barszczo napisał(a):Ochlastałem całe wnętrze na srebrno podobnie jak we wczesnych maszynach. Na płycie pancernej za głową pilota dorobione mocowanie zagłówka montowanego na wersjach Sea i wycięty otwór na pasy:

Potem pooglądałem w sieci trochę zdjęć muzealnego egzemplarza i poczytałem co nieco. Koloru Interior Green powinno być trochę więcej niż sugeruje instrukcja. Na pewno płyta pancerna, powierzchnie boczne i elementy kratownicy, podłogę zostawię srebrną. Następnie sięgnąłem po kupioną jakiś czas temu Hatakę C025 i zonk. Kolor zmienił się na coś pomiędzy RLM02, a RLM63. Poszukałem starej Pactry, niestety zaschła. Na szczęście znalazłem zbliżone Gunze H312, więc prace przez Święta pójdą dalej. A tak nawiasem mówiąc, kupiona w tym samym czasie Hataka C013 Mid Stone też zmieniła odcień, teraz bardziej przypomina RLM79. Jedynie C028 Azure Blue jest OK. Tu macie Hatakowy Interior Green w porównaniu do Gunze H312:

Nie wiem czy mogę się wtrącić w temacie kolorystyki. W tym co napisze mogę się mylić albo i nie, ale opinię swoją bazuję na przejrzanej całkiem sporej ilości zdjęć.
Według mnie, malowanie konstrukcji wewnętrznej na Interior Green pojawiło się od Mk.II
W Mk.I wszystkie elementy metalowe malowane były na kolor aluminium: kratownica, fotel, podłoga, drążek sterowy, orczyk, ściana ogniowa za silnikiem, łoże silnika, zbiornik cieczy chłodzącej, chłodnica, konstrukcja centropłata, wnęki i golenie podwozia, konstrukcja skrzydeł, sterów, statecznika, lotek, etc. generalnie, wszystko co było z aluminium lub jak kto woli duraluminium. White aluminium według mnie dobrze oddaje ten kolor.
Natomiast na kolor Interior Green malowane były elementy drewniane w kabinie pilota: boczki, tylna ścianka, drzwiczki, taka trapezowa zabudowa po lewej stronie z bezpiecznikami i osłaniająca łańcuch od trymera. Na interior green nie było malowane wnętrze skrzynki za pilotem pomimo, że była drewniana.
Co to zagłówka z płytą pancerną to według mnie tez interior green.