[WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72
Napisane: sobota, 31 grudnia 2011, 22:26
Odważę się otworzyć wątek Latającego Wietnamu.
Bohaterami będą dwa samoloty serii Ceutry series F100-F i F105 G. Nie wiem czy zmieszczę się w terminie, ale o dłuższego czasu zabierałem się do zrobienia tych modeli.
Oto moi bohaterowie:
Oto Bohaterowie.
F100-F.Super sabre.
W 1949 roku firma North American Aviation rozpoczęła prace nad modyfikacją samolot F-86 Sabre. Nowy samolot miał przekraczać predkość dźwięku w locie poziomym. W tym czasie rząd amerykański nie był zainteresowany takim samolotem, ale po wybuchu wojny w Koreii i pojawieniu się tam Migów 15, prace nad nowym samolotem zaczęły nabierać tempa ale jeszcze na koszt własny firmy. 25 stycznia 1952 roku firma North American Avaition otrzymała zamówienie na budowę dwóch Prototypów YF-100A. 25 maja 1953 roku pierwszy prototyp w pierwszym locie bez trudu przekroczył barierę dźwięku.
Pierwsze samoloty F-100A trafiły do 479 Dziennego Skrzydła Myśliwskiego w dniu 1-10-1954 r.
Następna wersja F-100C posadała więcej węzłów uzbrojenia na których można było podwiesić 2270 kg uzbrojenia, bomb, pocisków rakietowych a nawet bomby atomowej. Samolot ten był przystosowany do takowania w locie.
Samoloty F-100A i F100C były trudne podczas lądowania gdyż nie miały klap i przyziemienie odbywało się na dużej prędkości. W maju 1954 rokur ozpoczęto prace nad nową wersją - F-100D.
Zaprojektowano nowe skrzydła o większej powierzchni, podwyższono statecznik pionowy o 20 cm.
Samolot ten mógł przenosić nowe typy uzbrojenia, były to rakiety powietrze - powietrze GAR -1B Falcon i GAR-8 (potem AIM-4) Sidewinder.
Ponieważ F-100 był trudnym w pilotażu to USAF powiadomiły wytwórnie lotnicze o zapotrzebowaniu na samolot treningowy. North American Aviation opracowało nową wersję - dwumiejscową F-100 F.
Uparłem się aby dziś ten wątek rozpocząć, ale za moimi plecami leci "Pretty Woman" wybaczcie na razie tyle.
Pozrawiam wszystkich z nowym Rokiem.
Adam
Bohaterami będą dwa samoloty serii Ceutry series F100-F i F105 G. Nie wiem czy zmieszczę się w terminie, ale o dłuższego czasu zabierałem się do zrobienia tych modeli.
Oto moi bohaterowie:
Oto Bohaterowie.
F100-F.Super sabre.
W 1949 roku firma North American Aviation rozpoczęła prace nad modyfikacją samolot F-86 Sabre. Nowy samolot miał przekraczać predkość dźwięku w locie poziomym. W tym czasie rząd amerykański nie był zainteresowany takim samolotem, ale po wybuchu wojny w Koreii i pojawieniu się tam Migów 15, prace nad nowym samolotem zaczęły nabierać tempa ale jeszcze na koszt własny firmy. 25 stycznia 1952 roku firma North American Avaition otrzymała zamówienie na budowę dwóch Prototypów YF-100A. 25 maja 1953 roku pierwszy prototyp w pierwszym locie bez trudu przekroczył barierę dźwięku.
Pierwsze samoloty F-100A trafiły do 479 Dziennego Skrzydła Myśliwskiego w dniu 1-10-1954 r.
Następna wersja F-100C posadała więcej węzłów uzbrojenia na których można było podwiesić 2270 kg uzbrojenia, bomb, pocisków rakietowych a nawet bomby atomowej. Samolot ten był przystosowany do takowania w locie.
Samoloty F-100A i F100C były trudne podczas lądowania gdyż nie miały klap i przyziemienie odbywało się na dużej prędkości. W maju 1954 rokur ozpoczęto prace nad nową wersją - F-100D.
Zaprojektowano nowe skrzydła o większej powierzchni, podwyższono statecznik pionowy o 20 cm.
Samolot ten mógł przenosić nowe typy uzbrojenia, były to rakiety powietrze - powietrze GAR -1B Falcon i GAR-8 (potem AIM-4) Sidewinder.
Ponieważ F-100 był trudnym w pilotażu to USAF powiadomiły wytwórnie lotnicze o zapotrzebowaniu na samolot treningowy. North American Aviation opracowało nową wersję - dwumiejscową F-100 F.
Uparłem się aby dziś ten wątek rozpocząć, ale za moimi plecami leci "Pretty Woman" wybaczcie na razie tyle.
Pozrawiam wszystkich z nowym Rokiem.
Adam