Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez dewertus » środa, 3 kwietnia 2013, 08:13

Grzegorz2107 napisał(a):
dewertus napisał(a):Malowanie samolotów 272 Sqn nie ma nic wspólnego z Maltą

Ma o tyle, że dywizjon stacjonował tam ok.10 miesięcy.

Grzegorz, czytaj proszę z ciut większą uwagą ;o)
dewertus napisał(a): na wyspę dywizjon trafił dopiero po kampanii w Egipcie i Libii w listopadzie 1942 i w tym samym czasie rozpoczął przezbrajanie na wersję Mk.VI, które to dostarczane były już w malowaniu pustynnym. Wcześniej dywizjon okresowo utrzymywał na Malcie wspólnie z 252 Sqn wydzielony klucz. Samoloty podlegały dość intensywnej rotacji

To oznacza, że 272 Sqn przybył na wyspę w schyłkowym okresie walk, kiedy to groźba inwazji znacznie zmalała, a zaopatrzenie docierało na wyspę bez większych problemów. W tym czasie trwała już operacja "Torch" i Niemcy skupieni byli na walkach w Tunezji. Lotnictwo stacjonujące na Malcie przeszło z defensywy do operacji ofensywnych.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 3 kwietnia 2013, 12:15

dewertus napisał(a): na wyspę dywizjon trafił dopiero po kampanii w Egipcie i Libii w listopadzie 1942 i w tym samym czasie rozpoczął przezbrajanie na wersję Mk.VI, które to dostarczane były już w malowaniu pustynnym.


To w jakim malowaniu była dostarczane wersja Mk.I?
Odpowiem od razu: W typowym dla czasu i miejsca, co widać na zdjęciach, czyli DE/MS/MB (najpewniej, chociaż Sky nie jest wykluczony) . Oczywiście jeśli dostarczanie rozumieć jako przyjęcie maszyny do jednostki bojowej, a nie do MU.

Znalazłem coś ciekawego:
Obrazek
http://www.vicflintham.co.uk/post-war-m ... /beau.html
To jest ten sam co na tym znanym już zdjęciu:
Obrazek
http://www.iwm.org.uk/collections/item/object/205188633


Kokarda na spodzie jest ciekawa.

Na tym z kolei mamy oba, czyli "V" i "K"

Obrazek
"K" ma na pewno kokardy typu C. Oba Mk.I po bokach są natomiast dużo ciemniejsze od spodu. Mam wrażenie, że Mk.Vi został ze spodem w Sky, a boczne są wcześniej przemalowane na MB.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez malinowski » środa, 3 kwietnia 2013, 16:14

Grzegorz i Arkady - dokończcie tą wymianę na PW bo sami wiecie co...
na warsztacie:
Obrazek
Avatar użytkownika
malinowski
 
Posty: 2190
Dołączył(a): piątek, 26 października 2007, 14:49

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez Arcturus » środa, 3 kwietnia 2013, 17:37

Zdjęcia modelu z poprawkami wstawiłem do pierwszego posta tego wątku. Dziękuję za pomoc i uwagi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2079
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 20:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez dewertus » środa, 3 kwietnia 2013, 22:02

W ramach uzupełnienia informacji o malowaniu "V" Arcturusa - wiem skąd może pochodzić owa nierówność linii rozdzielającej kamuflaż na kadłubie - w trakcie służby w Egipcie i Libii samoloty miały pełne oznaczenia kodowe dywizjonu, które tuż przed przebazowaniem na Maltę zostało zamalowane...

Sprawdziłem w jakim malowaniu były dostarczanie Beau na MTO - już w malowaniu "Desert" DE/MS/AB lub MB. Wersje Mk.Ic nie miały malowanych kokard na spodzie skrzydeł, a nieliczne Mk.If maiły schemat "Desert Night", czyli zamiast AB lub MB był czarny. Kokardy na spodzie miały wąską białą obwódkę.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 3 kwietnia 2013, 23:50

dewertus napisał(a):.

Sprawdziłem w jakim malowaniu były dostarczanie Beau na MTO - już w malowaniu "Desert" DE/MS/AB lub MB. Wersje Mk.Ic nie miały malowanych kokard na spodzie skrzydeł, a nieliczne Mk.If maiły schemat "Desert Night", czyli zamiast AB lub MB był czarny. Kokardy na spodzie miały wąską białą obwódkę.


Skąd masz tę informację?
Mnie zastanowił odwrotny układ plam na "V" w porównaniu z Mk.VI "K". Może to sugerować jednak proste przemalowanie z Temperate Land na Desert przez zastąpienie zielonego kolorem piaskowym.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez dewertus » czwartek, 4 kwietnia 2013, 13:44

W tych rozważaniach musimy pamiętać o dość jednym, istotnym fakcie - Beaufightery działające na MTO (czyli 252 i 272 dywizjon) należały do Coastal Command...

Samoloty były dostarczane z fabryk do RAF ASU, a dopiero stąd do MU lub jednostek bojowych. Początkowo fabryki dostarczały samoloty w malowaniu Temperate Sea Scheme, ale pracochłonność związana z przemalowywaniem spowodowała, że bardzo szybko dogadano się w fabrykami i od tej pory samoloty w wytwórni malowane były tylko szarą farbą podkładową (Dark Gray), a w niedługim czasie gdy ustalono, że spód samolotów Coastal Command będzie w kolorze Sky w dwubarwnym malowaniu DG/Sky.
Grzegorz2107 napisał(a):Skąd masz tę informację?

Warpaint no.1 i Monografie Lotnicze Nr.75
Grzegorz2107 napisał(a):Mnie zastanowił odwrotny układ plam na "V" w porównaniu z Mk.VI "K".

W kwietniu 1942 wprowadzono zmianę z schemacie Desert - kolory DE/MS mogły być stosowane na dowolnym polu.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 4 kwietnia 2013, 13:50

dewertus napisał(a):W tych rozważaniach musimy pamiętać o dość jednym, istotnym fakcie - Beaufightery działające na MTO (czyli 252 i 272 dywizjon) należały do Coastal Command...

Samoloty były dostarczane z fabryk do RAF ASU, a dopiero stąd do MU lub jednostek bojowych. Początkowo fabryki dostarczały samoloty w malowaniu Temperate Sea Scheme, ale pracochłonność związana z przemalowywaniem spowodowała, że bardzo szybko dogadano się w fabrykami i od tej pory samoloty w wytwórni malowane były tylko szarą farbą podkładową (Dark Gray), a w niedługim czasie gdy ustalono, że spód samolotów Coastal Command będzie w kolorze Sky w dwubarwnym malowaniu DG/Sky.
Grzegorz2107 napisał(a):Skąd masz tę informację?

Warpaint no.1 i Monografie Lotnicze Nr.75
Grzegorz2107 napisał(a):Mnie zastanowił odwrotny układ plam na "V" w porównaniu z Mk.VI "K".

W kwietniu 1942 wprowadzono zmianę z schemacie Desert - kolory DE/MS mogły być stosowane na dowolnym polu.


Dzięki za wyczerpującą informację. Jak rozumiem, szare, lub szaroskajowe maszyny trafiały do MU jeszcze w Anglii i tam je przemalowywano przed demontażem i załadowaniem na statki?
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez dewertus » czwartek, 4 kwietnia 2013, 16:12

Grzegorz2107 napisał(a):Jak rozumiem, szare, lub szaroskajowe maszyny trafiały do MU jeszcze w Anglii i tam je przemalowywano przed demontażem i załadowaniem na statki?

Takie jest moje zrozumienie informacji zawartych w tych książkach ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bristol Beaufighter Mk IC Tamiya 1:48 Open

Postprzez Arcturus » czwartek, 6 czerwca 2013, 10:07

Przepraszam za kilkudniowa przerwę w dostępności zdjęć w moich galeriach. Wstawienie fotek z Festiwalu w Krakowie wyczerpało niespodziewanie mój limit transferu na Photobucket, a późniejsze korowody z aktywacją kredytówki opóźniły płatność. Wszystko już jest OK.
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2079
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 20:07
Lokalizacja: Chrobacya

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości