją jedynie wytoczyłem w uchwycie miniszlifierki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przepraszam za fotki ale wciąż nad tym pracuje

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 20:21
przez erni1979
Wstępnie powycinałem wszystkie pokrywy silnika i stery i już na samym początku napotkałem problemy. Pierwsza klapa nijak się miala do bryły osłony podwozia z zestawu. Cięcie, gięcie, prostowanie, dorabianie, sztuk wstawianie i wszystko zaczęło pasować. Reszta już poszła z górki. Choć i tak suszarką do włosów musiałem podgiąć niektóre elementy

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie wiem czy to jakieś fatum, ale jak przyłożyłem blok silnika do komory z airesa ręce mi opadły. Silnik z zestawu dedykowanego jest najzwyczajnie za duży. Kompletnie tego nie rozumiem o miałem w domu ten sam silnik DB 605 tylko że do innego modelu i ten pasował. Oryginalny jest o milimetr szerszy niż ten z zestawu do BF 110. Po małych przeróbkach udało mi się wstępnie zgrać to do kupy.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 20:23
przez Kuba P.
Po prostu ten zestaw jest pomyślany tak, że dolną osłonę pokazujesz otwartą i nie ma problemu z pasowaniem silnika :)

Co do reszty - Klasse gemacht! Me 410 to jeden z moich ulubieńców.

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 20:26
przez erni1979
Jedną część chciałem zamknąć tak żeby widać było bryłe samolotu. Drugi będzie całkiem otwarty.
Silniczek który musiałem zainstalować wcześniej jest już na miejscu. Drugi ze względu na to że będzie bardziej odsłonięty, będzie mógł poczekać do końca budowy. Trochę pobawiłem się przewodami z drucika miedzianego i taśmy klejącej, a to efekty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 20:58
przez Kuba P.
jeszcze ps poprzedniego - mały komentarz - silniki Me 410 to nie są DB 605 tylko DB 603. Z wyglądu niby podobne, z budowy totalnie różne. 603 jest sporo większy, pojemność skokowa o jakieś 9 litrów większa (36 do 45 o ile pamiętam). Może dla tego 605 mieściłeś spokojnie ale 603 już nie wchodzi :)

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: czwartek, 10 lipca 2014, 21:52
przez erni1979
605 to jedynie moja pomyłka. Oba są silnikami DB 603. Nie pasował silnik z zestawu Airesa do tego właśnie modelu więc to nie moja pomyłka. Porównanie detali nasuwa mi myśl ze z czasem Firma aires zmieniła całkowicie ten silnik. Zywice do tego zestawu są już wiekowe i te same silniki do młodszych modeli wyglądają o wiele lepiej. Detale są dokładniejsze i sam blok silnika trochę mniejszy.

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 15:50
przez erni1979
Nadszedł weekend i mogłem popracować nad drugą gondolą silnika. Boczne panele łatwiej było mi wyciąć i zrobić je od podstaw z blachy miedzianej (przynajmniej tak sobie teraz wmawiam), niż szpachlować i szlifować połączenie dwóch plastików i żywicy. Tym bardziej że chciałem dorobić kanał doprowadzający powietrze do silnika. Nie wiem czy był to dobry pomysł ale operacja myślę że się udała. Miałem za mało komplikacji przy tym skrzydle i wyciąłem klapy. Z kierunkiem poszlo dość gładko. Wystarczyło wyciąć go skalpelem, skleić i gotowe. Po lekkim szlifie wpasował się bez żadnych problemów. Z drugą klapą poszło mi jeszcze łatwiej. Do czasu aż przymierzyłem te dziwne zawiasy. Chyba z 10 razy przeglądałem blaszki eduarda czy na pewno nie postanowili tego zwaloryzować. Jednak nie.... I żeby zrobić ją podniesioną muszę wykonać je sam. Tak to mniej więcej będzie wyglądało. Jeszcze tylko 3 takie zawiasiki i gotowe :?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: ME 410 by erni, Revell 1:48

PostNapisane: poniedziałek, 14 lipca 2014, 13:59
przez erni1979
przespałem się z tymi zawiasami i od rana wziąłem się do roboty. Wczorajszy nie był dość dobry i wszystkie 4 zrobiłem od początku. Teraz bardfziej przypominają oryginały. A oto wyniki :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek