Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez net_sailor » czwartek, 3 grudnia 2009, 19:46

Fakt, tym razem ja troszeczkę nadinterpretowałem "canopies" na "cockpit". Hermann oczywiście wyróżnia rodzaje kabin dla E-1 i E-2, odpowiednio: nieciśnieniowa i ciśnieniowa. Nawet przy opisie instalacji peryskopu wspomina o specjalnym uszczelnieniu jego dziury w podłodze E-2.

Drzwiczkom musiałbym się przyjrzeć - nie mam Dorabook 1 :cry:
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Reklama

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » czwartek, 3 grudnia 2009, 19:51

Zeskanuję Ci w lepszej jakości zdjęcia z Dorabooka, tymczasem zerknij proszę na 1 stronę tego wątku, chodzi mi głównie o to zdjęcie.
Drzwiczki a w zasadzie ich brak i otwór widać na drugiej maszynie, także E-1 zaś tych przewodów powietrza od kompresora nie widać na maszynie na pierwszym planie.
Niestety jak często - zdjęcia są niejednoznaczne.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » piątek, 4 grudnia 2009, 02:47

Obiecane powiększone zdjęcie zniszczonych Ta 152 E-1 (?) na lotnisku Erfurt-Nord.
Spośród kilku fragmentarycznych, mało wyraźnych na tym chyba widać najlepiej:

[1] brak przewodów sprężonego powietrza u podstawy wiatrochronu w obu maszynach;
[2] kształt otworu drzwi luku radio przypominający rozwiązania z kadłubów niehermetyzowanych Fw 190 czy dobrze udokumentowanego fotograficznie prototypu Ta 152 V7

Obrazek
J.Crandall, Fw 190 Dora Vol. 1, str. 228
Fotografia wyłącznie do celów dyskusji
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez net_sailor » piątek, 4 grudnia 2009, 19:43

Wielkie dzięki za fotkę! Teraz faktycznie widać brak przewodów do kabiny ciśnieniowej.
Odnośnie pokrywy luku radiowego mam podobne wrażenia - górna krawędź jest zbyt prosta jak na pokrywę wersji H (tamta jest prawie owalna, no i dochodzi prawie do górnej krawędzi kadłuba).
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » sobota, 5 grudnia 2009, 20:01

Kolejna ciekawostka Tanka E, wszystkie widoczne na tych zdjęciach maszyny mają założone najprawdopodobniej standardowe koła Fw 190, nie większe koła Ta 152.
Co ciekawe, jeden samolot ma felgi kół jasne, wyglądają jakby miały kolor metalu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A model pomalutku się robi dalej.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Aleksander011 » sobota, 9 stycznia 2010, 22:12

Kuba Plewka napisał(a):Łopata prawie gotowa. Ileż to roboty...a nadal nie jest do końca idealnie :)

Kuba ,moim zdaniem,po analizie zdjęć tanków, to łopaty powinny być lekko ścięte u końców, tak jak w Fw190 D11- DoraBook Part II
Pozdro
Olek
Modelarza poznać po tym jak kończy ,a nie zaczyna
Obrazek
Avatar użytkownika
Aleksander011
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 13:02
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez caughtinthemiddle » sobota, 9 stycznia 2010, 22:51

A tak poza tym, to będziesz budował pomału model czy poczekasz do kwietnia ;o) ?
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » sobota, 9 stycznia 2010, 23:02

Cześć Panowie,

Zgadzam się, to samo zrobiłem z pokazaną tu łopatą niemniej ona mnie nadal nie zadowala. Za mało jest wysklepiona, one tak naprawdę powinna być tak pięknie wywinięta i wyprofilowana. Mam jeszcze dwie inne już poklejone, zalane CA i w wolniejszej chwili spróbuję ją jeszcze lepiej wystrugać.
Ewentualnie kolejną zrobić od podstaw.

Obrazek

Co zaś tyczy się śmigieł, mam wrażenie że w samolocie Ta 152 z silnikiem Jumo 213 użyto co najmniej trzech typów łopat śmigła, o ile nie więcej.

Maciek, buduję pomału model chociaż na szali - kładąc "skończyć przed kwietniem" i "skończyć po lekturze nowej książki o Ta 152" chyba wolę to drugie.
Myślę, że mnie doskonale rozumiecie :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » czwartek, 23 września 2010, 19:15

To, że model aktualnie nie rośnie nie znaczy, że czegoś ciekawego nie wrzucę.
Przeglądałem dziś zdjęcia długich Fw 190 i znalazłem tego ptaszka, który Fw 190 na pewno nie jest:

Obrazek

I tu pytanie, czy ktoś kojarzy inne ujęcie tego samolotu? Pewne podejrzenia mam co do kształtu luku w kadłubie, oczywiście jak to zwykle bywa jasno nie widać, ale jest chyba większy niż zwykle. Też brak przewodów powietrza do kabiny cisnieniowej. Czyżby kolejny Ta 152 E?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Ta 152 E-1, DML, 1:48 - Open

Postprzez Kuba P. » wtorek, 5 października 2010, 14:38

Ostatnimi czasy mamy kolejne cudowne rozmnożenia.
To zdjęcie, ukazało się w swoim czasie na LEMB ale przeszło bez większego echa. A powinno przejść z echem i to głośnym bo widać tu najprawdopodobniej kolejnego Ta 152 E.

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości