Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez Kuba P. » piątek, 7 sierpnia 2009, 14:38

Jak mam być szczery to ja nie wiem, czy to są te płaskowniki czy może tylko zaciek od linii łączenia wspornika usterzenia z kadłubem jako dolny płaskownik no i nie potrafię dopatrzeć się drugiego. Zastrzegam, że mogę się mylić bo też nie mam jakiejś lepszej reprodukcji tej fotki.
Z drugiej strony w dobre oko Marcina nie wątpię i raczej swoim już nie ufam.

Z innej zaś strony dziwi mnie - czy na pewno nie ma innych zdjęć tej maszyny? Widać na tych dwóch znanych, że samolot cieszył się sporym zainteresowaniem - nikt nie zrobił więcej fotek? Aż mi się wierzyć nie chce.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez net_sailor » piątek, 7 sierpnia 2009, 15:33

Według mnie są to wzmocnienia:
Obrazek

A co do innych zdjęć to spotkałem się nie raz z informacją, że ta maszyna była szczegółowo badana przez Brytyjczyków (także w locie). Na pewno są jeszcze jakieś fotki tylko źle szukamy :?
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez Kuba P. » piątek, 7 sierpnia 2009, 15:54

OK, teraz i ja widzę. Faktycznie to mogą być te płaskowniki.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez GrzegorzS » piątek, 7 sierpnia 2009, 20:42

W książce Murawskiego wydanej przez Kagero w serii Miniatury Lotnicze 5 "JG 27 vol II" na stronie 70 jest wyraźne zdjęcie Bf 109 F-4 trop z numerem bocznym 12 i W.Nr. 8472 z 1./JG 27 datowane na 13 grudnia 1941 roku po zestrzeleniu przez Brytyjczyków. Tak więc samolot jest bardzo blisko numerem seryjnym z maszyną Espenlauba i choć ma wcześniejszy numer seryjny nie ma już wzmocnień oraz kamuflaż biegnie przez środek kadłuba. Dla mnie to mocny argument za taką interpretacją malowania także i 11 Espenlauba. Niestey nie mam skanera aby umieścić to zdjęcie, może ktoś dysponuje tą publikacją i może to uczynić, to bardzo proszę.
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 17:36

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez net_sailor » piątek, 7 sierpnia 2009, 21:17

Jeśli chodzi o to zdjęcie:
http://www.me109.info/display.php?a=e&l=en&fid=1105
..to jak najbardziej widać wzmocnienia (np. górne jest w miejscy gdzie cień usterzenia poziomego przecina się liną zarzuconą na ogon).
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez Kuba P. » piątek, 7 sierpnia 2009, 21:40

GrzegorzS napisał(a):W książce Murawskiego wydanej przez Kagero w serii Miniatury Lotnicze 5 "JG 27 vol II" na stronie 70 jest wyraźne zdjęcie Bf 109 F-4 trop z numerem bocznym 12 i W.Nr. 8472 z 1./JG 27 datowane na 13 grudnia 1941 roku po zestrzeleniu przez Brytyjczyków. Tak więc samolot jest bardzo blisko numerem seryjnym z maszyną Espenlauba i choć ma wcześniejszy numer seryjny nie ma już wzmocnień oraz kamuflaż biegnie przez środek kadłuba. Dla mnie to mocny argument za taką interpretacją malowania także i 11 Espenlauba. Niestey nie mam skanera aby umieścić to zdjęcie, może ktoś dysponuje tą publikacją i może to uczynić, to bardzo proszę.


W zasadzie to chyba nie było dyskusji w tym wątku na temat innego malowania kadłuba i chyba wszyscy się zgadzamy, że samolot 8477 też ma njaprawdopodobniej kadłub pomalowany "na pół". Problemem jest malowanie osłon silnika i tutaj zdjęcie 8472 wiele nie pomoże, samolot osłon na zdjęciu już nie ma.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez GrzegorzS » piątek, 7 sierpnia 2009, 22:52

Na linku do zdjęcia widzę niewiele szczegółów a nie mogę go skopiować żeby powiększyć.
Znalazłem zdjęcie u siebie na komputerze i wklejam. Chodziło mi o to ujęcie nieco skadrowane przeze mnie:
Obrazek
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 17:36

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez net_sailor » sobota, 8 sierpnia 2009, 10:07

hmm...
Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez mr.jaro » sobota, 8 sierpnia 2009, 19:18

Kuba Plewka napisał(a):W zasadzie to chyba nie było dyskusji w tym wątku na temat innego malowania kadłuba i chyba wszyscy się zgadzamy, że samolot 8477 też ma njaprawdopodobniej kadłub pomalowany "na pół". Problemem jest malowanie osłon silnika i tutaj zdjęcie 8472 wiele nie pomoże, samolot osłon na zdjęciu już nie ma.

Wyrazam dokladnie to samo zdanie.

Moze juz sie starzeje (a moze to tylko wina natury rzeczy - obie barwy zdaja sie wykazywac mocno zblizona luminancje na zdjeciach monochromatycznych), bowiem na fotkach 8477 jakos nie potrafie dopatrzec sie granicy kolorow RLM 78 i 79 na oslonie silnika. Oczywiscie nie twierdze, ze jej tam nie ma, ale takze nie jestem przekonany, ze jest. Prawdopodobienstwo malowania na zasadzie serii jest istotnym, ale nie do konca pewnym argumentem. Ot, taki ze mnie Jarek-niedowiarek. :-/


GrzegorzS napisał(a):W JG 27 w tym okresie na znanych mi zdjęciach wszystkie belki zestrzeleń są białe, więc tutaj chyba też i do tego w porządku jak w Topcolors (10 na górze i 4 na dole)

Fakt, przekonales mnie, ze wyciete na fotce bialej 11. Pomimo tego, wedlug cytowanego wyzej Murawskiego powinny byc czarne (oczywiscie, "niski" podzial kolorow kadluba na planszy barwnej to raczej fikcja, a i spod oslon silnika troche zbyt niebieski)...

Obrazek
Obrazek

Nie wiedzac, jaki okres dokladnie masz na mysli, przytocze fotke innej maszyny z JG27, noszacej czarne belki.

Obrazek

Mianowicie chodzi o to, ze od powszechnie stosowanych zasad malowania istnialo sporo wyjatkow i nadal nie jestem pewien, czy na przyklad maszyna Espenlauba do takich wyjatkow nie nalezala. Na dodatek kazda wspolczesna monografia opowiada nam na ten temat zupelnie co innego - wystarczy porownac plansze barwne by calkowicie stracic wiare.

Aha, dyskusja zboczyla rowniez w kierunku bialej 12, na ktorej rowniez ja jestem w stanie rozpoznac wysoka granice kolorow na oslonie silnika, a byc moze przy tej okazji wyjasni sie takze sprawa wzmocnien:

Obrazek

Zrodlo: wyzej cytowana Monografia Murawskiego
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez GrzegorzS » sobota, 8 sierpnia 2009, 20:47

No więc czarne belki na zdjęciu są na Bf 109 E-7 z dużo wcześniejszego okresu, na F-kach z 1./JG 27 są głównie białe. Co do zdjęcia rozbitej 12 to nie jest ten sam samolot co na moim zdjęciu. Zwróć uwagę na kształt cyfry 2 na obydwu zdjęciach - są różne.
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 17:36

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez net_sailor » sobota, 8 sierpnia 2009, 21:04

Ten wrak "białej 12" na zdjęciu Jarka to w ogóle jakiś dziwak - ma wlew paliwa na grzbiecie :shock:
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez Kuba P. » sobota, 8 sierpnia 2009, 21:12

Bo to Emil z nałożonymi osłonami od F-ki :) (i chyba także całym usterzeniem).
Składaczek na ściemę.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez net_sailor » sobota, 8 sierpnia 2009, 21:31

Tak właśnie się domyślałem, ale nadal się dziwuję czego to ludzie nie wymyślą... :)
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez Kuba P. » sobota, 8 sierpnia 2009, 21:37

Pytanie kto to zrobił i po co?
Swoją drogą, ktoś musiał się narobić - ogon jest dość zgrabnie dołączony do kadłuba (nasze ulubione beleczki, w roli głównej dolna i roli drugoplanowej miejsce na wsporniku usterzenia po drugiej), ktoś nawet owiewkę łączenia u nasady poziomego jakoś w miarę dobrze położył na swoje miejsce. Jak założyli kołpak do samych osłon tego nie wiem, złączyli jakoś na siłę?
Najbardziej mnie w tym Frankensteinie śmieszy to, jak zostało wyprute to, co może się jeszcze przydać.
Czytałem ostatnio takie forum motoryzacyjne i samochody składane z dwóch wraków nazywali "Szczepanami". Tu taki sam Szczepan :D
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 F-4/TROP, Hasegawa 1/48

Postprzez mr.jaro » sobota, 8 sierpnia 2009, 21:47

No, ja bym predko sie nie polapal, ze to "Szczepan", a wedlug Murawskiego to niezbicie F-4/trop. :-/

Tymczasem zycze Wam milych snow, bo jutro musze do Hamburga.
Ostatnio edytowano sobota, 8 sierpnia 2009, 21:54 przez mr.jaro, łącznie edytowano 1 raz
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:01
Lokalizacja: Hannover

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości