Hall's Bulldog Racer - Williams Brothers 1/32 (Air Racers)
Napisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 14:07
Hall's Bulldog Racer - Williams Brothers 1/32
Projekt - debiut w skali 1/32. Wprawdzie kiedyś zrobiłem dwa modele Monogramu w tej skali, ale było to dawno i nieprawda. Do rzeczy. Model, który wrzucam na warsztat to Hall's Bulldog Racer. Moim zdaniem przeuroczy potworek, biorący udział w popularnych w latach trzydziestych w USA wyścigach lotniczych na trasach zamkniętych. Samoloty w nich uczestniczące rywalizowały, latając po owalu wyznaczonym przez maszty/pylony. HBR był drugą konstrukcją Boba Halla, który miał m.in. swój udział w projekcie GEE BEE Z. HBR to oryginalny samolot wyścigowy w układzie górnopłata (gull wing) podobnego trochę do "polskiego skrzydła" stosowanego w serii górnopłatów PZL. Napędzany silnikiem P&W R-1340 Wasp o mocy 600 KM. HBR brał udział w wyścigach Thomson Trophy w 1932 roku. Rywalizował m.in. ze słynnym Gee Bee R1 i R2 oraz Wedell Williams. Ostatecznie zajął 6 miejsce, z osiągniętą średnią prędkością 215 węzłów (zwycięski Gee Bee Doolitle'a 252,7 węzła). Ale podobno HBR osiągnął podczas wyścigu maksymalną prędkość (chwilową) 270 węzłów, przy 292 Gee Bee. O tym samolocie i innych racerach złotego wieku lotnictwa można poczytać m.in. na stronie: http://skagitaero.com/ Z tej też strony pochodzą zdjęcia przedstawiające szczegóły tego interesującego samolotu:
A tu dwa zdjęcia z innym usterzeniem pionowym, nieco przypominającym kształtem P.11:
A tu szczegóły silnika P&W R-1340 Wasp
Po porównaniu z zawartością pudełka widać, że trzeba będzie wzbogacić model (dość staranny jak na short-run) w nieco, pominiętych przez producenta, szczegółów.
CDN.
Projekt - debiut w skali 1/32. Wprawdzie kiedyś zrobiłem dwa modele Monogramu w tej skali, ale było to dawno i nieprawda. Do rzeczy. Model, który wrzucam na warsztat to Hall's Bulldog Racer. Moim zdaniem przeuroczy potworek, biorący udział w popularnych w latach trzydziestych w USA wyścigach lotniczych na trasach zamkniętych. Samoloty w nich uczestniczące rywalizowały, latając po owalu wyznaczonym przez maszty/pylony. HBR był drugą konstrukcją Boba Halla, który miał m.in. swój udział w projekcie GEE BEE Z. HBR to oryginalny samolot wyścigowy w układzie górnopłata (gull wing) podobnego trochę do "polskiego skrzydła" stosowanego w serii górnopłatów PZL. Napędzany silnikiem P&W R-1340 Wasp o mocy 600 KM. HBR brał udział w wyścigach Thomson Trophy w 1932 roku. Rywalizował m.in. ze słynnym Gee Bee R1 i R2 oraz Wedell Williams. Ostatecznie zajął 6 miejsce, z osiągniętą średnią prędkością 215 węzłów (zwycięski Gee Bee Doolitle'a 252,7 węzła). Ale podobno HBR osiągnął podczas wyścigu maksymalną prędkość (chwilową) 270 węzłów, przy 292 Gee Bee. O tym samolocie i innych racerach złotego wieku lotnictwa można poczytać m.in. na stronie: http://skagitaero.com/ Z tej też strony pochodzą zdjęcia przedstawiające szczegóły tego interesującego samolotu:
A tu dwa zdjęcia z innym usterzeniem pionowym, nieco przypominającym kształtem P.11:
A tu szczegóły silnika P&W R-1340 Wasp
Po porównaniu z zawartością pudełka widać, że trzeba będzie wzbogacić model (dość staranny jak na short-run) w nieco, pominiętych przez producenta, szczegółów.
CDN.