Strona 1 z 2

F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: niedziela, 17 maja 2015, 16:09
przez voodoo
Witam
Po długim czasie biernego obserwowania postanowiłem dołączyć do grona aktywnych użytkowników.
Modelarstwem zajmuję się od lat, ale w pewnym momencie moje modele osiągnęły status poprawnych kupek plastyku i za nic nie chcą zacząć wyglądać jak realistyczne miniaturki... Mam nadzieję że przy pomocy bardziej doświadczonych kolegów z forum uda mi się przebić ten szklany sufit.

A więc pacjent:
Obrazek

Skromnie z dodatkami:
Obrazek

Planowane malowanie: pudełkowe tajlandzkie, chyba że padnie ciekawsza propozycja
Obrazek

I obecny status:
Obrazek

Myślałem o odtworzeniu burt kokpitu, ale dziś przypasowałem kabine i stwierdziłem że po zamknięciu kadłuba wygląda jak czarna dziura. Może ograniczę się do kwadrantu, który jeszcze ma szansę być widoczny :roll:

Prawdę mówiąc nie bardzo wiem jak sie zabrać do przezroczystej tablicy przyrządów... chyba zakroplę ją rzadką farbką, żeby nie zalać zegarów a wypełnić "dechę"
Obrazek

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: niedziela, 17 maja 2015, 19:25
przez HK1885
Fajnie, będę się przyglądał.
Sam kiedyś Bearcata zrobię bo to fajna maszyna, obowiązkowo w malowaniu AdA.
Jak ze spasowaniem modelu? Jakieś miejsca, na które trzeba uważać?

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: niedziela, 17 maja 2015, 22:24
przez piotr dmitruk
voodoo napisał(a):Obrazek
Myślałem o odtworzeniu burt kokpitu, ale dziś przypasowałem kabine i stwierdziłem że po zamknięciu kadłuba wygląda jak czarna dziura. Może ograniczę się do kwadrantu, który jeszcze ma szansę być widoczny :roll:

Wash, wash! Fotel z pasami na pewno będzie widoczny i warto przynajmniej jego uplastycznić.
Prawdę mówiąc nie bardzo wiem jak sie zabrać do przezroczystej tablicy przyrządów... chyba zakroplę ją rzadką farbką, żeby nie zalać zegarów a wypełnić "dechę"
Obrazek

Pędzlujesz, czy aerografujesz? Jeśli to ostatnie, to po prostu wytnij kółka z taśmy maskującej i naklej na szkiełka, a potem psiknij na czarno.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 11:08
przez PawelG.
Prawdę mówiąc nie bardzo wiem jak sie zabrać do przezroczystej tablicy przyrządów... chyba zakroplę ją rzadką farbką, żeby nie zalać zegarów a wypełnić "dechę"
Obrazek



Ajabym po prostu wykałaczką po kropelce maskolu napuścił.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 17:06
przez rudolf24
Będę obserwował, sam mam zamiar kiedyś takie ulepić.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 18 maja 2015, 17:37
przez voodoo
Na tym etapie ciężko powiedzieć coś konkretnego o spasowaniu. Złożyłem bryłę i dziwnie wygląda krawędź natarcia skrzydła przy kadłubie (ale może po sklejeniu skrzydeł się zejdzie) i żaluzje wlotów powietrza - będę musiał pomyśleć jak zamaskować podział na górną/dolną połówkę skrzydła.

Pędzlujesz, czy aerografujesz?

Psikam.
Pomimo początkowej niechęci do wycinania drobnych kółeczek przemogłem się i jakoś poszło. Przeważył... brak maskolu :P
Obrazek

Złoszowałem kabinkę:
Obrazek
Obrazek

I półkę z kozłem:
Obrazek

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: środa, 20 maja 2015, 15:42
przez voodoo
Kabinka (chyba?) skończona:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kadłub jeszcze nie sklejony, stąd szczeliny.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: środa, 20 maja 2015, 16:33
przez Sparrow
Tablica przyrządów ładna, tylko dlaczego wszystkie tarcze są białe? Tarcze większości przyrządów były czarne.http://fanakit.free.fr/BEARCAT%20photoscope/BEARCAT%20tableau%20de%20bord-Photo.2003(c)J-M%20POINCIN%20k44%20copier.jpg

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: środa, 20 maja 2015, 16:54
przez Arkady72
Sparrow napisał(a):Tablica przyrządów ładna, tylko dlaczego wszystkie tarcze są białe?]

Może to wersja usportowiona? W aucie też można sobie zmienić zegary na białe.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: czwartek, 21 maja 2015, 05:33
przez voodoo
Tak, faktycznie za późno to zauważyłem :roll:
A i nie bardzo mam na co wymienić...
Wyjdzie wersja GT-R

"EDIT"
Jednak sie zmobilizowałem :evil:
Obrazek

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: sobota, 4 lipca 2015, 16:22
przez voodoo
Ostatnio miałem sporo wyjazdów, więc prace idą bardzo powoli.
Zacząłem od ogona - stery wysokości:
Obrazek

Zestawowe kółko ogonowe odlane razem z widelcem nie wygląda najlepiej. Próbuje dorobić nowe, ale puki co bardziej przypomina krążek do hokeja...

Śmigło - w sieci można znaleźć fotki śmigieł w różnym stanie, ja chciałem mieć nieco zużyte, ale chyba przesadziłem.
(w zasadzie to moja pierwsza zabawa z solą)
Obrazek

Silnik - od siebie dodane popychacze i okablowanie:
Obrazek
Obrazek

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: niedziela, 5 lipca 2015, 15:58
przez greatgonzo
wyglądać jak realistyczne miniaturki...


Nie wiadomo jak to rozumiesz i czy w takiej sytuacji ma dla Ciebie znaczenie, że masz niewłaściwy silnik, co na pierwszy rzut oka widać po osprzęcie.

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 07:58
przez voodoo
Hmmm... widocznie wzorowałem sie na fotkach innej wersji... :roll:

Czy ma ktoś wiarygodne zdjęcia R-2800-34W?
Znalazłem takie zdjęcia, ale to F8F-2, a opis mówi że zainstalowany silnik to wersja 99W:
https://flic.kr/p/8YGf9p

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 12:30
przez greatgonzo
Szukając wzorca możesz kierować się tylko zdjęciami z epoki, albo fotkami konkretnych silników. Dzisiaj dostępność motorów jest ograniczona i w płatowcach montuje się różne, często późniejsze jednostki napędowe. Bearcaty jedynki miały zupełnie inny silnik niż dwójki, ale w Twoim ujęciu - tylko przód - byłyby takie same. Ale nie taki jak 99W, który wyposażono w niskonapięciową instalację zapłonową (obecną tylko na silnikach serii CA i CB, bardzo rzadkich w wojsku i raczej tylko w samolotach mających swe cywilne odpowiedniki oraz wczesnych śmigłowcach). Taką właśnie masz w modelu, choć niestety zrobiłeś taką nisko-wysokonapięciową mieszankę, konstrukcyjnie błędną i oczywiście nigdy nie istniejącą.

Jeżeli chodzi o Twój model znajdź dowolny silnik serii C, np od Korsarza od 4 w górę, albo P-47N. Przód silnika będzie taki sam.

np:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_R-2800_Double_Wasp#/media/File:HARP_Pratt_%26_Whitney_R-2800_Double_Wasp.JPG

Re: F8F1 Bearcat [1:48 Hobby Boss]

PostNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 16:30
przez voodoo
Według zdjęcia które podlinkowałeś, wszystkie przewody zapłonowe rozprowadzane są od frontu, dwa do cylindrów przedniej gwiazdy (czerwone) i dwa do tylnej (żółte).
PS - instalacja na zdjęciu jest niekompletna, brakuje kabli do przednich świec.
Kształt osłon (zielone) różni się w zależności od wersji silnika, ale na zdjęciach Bearcatów widać takie jakie mam w modelu.
Brakuje mi jeszcze kabli przy skrzynce iskrownika (niebieska).

W czym problem, bom ślepy?

Obrazek