przez Kuba P. » czwartek, 3 grudnia 2009, 19:28
W sumie chyba tak też zrobię jak piszesz, z peryskopem. Dziękuję za podpowiedź.
Zastanawia mnie jednak ciągle ten kadłub. O ile mniej więcej wiadomo że zmienione było ułożenie luku po lewej stronie i nieco przearanżowano detale (brak wyrzutni flar, inne ułożenie anteny PR, kamera oczywiście) to czy instalowano kabinę ciśnieniową?
Co z drzwiczkami luku radio? Jerry (bo zapewne odnosisz się do mojego wątku na LEMB) wskazał tylko "pressurized canopies" ale co z kabiną?
Mam takie podejrzenia:
[1] Na zdjęciu wraku jednego Tanka E nie widać tych rur od instalacji ciśnieniowej przed wiatrochronem;
[2] Nie widać nigdzie wyraźnie, czy drzwiczki do luku radio były takie jak w Fw 190 czy może jak w Ta 152 H? Na jednym zdjęciu widać coś, co wygląda chyba jednak na starego typu wzór drzwiczek, jak w 190 A-8/D-9*.
[3] Czy montowano podłogę kabiny ciśnieniowej, czy szpachlowano kadłub by utrzymać hermetyczność a może tylko użyto osłony kabiny Ta 152 H, bo ta była po prostu dostępna. Wiatrochron "seryjnego" Ta 152 i "seryjna" gruba osłona?
Ja delikatnie obstawiłem prostą, gładką podłogę bez tych nakręconych nakładek i kadłub po prawej taki jak chociażby w Ta 152 V7 z lukiem radio jak w Fw 190 A-8 i chyba brak tej ciśnieniowej kabiny, mimo wszystko.
Co o tym sądzisz Marcin, trzyma się to kupy czy raczej niebardzo?
Poza tym mam jeszcze jedno podejrzenie co do osłony kabiny, ale muszę tu zeskanować zdjęcia i zilustrować co mam na myśli.
*zdjęcie na str. 228 Dorabook vol 1, jak nie masz daj znać prześlę skan.