P-400 Airacobra SH 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez Artur Domański » czwartek, 25 maja 2017, 19:21

Snakeplisken napisał(a):też dłubie przy tej Kobruszce .Do swojej użyłem do kabiny European Dark Green FS 34092 i polecam książkę MPM Grzybka seria żółta..niestety model SH i przepak Revella mam oba -są w/g tychże planów za krótkie ! trzeba ciąć kadłub za skrzydłami.Spasowanie wlotów powietrza jest tragiczne, ale dla Ciebie to nie problem.Zmęczenie wyszło super ,będę kibicował i się uczył ... pozdrawiam

Czy to wina planów czy też złych pomiarów, długość Cobry trezba mierzyć z lufą, jeśli zrobimy takie pomiary wtedy jest OK
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1223
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Reklama

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » czwartek, 25 maja 2017, 19:49

Snakeplisken napisał(a):niestety model SH i przepak Revella mam oba -są w/g tychże planów za krótkie ! trzeba ciąć kadłub za skrzydłami.Spasowanie wlotów powietrza jest tragiczne, ale dla Ciebie to nie problem.Zmęczenie wyszło super ,będę kibicował i się uczył ... pozdrawiam

Dzięki, dzień roboty ze multiszlifierką z biedry i szmatkami ściernymi. Nie jest to nic trudnego (po poćwiczeniu oczywiście), szczególnie na takim modelu jak ta Cobra gdzie nie ma za bardzo detali na powierzchni. Kwestia czy to potem będzie widać.

Artur Domański napisał(a):Czy to wina planów czy też złych pomiarów, długość Cobry trezba mierzyć z lufą, jeśli zrobimy takie pomiary wtedy jest OK

Niestety problem jest, polecam poczytać:
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=57945&page=3
Sekcja ogonowa jest za krótka i w SH i KH, przez co model wygląda nie tak jak powinien. Mam Cobrę Edka 1:48 i widać, że względem tego modelu coś jest nie tak. Nie wiem czy warto to robić w KittyHawku ale ja raczej będę przedłużał, bo jednak koli mnie to w oczy coraz bardziej i bardziej.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » czwartek, 25 maja 2017, 22:31

Przemyślałem trochę kwestię przedłużania ogona. Pacjentem zastępczym jest Edkowa Cobra. Chcąc uniknąć takiej sytuacji:

Obrazek

Gdzie włożona przedłużka sprawiłaby, że odcięty ogon byłby za szeroki i konieczne byłoby szlifowanie po całości , można zrobić to:

Obrazek

Czyli:
1. Rozciąć ogon i zrobić klin (zebrać od wewnątrz trochę plastiku) 2. Ścisnąć by szerokość zgrała się z przedłużką 3. Szlifować tylko na niewielkiej powierzchni.
Ostatecznie wychodzi coś takiego:

Obrazek

Obrazek

Wszystko schodzi się ładnie i obejdzie się bez większego obrabiania powierzchni a potem odtwarzania wszystkich linii podziału.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez Artur Domański » piątek, 26 maja 2017, 05:31

No niby temat znam, ale jakoś nie mogę się z tym zgodzić do końca.
Trzeba by mieć oryginalne fabrycznie plany i dopiero robić pomiary, bo widziałem kilka różnych planów i każdy był jakiś dziwny.
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1223
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 19:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » piątek, 26 maja 2017, 08:57

Artur Domański napisał(a):Trzeba by mieć oryginalne fabrycznie plany i dopiero robić pomiary, bo widziałem kilka różnych planów i każdy był jakiś dziwny.
To fakt. Natomiast wg dostępnych w księgach danych, dosyć zgodnych, kadłub P-400 miał długość ok 9.19 m (30 stóp i dwa cale). Czyli model powinien mieć ok. 28,72 cm długości - nie mam go niestety, więc nie pomierzę. Jednakże tym bym się raczej głównie kierował, a potem patrząc na zdjęcia zastanawiał, gdzie jest za mało.
Choć z drugiej strony, zakładając że w tej skali trzeba wstawić tylko taki wąski paseczek jak widać na zdjęciach, to problem z długością kadłuba jest - przynajmniej jak dla mnie - nieistotny, w tym znaczeniu że bez wstawki nadal widzę P-400.

Pozdrawiam
Hubert
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2111
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 08:23
Lokalizacja: Kraków

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » piątek, 26 maja 2017, 10:10

Plany planami i tutaj się można spierać np. wg. Mushrooma SH jest ok. Natomiast moim zdaniem zwyczajnie sylwetka Cobry na tym cierpi. Porównanie SH kontra Edek, moim zdaniem to pokazuje. Grubawy i krótki ogon (SH to ten z 20):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kendzior napisał(a):Choć z drugiej strony, zakładając że w tej skali trzeba wstawić tylko taki wąski paseczek jak widać na zdjęciach, to problem z długością kadłuba jest - przynajmniej jak dla mnie - nieistotny, w tym znaczeniu że bez wstawki nadal widzę P-400.

Pozdrawiam
Hubert

Zasugerowałeś się moimi próbami przedłużania, tak naprawdę trzeba przedłużyć dosyć sporo:

Obrazek
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » piątek, 26 maja 2017, 10:29

No tak, teraz faktycznie lepiej widać to, o czym piszesz.
Warto też spojrzeć na fotografie samolotu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zatem czeska piłka i ciach!
Powodzenia :)

Pozdrawiam
Hubert
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2111
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 08:23
Lokalizacja: Kraków

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » środa, 3 czerwca 2020, 11:51

Odkurzam wątek, postanowiłem dokończyć, jak oczywiście nie wyskoczą inne obowiązki dnia codziennego czy ustąpi zapał.
Kwestię ogona olewam. Szukałem innego malowania, z racji tego, że w Macushli dużo niedopowiedzeń. Ten oto przypadek jest szczególny. Dlaczego? Pokutuje ten schemat.

Obrazek

Co z nim nie tak? Wszystko :lol:

Obrazek

Widać ewidentny napis BELL a nie BELLS, warto też zauważyć gdzie kończy się szczęka na "Whistlin Britches" (dolna fotka). Na zdjęciu więc jej fragment powinien być widoczny. Wniosek - ten samolot nie miał szczęki!. Bonusowo zgodnie z aero 2(36) 2013 numer samolotu to 34 numer seryjny BW 128, schemat wyżej (i wszystkie schematy tego samolotu w sieci) raczy temu przeczyć.

Obrazek

Szczękę w zestawie mam do F, która jest w większej części w Olive Drab a chciałbym jednak plamy. Postanowiłem, że ją wykorzystam do malowania M-ki (trzeba będzie poprawić szczegóły). Resztę numerków/literek się dosztukuje.

Obrazek

Obrazek

Stery kierunku i wysokości w Olive Drab, na stateczniku poziomym i pionowym jakaś farba w ewidentnie innym kolorze.

Obrazek

Możliwe, też, że jednak tylko DE.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez iras67 » środa, 3 czerwca 2020, 18:30

Sekcja ogonowa robiona z długich pasów poszycia w P-400 miała długość 107 cali. W 1/32 wychodzi w przybliżeniu 84,93mm.
Obrazek
Station 335,5 cala - Station 228,5 = 107 cali. Niektóre ułamki masakra :mrgreen: . Za to fajnie się zmniejszała grubość poszycia od przodu do tyłu.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » środa, 3 czerwca 2020, 21:19

Wiem, wiem ale postanowiłem nie tykać. 5 lat temu była dyskusja na LSP (wyżej linkowałem) i wynikło 6-8mm różnicy.
The shortfall in the length is between station 228 and 295, and is farily consistantly mis-done in the kits (including 1/48) and the various drawings of all scales and publishers. The KH has it too.

Obrazek
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » czwartek, 4 czerwca 2020, 08:04

Obrazek

Dopasowanie jak na SH przystało - ideał.

Obrazek

Zaślepiłem wloty powietrza od tyłu.

Obrazek

Wnętrze przemaluje na Dull Dark Green. Przesadziłem chyba trochę z dociążeniem nosa, teraz przednia goleń będzie miała ciężko.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez Jarpen » czwartek, 4 czerwca 2020, 09:34

Dobrze robisz nie przedłużając kadłuba,kupa roboty nie współmierna do wyniku,gra nie warta świeczki.Co do malowania też.
Znam dwie fotki Hells Bell,które poza napisem niewiele pokazują i reszta jest wróżeniem z fusów.Ale to tylko moje zdanie.Powodzenia.
Jarpen
 
Posty: 189
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2017, 13:08

Re: P-400 Airacobra SH 1:32

Postprzez shadowmare » piątek, 5 czerwca 2020, 13:49

Dzięki. Widziałem Twoją Cobrę w 1:48 - ładnie wyszła. Co do malowania to trzeba uważać na profile barwne - 95% przypadków zawiera jakieś błędy albo jest całkiem z czapy. Trzeba się opierać na fotkach.

Wnętrze będzie jednak ala to:

Obrazek

DDG chyba za niebieskawe.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości