P-47 Thunderbolt

(22.06.2008-21.06.2009)

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez RAV » wtorek, 29 lipca 2008, 23:05

RAV napisał(a):Dzisiaj zacząłem P-47M Łanowskiego (Revell 1/72).

Kabina tuż przed zamknięciem kadłuba:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RAV napisał(a):1. Jakie były oznaczenia na spodzie płata? Instrukcja przewiduje jeden duży znak, ale może powinny być dwa?

Nikt nie odpowiedział... W książce wyd. Osprey "56th Fighter Group" są sylwetki boczne, w których P-47D pokazano z dwoma znakami od spodu, a P-47M - z jednym. Ciekawa prawidłowość, ale czy wiarygodna?

RAV napisał(a):2. Jakie sugerujecie podwieszenia? W modelu są dwa duże zbiorniki (podobne jak w P-38) i 10 rakiet, ale jeśli bardziej prawdopodobny były inny zestaw, to poszukam, co da się zrobić.

Znalazłem informację, że eMki latały bez podwieszeń. Z drugiej strony, na znanym zdjęciu z godłem Łanowskiego widać zaczep podkadłubowy, a zdjęcia innych egzemplarzy pokazują także belki podskrzydłowe.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » środa, 30 lipca 2008, 08:00

RAV napisał(a):
RAV napisał(a):1. Jakie były oznaczenia na spodzie płata? Instrukcja przewiduje jeden duży znak, ale może powinny być dwa?

Nikt nie odpowiedział... W książce wyd. Osprey "56th Fighter Group" są sylwetki boczne, w których P-47D pokazano z dwoma znakami od spodu, a P-47M - z jednym. Ciekawa prawidłowość, ale czy wiarygodna?


Wg. Tamiyi tylko gwiazda od spodu i tak też zrobiłem w swoim T-bolcie. Jak zamierzasz pomalować swój model koloru i odcienia nie poznamy chyba nigdy... jedynym pewnikiem wydaje się być tylko to że ma być błyszczący

ja w swoim mam tak
Obrazek



RAV napisał(a):2. Jakie sugerujecie podwieszenia? W modelu są dwa duże zbiorniki (podobne jak w P-38) i 10 rakiet, ale jeśli bardziej prawdopodobny były inny zestaw, to poszukam, co da się zrobić.

Znalazłem informację, że eMki latały bez podwieszeń. Z drugiej strony, na znanym zdjęciu z godłem Łanowskiego widać zaczep podkadłubowy, a zdjęcia innych egzemplarzy pokazują także belki podskrzydłowe.[/quote]

Bez pylonów pod skrzydłowych, a pod kadłubem zbiornik 75 lub 150 galonów

Piękna dyskusja na sPWMie kiedyś się wywiązała
http://www.old.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=29072

lepiej??
Ostatnio edytowano czwartek, 31 lipca 2008, 14:43 przez Timi, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez RAV » środa, 30 lipca 2008, 08:55

Timi napisał(a):Jak zamierzasz pomalować swój model koloru i odcienia nie poznamy chyba nigdy... jedynym pewnikiem wydaje się być tylko to że ma być błyszczący

Wstępnie wybrałem Gunze Midnight Blue (granatowy, prawie czarny), ale liczę na to, że uda się tu wznowić dyskusję, w trakcie której ktoś przytarga ze strychu kawałek blachy z Juga i wszyscy westchną np. "Brązowy? Łanowski mówił, że śliwka, ale nie mówił, że zgniła!" ;-)

Timi napisał(a):Bez pylonów pod skrzydłowych, a pod kadłubem zbiornik 75 lub 150 galonów

OK, więc otwory na pylony usuwam. A co do zbiornika, to jeszcze pomyślę. Raczej skłaniam się ku konfiguracji jak ze zdjęcia - na goło. Mam już jednego Bubbletopa z Revella ze zbiornikiem 75 gal i bombami, a czeka mnie jeszcze Razorback z Tamiyi. Spróbuję tak to zaaranżować, żeby każdy miał inaczej.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez HK » czwartek, 31 lipca 2008, 13:19

RAV napisał(a):
Timi napisał(a):Bez pylonów pod skrzydłowych, a pod kadłubem zbiornik 75 lub 150 galonów

OK, więc otwory na pylony usuwam. A co do zbiornika, to jeszcze pomyślę. Raczej skłaniam się ku konfiguracji jak ze zdjęcia - na goło. Mam już jednego Bubbletopa z Revella ze zbiornikiem 75 gal i bombami, a czeka mnie jeszcze Razorback z Tamiyi. Spróbuję tak to zaaranżować, żeby każdy miał inaczej.

M-ki rzeczywiscie raczej lataly bez bomb i rakiet. Ale pylony (oraz zbiorniki podskrzydlowe) moga byc albo nie. To zalezy w jakim okresie. Wiadomo ze w poczatkach 45 roku, w zwiazku z problemami z napedem wymieniano na tej wersji silniki. Wyglada na to, ze jednoczesnie dokonywano innych zmian.
Jest to ciekawa kwestia. Sa zdjecia na ktorych TE SAME egzemplarze M sa z pylonami i bez pletw grzbietowych albo odwrotnie. Czy swiadczy to o tym, ze instalujac pletwy rownoczesnie usuwano pylony? Nie znalazlem zadnego zdjecia (ale nie szukalem zbyt starannie) na ktorym P-47M mialby rownoczesnie pylony i pletwe grzbietowa.
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=22006&highlight=
Co do koloru... Coz, jesli wierzyc tej historii (a nie wiem czemu nie wierzyc):
http://www.largescaleplanes.com/articles/WW2/MichaelDobrzelecki/Gladych_P-47M/Gladych_P-47M.html
To problem bylby rozstrzygniety.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez RAV » czwartek, 31 lipca 2008, 14:12

HK napisał(a):Sa zdjecia na ktorych TE SAME egzemplarze M sa z pylonami i bez pletw grzbietowych albo odwrotnie. Czy swiadczy to o tym, ze instalujac pletwy rownoczesnie usuwano pylony?

To by miało sens. Pylony zmniejszały stateczność kierunkową, której brakowało. Bardzo prawdopodobne więc, że usunięcie pylonów i zamontowanie płetw miało ten sam cel: poprawę stateczności. Przy okazji zwiększała się prędkość.

HK napisał(a):Co do koloru... Coz, jesli wierzyc tej historii (a nie wiem czemu nie wierzyc):
http://www.largescaleplanes.com/articles/WW2/MichaelDobrzelecki/Gladych_P-47M/Gladych_P-47M.html
To problem bylby rozstrzygniety.

Tylko że z tego dalej nie wiadomo, jaki kolor Humbrola, Gunze czy co tam kto chce, użyć do pomalowania modelu, żeby był "very, very dark blue that, at a couple of feet away, seems black". Sprawdzę Midnight Blue i zobaczymy, jak to wyjdzie.

Przy okazji: Jakoś nie widziałem, żeby ktoś przejął się kolorem ramki kabiny tego modelu, malowanego podobno z zachowaniem najlepszych standardów. Twórca modelu miał srebrną farbę, ale ramkę pomalował na miedziano. I nic? Wszyscy dalej malują na srebrno...
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez HK » czwartek, 31 lipca 2008, 14:36

RAV napisał(a):Tylko że z tego dalej nie wiadomo, jaki kolor Humbrola, Gunze czy co tam kto chce, użyć do pomalowania modelu, żeby był "very, very dark blue that, at a couple of feet away, seems black". Sprawdzę Midnight Blue i zobaczymy, jak to wyjdzie.

To juz nie ma takiego znaczenia. Dyskusja zwykle toczyla sie o to, czy samoloty 56th FG byly czarne czy granatowe (sliwkowe/fioletowe). Jesli dac wiare relacji, to nie ulega watpliwosci ze ciemno granatowe. Jaki dokladnie to byl odcien, czy wpadajacy w fiolet czy czern to juz akademicka dyskusja. Nawet jakbys uzyl oryginalnej farby, to na modelu efekt i tak bylby inny. Wg mnie, jakikolwiek odcien dajacy b. ciemny granat bedzie ok. Ja bym probowal mieszac czarny z czerwonym, ciekawe co by wyszlo?
Przy okazji: Jakoś nie widziałem, żeby ktoś przejął się kolorem ramki kabiny tego modelu, malowanego podobno z zachowaniem najlepszych standardów. Twórca modelu miał srebrną farbę, ale ramkę pomalował na miedziano. I nic? Wszyscy dalej malują na srebrno...

Wydaje mi sie ze ramka jest jaka jest, bo odlazla z niej srebrna farba. Na zblizeniu chyba nawet widac jej resztki.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » czwartek, 31 lipca 2008, 14:40

Ten tekst jest w którejś mini replice.
Ja swój model pomalowałem na czarno a potem bardzo rozcieńczoną granatową i dało to taki efekt że odcień rożni się w zależności od ośiwetlenia
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez RAV » czwartek, 31 lipca 2008, 15:46

HK napisał(a):Ja bym probowal mieszac czarny z czerwonym, ciekawe co by wyszlo?

Brązowy.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez HK » czwartek, 31 lipca 2008, 15:49

RAV napisał(a):
HK napisał(a):Ja bym probowal mieszac czarny z czerwonym, ciekawe co by wyszlo?

Brązowy.

Myslalem o dodawaniu czerwieni do czerni a nie odwrotnie. Ale fakt, kicha moglaby wyjsc. Jak juz, to nieco czerwieni do bardzo ciemnego granatu.
Hendryk
HK
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 10:07

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Gujos » piątek, 1 sierpnia 2008, 11:02

Cześć, kiedy planujecie zakończyć projekt?
Chętnie bym się dopisał, ale potrzebuję około roku.
Pozdr
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » piątek, 1 sierpnia 2008, 11:06

Nie mamy sprecyzowanych ram czasowych, taki wolny projekt to jest :mrgreen: Więc chętnie obejrzymy Twojego Thunderbolta
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » sobota, 2 sierpnia 2008, 10:07

Pseudo filtr, na zdjęciu wyszło duuuużo gorzej niż w realu
Obrazek
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Gujos » sobota, 2 sierpnia 2008, 11:17

Może doradzicie mi przy wyborze modelu. Chodzi mi po głowie N-ka lub garbaty D, oba w naturalnym metalu. Chciałbym maksymalnie rozebrać z paneli dostępowych. Główny problem polega na dostępie do rysunków i zdjęć, niby mam trochę tego ale niktórych rzeczy nie mogę znaleźć np. panele inspekcyjne w skrzydłach. Z jednej strony garbus i N-ka to ten sam samolot, ale jednak ich konstrukcja mocno się różni i ewentualnych elementów wspólnych wcale nie musi być tak wiele. Żeby nie przdłużać - co byście wybrali ze względu na dostępność dokumentacji: Garbusa czy N-kę?
Pozdr
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Timi » sobota, 2 sierpnia 2008, 11:20

Rozumiem że skala jaka Cię interesuje to 1:32??
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: P-47 Thunderbolt

Postprzez Gujos » sobota, 2 sierpnia 2008, 13:12

Tak, 1/32 Trąbki. W czteryósemce już mam N-kę i dwie D.
Pozdr
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 645
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 11:01
Lokalizacja: W-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do P-47 Thunderbolt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość