przez tomhajzler » niedziela, 28 lutego 2010, 20:15
Cześć!
Fajne drzwiczki. Ale ja nadal pytam Cię o wersję, którą robisz. Problem jest taki, że po pierwsze wyposażyłeś iszaka w działka, a nie kmy. Działka miał typ 17 i 27. Zrobiłeś bardzo ładną płozę, ale płozy były tylko do typu 17 włącznie, potem były kółka ogonowe. Więc jeśli to jest typ 17, to robi się problem z drzwiczkami, bo 17 miała tylko jedne drzwiczki z lewej strony.
Jeśli robisz 27, to powinieneś zrezygnować z płozy. Kolejną sprawą jest sam silnik. Pisałem już o tym wcześniej, że ten z zestawu Omegi jest to M25 stosowany do typu 17 włącznie, w późniejszych był M62, M63 itd. Różniły się one od M25.
Wydawać by się mogło, że jestem upierdliwy, ale sam przez to przeszedłem, a przede wszystkim Twój model jest bardzo dobry i szkoda by było, aby wkradły się jakieś nieścisłości. Rosjanie w swojej literaturze podpisują te same zdjęcia w różny sposób i z tąd ten cały bałągan. Moim zdaniem kwestię wersji bardzo dobrze usystematyzował Erik Pilawski, na wcześniej podawanej przeze mnie stronie. Bazując na jego opracowaniu powstały te uwagi dotyczące twojego iszaka. Wracając do silnika, to jest też problem z przednią osłoną silnika, a dokładnie kształt wlotu powietrza, różny dla poszczególnych wersji.
Pozdrawiam i obiecuję, że kończę temat wersji. Tak czy tak model będzie się świetnie prezentował.
Tomek Hajzler