GrzegorzS napisał(a):W książce Murawskiego wydanej przez Kagero w serii Miniatury Lotnicze 5 "JG 27 vol II" na stronie 70 jest wyraźne zdjęcie Bf 109 F-4 trop z numerem bocznym 12 i W.Nr. 8472 z 1./JG 27 datowane na 13 grudnia 1941 roku po zestrzeleniu przez Brytyjczyków. Tak więc samolot jest bardzo blisko numerem seryjnym z maszyną Espenlauba i choć ma wcześniejszy numer seryjny nie ma już wzmocnień oraz kamuflaż biegnie przez środek kadłuba. Dla mnie to mocny argument za taką interpretacją malowania także i 11 Espenlauba. Niestey nie mam skanera aby umieścić to zdjęcie, może ktoś dysponuje tą publikacją i może to uczynić, to bardzo proszę.
Kuba Plewka napisał(a):W zasadzie to chyba nie było dyskusji w tym wątku na temat innego malowania kadłuba i chyba wszyscy się zgadzamy, że samolot 8477 też ma njaprawdopodobniej kadłub pomalowany "na pół". Problemem jest malowanie osłon silnika i tutaj zdjęcie 8472 wiele nie pomoże, samolot osłon na zdjęciu już nie ma.
GrzegorzS napisał(a):W JG 27 w tym okresie na znanych mi zdjęciach wszystkie belki zestrzeleń są białe, więc tutaj chyba też i do tego w porządku jak w Topcolors (10 na górze i 4 na dole)
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości