Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez MIRO » piątek, 8 marca 2019, 22:31

Ponieważ z Suką idzie dość opornie, czas na plan B. Model to gorąca nowość Eduarda, więc chyba zdjęcia ramek nie będą konieczne. Ważniejsze są dla mnie zdjęcia oryginału. Ma być taki, tu jeszcze nówka
Obrazek

Posznupałem po internetach i znalazłem dość dużo zdjęć tego Węgra.
Tu złomiarze już nieco rozebrali
Obrazek

A teraz mamy piękną instalację
Obrazek
Obrazek

A teraz kalki Edka
Obrazek

No i niestety widać, że numer boczny z kalek nijak ma się do rzeczywistości. Jeszcze lepiej jest po prawej stronie
Obrazek
Obrazek

Tu nawet nie chodzi o krój numeru, ale 1 jest znacznie dłuższa od 2. Druga rzecz, to kadłubowe krzyże. Wydaje mi się, że poziome ramię jest szersze niż pionowe, ale może to tylko kwestia perspektywy?
Gdyby ktoś miał zdjęcia zrobione bardziej na wprost, będę cholernie wdzięczny , bo chcę zlecić wykonanie masek i szukam potwierdzenia dla moich domysłów.
Osobna kwestia to kolor 12. Moja będzie czerwona
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Reklama

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez shadowmare » piątek, 8 marca 2019, 22:42

Wydaje mi się, że na zdjęciu 1 zgrała się z plamką na kadłubie i dlatego tak wygląda. Krzyż obstawiam, że miał równe ramiona. Będę podglądał.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1662
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez MIRO » piątek, 8 marca 2019, 22:56

Na plamkę to chyba za równe jest. Poza tym po lewej stronie numer sięga do ok. 1/3 - 1/4 dolnego czarnego pola. Po prawej taką długość ma właśnie jedynka.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez Mecenas » sobota, 9 marca 2019, 07:44

A który krzyż ma iść na kadłub? Nr 3? Wprawdzie nie wpatrywałem się w te zdjęcia, ale krzyż na górze skrzydeł wydaje mi się jakiś duży i większy niż na dole...

Edit: już widzę gdzie jest fakap. Sorry, nie było kwestii.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez MIRO » sobota, 9 marca 2019, 07:51

Na kadłub idzie 4, górę 3 i dół 5. Wymiary tych krzyży są mniej więcej poprawne i faktycznie ten na górę jest największy.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez Mecenas » sobota, 9 marca 2019, 07:54

Myślałem, że problem tkwi w proporcjach pomiędzy krzyżem i numerem bo wspominał o tym Kuba, ale w jego modelu dotyczyło to masek. Ale patrząc uważniej na zdjęcia i kalki znalazłem te istotniejsze różnice. Sorry za zamieszanie.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez Panzer » poniedziałek, 11 marca 2019, 12:20

Jak dla mnie ta "długa 1" to Twoja nadinterpretacja. Po prostu numer wszedł na ciemny fragment kamo.
Pozdrawiam, Radek
Obrazek
Avatar użytkownika
Panzer

Animal Planet
 
Posty: 2441
Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2008, 15:50
Lokalizacja: Tychy

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez MIRO » poniedziałek, 11 marca 2019, 22:07

Panzer napisał(a):Jak dla mnie ta "długa 1" to Twoja nadinterpretacja. Po prostu numer wszedł na ciemny fragment kamo.

Ale popatrz na proporcję krzyż/numer na lewej i prawej stronie. Jeżeli przyjmiemy, że długość 1 po prawej to wynik zlania się z plamą, to cały numer jest wyraźnie niższy niż po lewej. Ja raczej będę się upierał przy swoim i dopóki nie wypłynie inne zdjęcie, to każdy sąd mnie uniewinni. Z tym numerem po prawej coś się działo. Zauważ, że ta prawa 1 styka się z krzyżem, podczas gdy po lewej jest odstęp.
Jeszcze jedno mi świta. Nie widać góry prawej 2. Może więc ma ona długość taką, jak prawa ale jest namalowana wyżej względem 1? Ma to nieco sensu, bo malowane toto było od szablonu, a raczej nikt nie robiłby 2 kpl szablonów.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez Pabblo » czwartek, 14 marca 2019, 00:18

Hej,

"nie wiem więc wypowiem się" ;) skoro i tak nie będziesz używał zestawowych kalkomanii z numerem taktycznym, to może zamiast żółtej/niebieskiej/czerwonej "12-stki" rozważyłbyś (prawie na pewno) czarną 15 albo 16 z Raffelding? 15-tka jest obfotografowana z dwóch stron, a zarówno 15 jak i 16 są opisane w "Hungarian fighter colours" cz. II.

Pozdrawiam
Paweł
Pabblo
 
Posty: 39
Dołączył(a): piątek, 2 maja 2008, 17:18

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez MIRO » czwartek, 14 marca 2019, 17:05

Pabblo raczej zostanę przy tej 12. Wszystko zaczyna mi się klarować choć, jak zawsze pewności nie ma.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana

Postprzez caughtinthemiddle » czwartek, 14 marca 2019, 17:28

MIRO napisał(a):
Panzer napisał(a):Jak dla mnie ta "długa 1" to Twoja nadinterpretacja. Po prostu numer wszedł na ciemny fragment kamo.

Ale popatrz na proporcję krzyż/numer na lewej i prawej stronie. Jeżeli przyjmiemy, że długość 1 po prawej to wynik zlania się z plamą, to cały numer jest wyraźnie niższy niż po lewej. Ja raczej będę się upierał przy swoim i dopóki nie wypłynie inne zdjęcie, to każdy sąd mnie uniewinni. Z tym numerem po prawej coś się działo. Zauważ, że ta prawa 1 styka się z krzyżem, podczas gdy po lewej jest odstęp.
Jeszcze jedno mi świta. Nie widać góry prawej 2. Może więc ma ona długość taką, jak prawa ale jest namalowana wyżej względem 1? Ma to nieco sensu, bo malowane toto było od szablonu, a raczej nikt nie robiłby 2 kpl szablonów.


Zamiast knuć, lepiej poszukać zdjęć...
Obrazek
Source: Janda, A., & Poruba, T. (2004). Messerschmitt Bf 109G-10/U4 Production & Operational Service. Hradec Králové: JaPo.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez MIRO » czwartek, 14 marca 2019, 17:58

caughtinthemiddle dziękuję Ci jak diabli!
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez potez » czwartek, 14 marca 2019, 22:12

masz w tym japo pięknie rozkminione to malowanie. nie wiem dlaczego edek nie skorzystał z książki, zdjęc i rysunków tylko cos na siłe sam skaszanił :(
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
do celów dyskusji strony z książki Messershmitt Bf 109G-10/U4 JaPo Publishing
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2019, 23:09 przez potez, łącznie edytowano 2 razy
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4718
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 11:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wyjście awaryjne Bf 109G-10 Diana (Eduard 1:48)

Postprzez MIRO » czwartek, 14 marca 2019, 22:58

Potezu a Tobie dziękuję jak jasna cholera!
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole


Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości