Strona 1 z 4

H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 20:02
przez Arcturus
Rozgrzebuję kolejny model, raz się żyje. Będzie więc Hołek w malowaniu fińskim, skłaniam się ku temu z okładki, z piękną podobizną batiuszki Stalina.
Model dostałem jakiś czas temu jako nagrodę w ramach konkursu na tym forum - jeszcze raz dziękuję fundatorowi, czyli Martoli.
Obrazek

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 21:14
przez dewertus
Parafrazując pewną wypowiedź: "Ty kibica we mnie masz" ;o)

Jak by co chętnie wspomogę w zakresie posiadanych materiałów i wiedzy :D

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 21:33
przez Arcturus
dewertus napisał(a):Parafrazując pewną wypowiedź: "Ty kibica we mnie masz" ;o)

Jak by co chętnie wspomogę w zakresie posiadanych materiałów i wiedzy :D


Od poczatku zamierzałem zgłosić się do Ciebie po pomoc merytoryczną :) Jak dotąd znalazłem dwa zdjęcia tej 502-ki (sa np. w P-36 Hawk Aces Ospreya), i pewnie więcej nie ma (a może coś masz...). Z szybkiego riserczu wynika, że nie ma 100% pewności, jak był malowany kokpit. Instrukcja każe Chromate Yellow Primer, ale po poczytaniu zagramanicznych forów bardziej skłaniam się ku Interior Green. Ale gdyby nawet w kokpicie był IG, to wnęki podwozia chyba tym żółtym primerem trzeba?...

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 07:28
przez dewertus
Arcturus napisał(a):Z szybkiego riserczu wynika, że nie ma 100% pewności, jak był malowany kokpit. Instrukcja każe Chromate Yellow Primer, ale po poczytaniu zagramanicznych forów bardziej skłaniam się ku Interior Green. Ale gdyby nawet w kokpicie był IG, to wnęki podwozia chyba tym żółtym primerem trzeba?...

Nieliczne kolorowe zdjęcia wskazują na IG w kokpicie i CY w komorach podwozia. Wieczorem postaram się coś wrzucić. ''Sam miałem podobny zgryz ... viewtopic.php?f=815&t=79725

Co do zdjęć CU-502 to pewnie coś się znajdzie :)

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 07:53
przez Arcturus
dewertus napisał(a):
Arcturus napisał(a):Z szybkiego riserczu wynika, że nie ma 100% pewności, jak był malowany kokpit. Instrukcja każe Chromate Yellow Primer, ale po poczytaniu zagramanicznych forów bardziej skłaniam się ku Interior Green. Ale gdyby nawet w kokpicie był IG, to wnęki podwozia chyba tym żółtym primerem trzeba?...

Nieliczne kolorowe zdjęcia wskazują na IG w kokpicie i CY w komorach podwozia. Wieczorem postaram się coś wrzucić. ''Sam miałem podobny zgryz ... viewtopic.php?f=815&t=79725

Co do zdjęć CU-502 to pewnie coś się znajdzie :)

To Twój model otworzył mi w mózgu klapkę , że Hawk łapie się na temat Barbarossa :) Swoją drogą 560 (drugie malowanie w zestawie SH) też kusi - bardziej mi się podoba ta wersja osłony silnika, no i czarne skrzydło też jest ciekawym smaczkiem. Tylko nie wiem, czy się "formalnie" łapie na konkurs. NIe żebym podniecał się wizjami nagród i zaszczytów, ale jako modelarz choć czasami coś kończący stawiam sobie za punkt honoru, żeby choć jeden model ukończyć w ramach konkursu. Mig-3 trochę mi obrzydł, tzw. diorama to totalna porażka, więc chociaż Hawk daje jakąś nadzieję na galerię do czerwca :)

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 08:18
przez barszczo
Fajny temat, bardzo lubię P-36 i będę tu zaglądał. Odnośnie kolorów, trochę pogrzebałem w zapasach i kokpit faktycznie wygląda na IG:

Obrazek

Nie znalazłem niestety kolorowego zdjęcia z epoki wnęki P-36, ale na wczesnych P-40B też jest IG:

Obrazek

I na koniec rzut oka na mocowanie celownika w finie:

Obrazek

Zdjęć 502 w zapasach nie posiadam niestety.

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 08:44
przez Arcturus
Dzięki, fajne foty. Co do kokpitu to Hawki różniły się między wersjami, z tego co znalazłem na jakimś forum to A1-A3 były dostarczane Francuzom z niemalowanym wnętrzem, A4 już z IG. Dzielić włosa na czworo nie zamierzam, IG wygląda fajnie i tak będę malował ;)
A fotka z celownikiem świetna, znaczy się trzeba będzie taki stelaż z czegoś wyzioberzyć.

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 08:45
przez dewertus
dewertus napisał(a):Swoją drogą 560 (drugie malowanie w zestawie SH) też kusi - bardziej mi się podoba ta wersja osłony silnika, no i czarne skrzydło też jest ciekawym smaczkiem. Tylko nie wiem, czy się "formalnie" łapie na konkurs.

Łapie się - CU-560 dostarczony do Finlandii 28 lipca 1941. Od 07 sierpnia 1941 w służbie LeLv.32. Sześciu pilotów przy jego pomocy uszczupliło stan posiadania Sowietów o 18 3/4 samolotu. Malowanie z czarnym spodem prawego skrzydła właściwe dla "Baśki". Nie mam tylko pewności kiedy dostał "żółty" nos (od razu po dostarczeniu do Finlandii czy później już w jednostce).

Czyżby model SH posiadał obie osłony silnika? CU-502 miał silnik Cyclone (Twin Waspa dostał dopiero podczas remontu w sierpniu 1943) a CU-560 "od urodzenia" napędzany był Twin Waspem.

Znaczek "wujka Jo" miał oprócz CU-502 jeszcze CU-504.

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 08:50
przez Arcturus
dewertus napisał(a):
dewertus napisał(a):Swoją drogą 560 (drugie malowanie w zestawie SH) też kusi - bardziej mi się podoba ta wersja osłony silnika, no i czarne skrzydło też jest ciekawym smaczkiem. Tylko nie wiem, czy się "formalnie" łapie na konkurs.

Łapie się - CU-560 dostarczony do Finlandii 28 lipca 1941. Od 07 sierpnia 1941 w służbie LeLv.32. Sześciu pilotów przy jego pomocy uszczupliło stan posiadania Sowietów o 18 3/4 samolotu. Malowanie z czarnym spodem prawego skrzydła właściwe dla "Baśki". Nie mam tylko pewności kiedy dostał "żółty" nos (od razu po dostarczeniu do Finlandii czy później już w jednostce).

Czyżby model SH posiadał obie osłony silnika? CU-502 miał silnik Cyclone (Twin Waspa dostał dopiero podczas remontu w sierpniu 1943) a CU-560 "od urodzenia" napędzany był Twin Waspem.

Więc mam zgryz, osiołkowi w żłobie dano. W modelu są obydwa silniki i obydwie osłony. Full wypas :->

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 09:01
przez dewertus
Arcturus napisał(a):Więc mam zgryz, osiołkowi w żłobie dano.

Jakby tego było mało to CU-502 możesz zrobić bez żółtego nosa (pierwsza seria Hawków trafiła do jednostek bez żółtej mordki). Co do zdjęć to mam po kilka do każdego (ale jakość nie rozpieszcza).

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 09:49
przez Jacek Bzunek
Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 09:52
przez Arcturus
Jacek Bzunek napisał(a):Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.

A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 10:46
przez GrzeM
No ludzie, nad czym tu deliberować? Curtiss z Cyclonem jest ohydny, jakby zderzył się ze ścianą, rób Twin-Waspa!

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 12:17
przez dewertus
Arcturus napisał(a):
Jacek Bzunek napisał(a):Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.

A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?

Ja na zasadzie doboru "na oko" zastosowałem RAFowski Aircraft Gray Green, po bruździngu i tak zmienił się odcień więc jeśli różnica w odcieniu nie będzie totalnie oczojebliwa to i tak mało kto się połapie :mrgreen:
Obrazek

W zależności od zdjęcia ta zielenina raz jest bardziej zbliżona do IG, raz do GZC a raz do AGG...

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

PostNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 12:53
przez Aleksander
Też kibicuję, bo uwielbiam ten samolot, choć moim zdaniem najładniejszy jest we francuskim "ubranku" :lol: - ale z przyjemnością będę zaglądał!