IMAM Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

IMAM Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 8 września 2009, 00:45

Postanowiłem skończyć dawno rozgrzebanego Romana zaczętego jeszcze na forum dws
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=62&t=16156&st=0&sk=t&sd=a&start=125
In box obu maszyn czyli Ro 37 i Ro 37bis można obejrzeć choćby tu
http://kits.kitreview.com/ro37reviewse_1.htm
Mam nadzieję, że tym razem wystarczy mi wytrwałości i kolejny model mnie już nie odciągnie (priorytetem nadal pozostaje skończenie Defianta ;o) ) Obecnie jestem na tym etapie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a tu chciałem odtworzyć efekt odchylonej blachy
Obrazek
Ostatnio edytowano wtorek, 8 września 2009, 16:37 przez Mariusz Jarzyna ze Szczec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Reklama

Re: IMAN Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 8 września 2009, 08:59

Nie pamiętam już dokładnie, ale tłucze mi się po głowie, że był jakiś problem z kształtem okienek w kadłubie w modelach IMAM Classica. Zmieniałeś tu Mariusz coś?

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6045
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: IMAN Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez shivadog » wtorek, 8 września 2009, 09:33

Już się cieszę na dalszą relację.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: IMAN Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez PrzemoL » wtorek, 8 września 2009, 11:04

Też chętnie popatrzę. To ładny samolot. Tylko popraw, proszę, tytuł wątku na IMAM.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: IMAN Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 8 września 2009, 16:49

PrzemoL napisał(a):Tylko popraw, proszę, tytuł wątku na IMAM.

Chciałem zachować oryginalne pisownictwo z pudełka ale ok. Jarku z okienkami bocznymi problem polega na tym że jest dodana jedna szyba więcej co wymaga zaszpachlowania. Zabieg ten opisany i obfotografowany w linku, który podałem do forum dws. Dodatkowo przerobienia wymagały żaluzje na górnej części osłony silnika gdyż te zaproponowane przez producenta są karykaturalnie małe (też jest tam zdjęcie poprawkowego zabiegu oraz zdjęcie oryginału - można sobie porównać z wyglądem na wypraskach). Podłoga pod fotelem pilota to też totalne uproszczenie. Musiałem wykorzystać część podłogi z P-11c. Trochę mam niedosyt fotografii wnętrza więc będzie ubogie. Dzięki za kibicowanie ale może też coś wrzucicie do wątku warsztatowego bo ostatnio coś tu skromnie (poza wyjątkami) tak jakby sezon ogórkowy trwał nadal.
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: IMAM Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 17 września 2009, 16:32

Zaślepione wszystkie otwory w osłonie aby nie było prześwitów uawniających brak silnika ;o)
Obrazek

Z doklejoną osłoną wygląda jak pękate cygarko. Chyba największy brzydal jakiego kleiłem.
Obrazek

W skrzydle dorobiłem imitację zbiornika bo pod podłogą widoczna jest pusta przestrzeń. Poza tym samolot od dołu jest wyposażony w okienko przez które wyzierała by pustka ponoć w.g napotkanej na tym forum opini cyt. "zwłaszcza, ze w odległości z jakiej normalnie ogłada się model i tak tego nie widać" - koniec cytatu.Ot taki zbędny gadżet jak większość z bebechów ;o)
Obrazek

Po wklejeniu skrzydeł wygląda jeszcze brzydziej jak z obrazka mojej lektury pierwszoklasowej "Pilot i ja"
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: IMAM Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 22 września 2009, 21:56

Zabrałem się za koła. No i trochę wyprowadziło mnie w pole. W.g. instrukcji wytrawiane szprychy należy wkleić od wewnątrz przepołowionej opony
Obrazek
Nijak za grzyba nie można ich tam wpasować. Promień wyżłobienia jest mniejszy niż obręczy- Aby idealnie weszło trzeba potężnie szprychy uwypuklić i dodatkowo musi się zmieścić żywiczny kołeczek imitujący ośkę. Ja nie dałem rady. Zacząłem oglądać jedyne znalezione w sieci zdjęcia na których widać, że obręcz jest na równi ze szprychami a nie wychodzą one od wnętrza opony.
Obrazek
Dodatkowo całość i tak wejdzie w osłony więc poszedłem na skróty
Obrazek
Na załączonym poniżej zdjęciu zauważyłem fajne ugięcia blachy na osłonach więc postanowiłem podrzeźbić imitację, Dodatkowo doroniłem zauważone nity.
Obrazek
Aby spakować w nie koła nieźle trzeba pocienić wnętrze ścianki osłony. Aktualnie trwają prace szklarskie. Najgorze było wpasowanie okna dolnego bo jest nierówny brzeb otworu przy łączeniu płata z kadłubem. Całość uszczelniłem kitem patyczkami z polisterynu. Przy okazji podszlifowania okienka górnego omskła mi się dłoń z pilnikiem i wycharatałem rysę na środku okna. Jeden błąd a tyle szlifowania i polerki :evil:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: IMAM Ro 37 "Classic Airframes" 1/48

Postprzez jambus » wtorek, 22 września 2009, 22:44

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Chyba największy brzydal jakiego kleiłem.

Uważam, że jeżeli samolot posiada śmigło to nie może być brzydki, najwyżej może mieć ciekawe kształty, a model takiego samolotu zawsze będzie się wyróżniać.

Śledzę relację z uwagą i chociaż jak widzę nie wszystko pasuje to o efekt końcowy jestem spokojny :)
Pozdrawiam Jarek.
Avatar użytkownika
jambus
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 21 czerwca 2009, 18:23


Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości