Strona 1 z 2

Zlin 526 F KP

PostNapisane: sobota, 28 marca 2015, 23:23
przez Flyzloty
Czołem.
Myślałem że nigdy nie zrobię "cywila" ale moja szkocka natura kazała mi kupić w Bytomiu okazyjnie nowy model Z KP.(całe 19zł).
To co Czesi włożyli do pudełka można zrobić w trzy wieczory,więc żeby mieć pod górkę postanowiłem że zrobię sobie Zlina z silnikiem na wierzchu :mrgreen: i w innej wersji niż proponuje producent czyli z 226 M ma być 526 F z Grupy Akrobacyjnej "Żelzany"
Sam model to szortran bez szału.Planuje dokupić do niego blaszkę Marabu i jak będzie potrzeba żywicę z Pavli.
Pracę rozpocząłem od silnika.
Ma być tak;
Obrazek
Do produkcji korpusu użyłem twardego wosku który obrobiłem na szlifierce.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ma ktoś patent na cylindry w tej skali?

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 08:28
przez TK
Flyzloty napisał(a): Ma ktoś patent na cylindry w tej skali?

Jeżeli te cylindry są kształtem zbliżone do walca to w tej skali możesz spróbować z małymi śrubkami najlepiej o skoku metrycznym albo po prostu co tam znajdziesz. Końcówki robisz na szlifierce i gotowe cylindry tak układasz na silniku, żeby nie było widać schodzenia gwintu. Dodajesz cały osprzęt i powinno być ok.

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 09:11
przez Flyzloty
TK napisał(a):Jeżeli te cylindry są kształtem zbliżone do walca ....

Są kwadratowe :cry:
Obrazek

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 09:31
przez piotr dmitruk

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 10:35
przez Flyzloty
Poprawiłem "dziubek" i kształt korpusu.
Obrazek

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 10:56
przez Nacktgeboren
Na cylindry jest parę patentów, wszystko zależy od tego jak bardzo masz zamiar się umartwiać przy budowie modelu. Podoba mi się temat, więc przyglądam się z ciekawością ;o)

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 11:36
przez TK
Flyzloty napisał(a):Do produkcji korpusu użyłem twardego wosku który obrobiłem na szlifierce.

To możne być fajny patent, bo widać że na tym wosku można uzyskać ciekawą fakturę, a w tym silniku korpus (góra) wygląda na odlewany - także akurat fajnie się to zgrywa.

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 12:17
przez Flyzloty
Nacktgeboren napisał(a):Na cylindry jest parę patentów, wszystko zależy od tego jak bardzo masz zamiar się umartwiać przy budowie modelu. Podoba mi się temat, więc przyglądam się z ciekawością ;o)

No cóż chyba zostanę męczennikiem.Daj ten najbardziej hardkorowy patent ,najwyżej zejdę przedwcześnie :P

TK napisał(a):
Flyzloty napisał(a):Do produkcji korpusu użyłem twardego wosku który obrobiłem na szlifierce.

To możne być fajny patent, bo widać że na tym wosku można uzyskać ciekawą fakturę, a w tym silniku korpus (góra) wygląda na odlewany - także akurat fajnie się to zgrywa.


Trochę widać ale po surfie jakoś ginie,może jak stal wrzucę to wyjdzie ten efekt uboczny.Poza tym to i tak jest tak małe że w sumie to g..widać ;o)

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 16:50
przez Nacktgeboren
Zacząłbym od wystrugania kształtu cylindra z fragmentu ramki wlewowej, a potem ciasno owinął go drutem 0,1 mm. Powinno być w porządku. Problem pojawi się, jeśli taką techniką będziesz chciał zrobić głowicę cylindra. Wredną alternatywą będzie rozłożenie cylindra i głowicy na poszczególne żeberka i wytrawienie wszystkiego z cieniutkiej blaszki miedzianej.
Jak wszystko zawiedzie zawsze możesz spróbować wypiłować pożądany element z plastiku, a potem umiejętnie nadpiłować go odpowiednio grubym papierem ściernym (albo pilnikiem do samiczych pazurów), tak, żeby zadrapania utworzyły właściwy wzór. Pewnie nie wyjdzie za pierwszym razem, ale przy odrobinie desperacji i wielkości cylindrów w tej skali, powinno udać się uzyskać w miarę akceptowalną część i wsadzić ją w silikon. A potem już z górki ;o)

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 16:57
przez Tomasz Dzieciątkowski
Nacktgeboren napisał(a):Zacząłbym od wystrugania kształtu cylindra z fragmentu ramki wlewowej

Albo dobrania odpowiedniego profilu polistyrenowego. Odpada wtedy etap strugania. Reszta bez zmian.

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 21:39
przez Flyzloty
Dzięki za podpowiedzi.
Korpus praktycznie skończony,kołnierz "dziubka "wyszedł trochę za duży ale coś tam pewnie jeszcze podpiłuje.
Obrazek

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: poniedziałek, 30 marca 2015, 10:24
przez TK
Nacktgeboren napisał(a): (albo pilnikiem do samiczych pazurów), tak, żeby zadrapania utworzyły właściwy wzór.


Określenie pilnik do samiczych pazurów mnie zainspirowało. :D Tak sobie pomyślałem że możesz spróbować po prostu fragmentu piłki laubzegi ;o) albo czeskiej albo jakiejkolwiek innej. Powinny po zadrapaniu dać ładne równoległe linie.

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 11:22
przez Flyzloty
Cylindry zrobię chyba wyczesane :mrgreen:Wosk +czeska piłka
Obrazek

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 14:14
przez Flyzloty
Na razie tyle udało się zrobić.Krzywo i widać klej :oops....bezlitosne makro
Obrazek
Obrazek

Re: Zlin 526 F KP

PostNapisane: piątek, 24 kwietnia 2015, 11:39
przez Flyzloty
Pierwszy etap starcia czechosłowacką techniką zakończony.I pytanie do ekspertów od Zlinów.Panowie macie zdjęcia przestawiające ten galimatias na "wrędze" za silnikiem?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek