Jarpen napisał(a):Wg mnie odcień jest wyrażnie ciemniejszy i fotki Vincenta innych egz. to raczej potwierdzają tzn że nie jest to fanaberia mechaników. Czy to jest wynik polerki? Raczej nie , bo dlaczego tylko 1/3 skrzydła? Poza tym linia graniczna jast dość wyrażna.
Kamuflaż "trójkolorowy" na samolotach USN i USMC był w rzeczywistości czterokolorowy. Były dwa granatowe - matowy Non Specular Sea Blue i półmatowy Semigloss Sea Blue. Według oficjalnych instrukcji Semigloss Sea Blue miał być na górnych powierzchniach skrzydeł i usterzenia poziomego, a Non Specular Sea Blue na grzbiecie kadłuba i na krawędziach natarcia skrzydeł i usterzenia poziomego.
Wbrew pozorom NSSB i SGSB to nie były takie same kolory. W dodatku jeśli pochodziły od różnych producentów, to różnica mogła być całkiem znacząca. Pytanie - u jakich producentów kupował farby Eastern Aircraft? Moim zdaniem na tych FM-2 widać, że kolor krawędzi NSSB na samolotach Eastern pociągnięto bardziej do tyłu, niż ustawa przewidywała.