Strona 2 z 7

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:30
przez Marcin_Matejko
Nieźle, ale ta nadbudowa wydaje mi się troszkę za szeroka. A może po prostu jest za płaska na dachu. Na archiwalnym zdjęciu jednak słabo widać ten kształt więc tylko pisze co myślę ;o)

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:53
przez piotr dmitruk
Może nie, kąt nachylenia wygląda na podobny, ale chyba tylne okienko za małe


Obrazek

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2020, 22:01
przez KayFranz
Mojem osobistem zdaniem, wszystko wygląda dobrze:

Obrazek

Ta wiata nad szoferką ma odpowiednią szerokość, zwężenie dachu od okienka środkowego - jest, tylne okienko - też podobne.

Mikołaj - pamiętaj, że ster kierunku był inny niż późniejsze, miał prostoliniową krawędź spływu.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: czwartek, 2 kwietnia 2020, 22:42
przez iras67
Nie rozważałeś wykonania tej nadbudowy w jednym kawałku x przezroczystego materiału? Przetłoczonego z vivaka. Trochę to ułatwia wykonanie całości bez klejenia elementów przeźroczystych.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: piątek, 3 kwietnia 2020, 21:16
przez Mikolaj75
Dzięki za uwagi. Daszek trochę podrzeźbię, zresztą szlifowania tu jeszcze trochę będzie.
Iras - być może całość tłoczona w przezroczystym jest jakimś rozwiązaniem, ale nie czuję go, jestem przyzwyczajony do takiego bardziej tradycyjnego rzeźbienia w polistyrenie, uznałem że nadrzędnym celem będzie zlicowanie scratchowego daszku z zestawowym kadłubem.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: sobota, 4 kwietnia 2020, 20:26
przez Mikolaj75
Taki pomysł na wywietrzniki:

W wyznaczonych miejscach wklejam naprzemiennie płytki "wycofane" i "wystające" wszystkie tej samej grubości. Wygląda to dość paskudnie:

Obrazek

Następnie naklejana jest płytka całościowa i tak dalej w miarę potrzeb. Po obróbce i oszlifowaniu ujawniają się otworki:

Obrazek

CDN..

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: sobota, 4 kwietnia 2020, 20:44
przez Puskal
Robi wrażenie cały ten warsztat.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: sobota, 4 kwietnia 2020, 23:02
przez radoslaw6363
No widzę że dajesz radę ;o)

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 01:15
przez GrzeM
No, no, naprawdę nieźle!

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 06:51
przez Aleksander
Fajnie to wygląda! Czekam na ciąg dalszy.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 08:51
przez HubertKendziorek
Świetnie pomyślane i wykonane.
Przy okazji, nareszcie wiadomo, dlaczego Niemcom tak łatwo szło stawianie Karasi na nosie, tam po prostu nie było pustej przestrzeni :mrgreen:

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 13:32
przez iras67
Będziesz skraczował silniczek;-P.

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 14:57
przez potez
Hmm kuszący warsztatcik :mrgreen: jakos nigdy mi sie ten kloc w oczy nie rzucił ale ma urok :)
Zastanawiam się tylko jak zdjęcia pooglądałem, nad przejściem skrzydło kadłub, czy coś na tych fotkach nie jest poretuszowane? W monografii Kopańskiego ze Stratusa jak patrze na plany to tak jakos prościej to narysowali, nie ma az takiego wygięcia do góry?

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 16:18
przez KayFranz
Zgadza się, najprawdopodobniej fotki "jedynki" (te na jasnym tle) są retuszowane. Po pierwsze - testy robiono latem, a tu nagle samolot na śniegu?, po drugie primo - w okolicach k-mu i przez oszklenie gondoli widać inne tło.

Przy okazji - dla dyskutantów i "kolekcjonerów" - foto prototypu nr 1 z wystawy lotniczej (Lwów 1938? - tyle że na liście eksponatów w katalogu Wystawy'38 od PZL są dwa "modele" PZL.23, ale także "samolot" PZL.P11C - str. 54, https://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/361, po drugie inne fotografie ze Lwowa pokazują o wiele przestronniejsze sale). Najprawdopodobniej jednak to sala Szkoły Podchorążych Technicznych Lotnictwa w Warszawie, gdzie samolot stał do wybuchu wojny.

Obrazek

Domalowane szachownice, intrygują mnie te "zamki" (?) bombowe pod śródpłatem - przecież pierwszy prototyp miał bomby w komorze w kadłubie...

Re: PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72

PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2020, 17:00
przez potez
Tak na logike to przerabiali tak niewiele jak to tylko mozliwe. Czyli Silnik w dół, zamiast zabudowanej góry kadłuba szklarnia a skrzydło względem tylnej czesci kadłuba nie zostało przesuniete, czyli ruch na owiewkach chyba tylko?
No i chyba nie mogła byc ta płyta wykorzystana co w karasiu oszklonym? Jak wsiadał środkowy załogant w prototypie? Tutaj nie ma jak wejśc dośrodka, przeszkadza osłona wycięcia :)