Strona 1 z 3

Spitfire Mk.Ia N3108 RF-P Arfix 1:48

PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 22:40
przez potez
Panowie, bo już lekko zgłupiałem. Był jakiś w 303 z czarnym skrzydłem? Czy N3108 RF-P na pewno był Mk.I? Bo już głupieję, że jednak Mk.II?
A i po prośbie jeszce. Ma ktoś sensowny rysunek pierwszej wręgi za kabiną pilota? Chodzi mi o tą ostatnią na której kończy sie przeroczysta część oszklenia za kabiną. Wg schematu to jest to chyba station 12.

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 23:07
przez RAV
Lista Spitfire'ów z 303 Sqn z czarnym skrzydłem, którą kiedyś (jutro będzie 7 lat temu) zamieściłem tutaj. Opracowana na podstawie "Polskich Skrzydeł" nr 6 i Spitfire Production List.

RF-A / R6975 / Ia / EA / FF 18-7-40 / 6MU 19-7-40 / 64S 24-7-40 / 303S 22-1-41
RF-F / N3059? / (wykaz nie potwierdza słuszności tego numeru)
RF-P / N3108 / Ia / EA / FF 21-10-39 / 41S 22-3-40 / FA 14-5-40 / AST 64S 24-10-40 / 303S 22-1-41
RF-C / P7786 / IIa / CBAF / 12MU 16-12-40 / 303S 4-3-41
RF-S / P7819 / IIa / CBAF / 9MU 20-12-40 / 303S 4-3-41
RF-H / P7858 / IIa/ CBAF / 38MU 4-1-41 / 303S 5-3-41

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 23:15
przez Jacek Bzunek
potez napisał(a):Panowie, bo już lekko zgłupiałem. Był jakiś w 303 z czarnym skrzydłem? Czy N3108 RF-P na pewno był Mk.I? Bo już głupieję, że jednak Mk.II?

Tak go namalowali w Polisz Łings Stratusa.

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 16:47
przez potez
Dzieki za potwierdzenie 8-)
A co do tej wregi nikt nie ma rysunku? Edek spieprzyl brassinowa kabinke i nie chce tylko na podstawie zdjec dorabiac... :? A w manualu do 9/16 akurat tego nie rozrysowali

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 20:30
przez Ireneusz
Co prawda to nie I tylko IX ale może się przyda
http://www.spitfirepv270.co.nz/previous.htm

Obrazek

Obrazek
1/24 Trumpeter
Obrazek

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 20:34
przez Ireneusz
Obrazek

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:08
przez potez
Dzieki wielkie , juz zrobiłem :D
Obrazek
A ten trumpeter to dokładnie po tych wręgach widac gdzie jego miejsce <rzyg>

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:13
przez macias13_84
Ireneusz napisał(a):Co prawda to nie I tylko IX ale może się przyda
1/24 Trumpeter
Obrazek


Zdjęcie wręg z Trampka niestety ale kompletnie bez sensu, oryginalna wręga miała obrys owalny, wręgi oprofilowania kadłub-skrzydło były autonomicznym elementem.
Obrazek


Możliwe że zdajesz Sobie z tego sprawę, mimo wszystko prewencyjnie wspomnę, pomijając wcześniejsze PW o jednej dość istotnej sprawie wyróżniającej Mk.I/II od wersji późniejszych.
We wczesnych Spitach w kadłubie pomiędzy wręgami 11-12 umieszczono przedział akumulatora (rejon ten malowano na czarno), natomiast w ogonie umieszczono balast trymujący. Od Mk.V akumulator przeniesiono pomiędzy wręgi 17-18, a mniejszy balast wyważający umieszczono w stateczniku pionowym
Obrazek
Obrazek
(zdjęcia co prawda z eksponatów odrestaurowanych, ale pokrywają się z literaturą)

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:27
przez potez
Dzięki za te foty. Relaksacyjnie robię Airfixowskiego spita z brassinowym wnętrzem. Oczywiście edek akumolatora nie dał ale to i tak najmniejsze miki...
Nie da sie bez ździerania ścianek wsadzić tego wnęrza do airfixa a największy dowcip to włąśnie ta wręga 12 - do tego samego kadłuba - bo airfix ma ten sam kadłub do Mk. I i Mk. V są dwie różne w kształcie zewnątrznym wręgi 12 w zestawach do Mk.I i do MkV :roll:
Ale trochę uporu i zręczności w palcach i dało radę. ;o)
teraz dopasowuje wręgę 11 8-)

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:52
przez macias13_84
potez napisał(a): Oczywiście edek akumolatora nie dał ale to i tak najmniejsze miki...

Nie dał bo w dziewiątce akumulator był już przed kółkiem ogonowym, ale element do dorobienia też nie jest skomplikowany
Obrazek

Edit: Ups to jest wersja późniejsza "ogonowa" od Mk.V ↑

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 22:02
przez potez
To jest pieprzony DEDYKOWANY brassin do Airfixowego Mk.I :!:
http://www.eduard.com/store/eduard/brassin/aircraft/1-48/spitfire-mk-i-cockpit-1-48.html?lang=1&cur=0
w tej chwili są brassiny od nich do Mk.I, V. VIII, IX i XVI z niskim kadłubem 8-)

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 22:15
przez macias13_84
To ci nowina w takim wypadku, widać się zatrzymałem na wersji pod ich autorską dziewiątkę, nawet się nie spodziewałem że wydali żywiczki pod Airfixa, choć z tego co piszesz to i tak bez ostrego rzeźbienia to se ne da

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 28 maja 2017, 21:04
przez potez
Kabinkę Spitfire Mk.I Airfixowego sobie podłubałem w oparciu o zestaw edkowy i zmalowałem.
Prawa burta, dorobiłem akumulatorek i jakieś coś jeszcze co było na zdjęciach, wszystko na tym czarnym tle się chowa, brakuje jeszcze przewodów przy dżwigni wypuszczania podwozia :
Obrazek

Deseczka Yahujowa ( trzeba było ostro szlifować, bo to do tamiyki żeby dopasować, widac na krawędzi) tu lepiej widać akumulatorek, dla jaj dorobiłem żaróweczki zapasowe do celownika, widać je za dżwignią pompy do podwozia :
Obrazek

Krzesełko, jeszcze bez pasów, w tym świetle zniknęło całe cieniowanie z bakelitu:
Obrazek

Airfix ma specyficzny podział kadłuba co daodaje +10 pkt do prestiżu, bo żeby zamknąć trzeba mocno wybrać plastik spod spodu, brakuje jeszcze przewodu do tlenu i lampkę oświetlenia kabiny, dorobiłem za to "kalkulator wysokości i prędkości" to to białe okrągłe zapięte paskiem 8-):
Obrazek

druga strona, lampka już jest jeszcze taki duży dynks trzeba dokleić ale to na końcu bo trzeba mocno dopasowywaći zatrzask do blokowania drzwiczek z łomem :(
Obrazek

I lewa burta, wręga 12 zrobiona od zera bo ta edkowa kompletnie nie pasowała :( :
Obrazek

Trzeba jeszcze troszkę srebrnych obić podokładać ale to już jak będę miał dzienne światło 8-)
cdn... (kiedyś nastąpi)

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 28 maja 2017, 21:22
przez KR77
potez napisał(a):Obrazek


Ładne zdjęcie zawierające dane biometryczne ;o)

Re: Spitfire Mk.Ia - polski?

PostNapisane: niedziela, 28 maja 2017, 21:25
przez Aleksander
Super to wygląda!
potez napisał(a):(...) trzeba mocno dopasowywaći zatrzask do blokowania drzwiczek z łomem :(

Sprawdź, bo o ile pamiętam, to w wersji Mk I łomu w drzwiach nie było!