MiG-27D Trumpeter 1/48.

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez dranio » piątek, 17 marca 2017, 11:42

net_sailor napisał(a):
dranio napisał(a):
CzarekB napisał(a):Kolego erkamo, mówisz, ze bomby w czerwonych owalach są umieszczone w sensownym miejscu ?

Kwestia gustu, jak to zawsze bywa. Gdzie by były umieszczone lepiej ? Obojętnie gdzie, oby nie tam gdzie wiszą teraz.
No ale tak jak napisałem, kwestia gustu. Jedni lubią kwiaty a inni jak im skarpety śmierdzą.
Moim skromnym zdaniem wygląda to debilnie.


W jak najbardziej sensownym - tak zaprojektował konstruktor.

Na szczęście w tym i wielu innych przypadkach, to jak coś wygląda nie ma żadnego znaczenia. Twój czy mój gust także. Ale to temat na zupełnie inną dyskusję...

dranio

W jak najbardziej bezsensownym, bo daleko poza środkiem ciężkości co z resztą potwierdza praktyka, jak często te węzły były wykorzystywane.
Podobnie jest w F-15E, ale nie o tylne węzły podkadłubowe chodzi - one miały sensowną przeciwwagę w postaci węzłów przednich. F-15E ma jeszcze przy końcach skrzydeł dodatkową parę punktów podwieszeń. Ze względu na stabilność samolotu z tych węzłów nigdy* się nie korzysta (jest oficjalny zakaz). Jak widać Amerykanom też uda się czasem coś spierdolić...


O widzę, zaczynamy dyskusję na temat dopuszczalnych położeń środka ciężkości i dopuszczalnych konfiguracji samolotu. :P To ja poproszę Instrukcję Użytkowania w Locie F-15E z tym oficjalnym zakazem wykorzystywania tylnych węzłów.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Reklama

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez net_sailor » piątek, 17 marca 2017, 11:48

dranio napisał(a):O widzę, zaczynamy dyskusję na temat dopuszczalnych położeń środka ciężkości i dopuszczalnych konfiguracji samolotu. :P To ja poproszę Instrukcję Użytkowania w Locie F-15E z tym oficjalnym zakazem wykorzystywania tylnych węzłów.

dranio

Przeczytaj jeszcze raz cały tekst a dowiesz się, że nie dostaniesz takiej ;o)
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez dranio » piątek, 17 marca 2017, 12:12

net_sailor napisał(a):
dranio napisał(a):O widzę, zaczynamy dyskusję na temat dopuszczalnych położeń środka ciężkości i dopuszczalnych konfiguracji samolotu. :P To ja poproszę Instrukcję Użytkowania w Locie F-15E z tym oficjalnym zakazem wykorzystywania tylnych węzłów.

dranio

Przeczytaj jeszcze raz cały tekst a dowiesz się, że nie dostaniesz takiej ;o)


Więc całe dywagacje możemy sobie wsadzić w buty. :P

Odnośnie węzłów na końcach skrzydeł - nie ma takiej możliwości, aby masa na nich zawieszona silnie wpływała na podłużne położenie s,c. i co za tym idzie na zapas stateczności statycznej (obojętnie ze sterem trzymanym lub puszczonym). :P

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez net_sailor » piątek, 17 marca 2017, 12:36

dranio napisał(a):Więc całe dywagacje możemy sobie wsadzić w buty.

Zażądałeś czegoś co nie istnieje. Pisałem tylko o zakazie stosowania felernych węzłów zewnątrzskrzydłowych (STA-1 i STA-9). Na to twarde dowody istnieją w postaci manuali.

dranio napisał(a):Odnośnie węzłów na końcach skrzydeł - nie ma takiej możliwości, aby masa na nich zawieszona silnie wpływała na podłużne położenie s,c. i co za tym idzie na zapas stateczności statycznej (obojętnie ze sterem trzymanym lub puszczonym).

I wiesz to lepiej niż inżynierowie, którzy pisali manual nie przewidujący obciążenia dla STA-1 i STA-9 w F-15-A/B/C/D (puste krateczki w schematach obciążeń), a przy F-15E w ogóle tych węzłów nie wykazali*? Poza tym odnosiłem się tylko to samego faktu błędnie zaprojektowanego węzła w F-15, a nie konkretnego wpływu na s.c samolotu bo nie tylko dzięki s.c. samolot poprawnie lata. Po prostu przy okazji obrazka z F-15E wspomniałem, że felery się zdarzają wszędzie.


* złe języki mówią nawet, że w F-15E ogóle zostały fizycznie usunięte.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez RAV » piątek, 17 marca 2017, 13:11

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez net_sailor » piątek, 17 marca 2017, 13:41

RAV doskonale wiesz, że dopuszczasz się manipulacji pokazując samoloty testowe i pseudo-warianty "festynowe" :roll:
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez dranio » piątek, 17 marca 2017, 14:02

net_sailor napisał(a):
dranio napisał(a):Więc całe dywagacje możemy sobie wsadzić w buty.

Zażądałeś czegoś co nie istnieje. Pisałem tylko o zakazie stosowania felernych węzłów zewnątrzskrzydłowych (STA-1 i STA-9). Na to twarde dowody istnieją w postaci manuali.

dranio napisał(a):Odnośnie węzłów na końcach skrzydeł - nie ma takiej możliwości, aby masa na nich zawieszona silnie wpływała na podłużne położenie s,c. i co za tym idzie na zapas stateczności statycznej (obojętnie ze sterem trzymanym lub puszczonym).

I wiesz to lepiej niż inżynierowie, którzy pisali manual nie przewidujący obciążenia dla STA-1 i STA-9 w F-15-A/B/C/D (puste krateczki w schematach obciążeń), a przy F-15E w ogóle tych węzłów nie wykazali*? Poza tym odnosiłem się tylko to samego faktu błędnie zaprojektowanego węzła w F-15, a nie konkretnego wpływu na s.c samolotu bo nie tylko dzięki s.c. samolot poprawnie lata. Po prostu przy okazji obrazka z F-15E wspomniałem, że felery się zdarzają wszędzie.


* złe języki mówią nawet, że w F-15E ogóle zostały fizycznie usunięte.



Tak, wiem to lepiej, bo mechanika lotu w Polsce i w USA jest taka sama.
Przyczyny mogą być inne, np. flatter, problemy z wytrzymałością, charakterystyki aerodynamiczne w jakimś zakresie kątów natarcia, czy w jakichś konfiguracjach, problemy z separacją podwieszeń w jakichś stanach lotu/współczynnikach obciążeń, itd.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez net_sailor » piątek, 17 marca 2017, 14:06

dranio napisał(a):Przyczyny mogą być inne, np. flatter, problemy z wytrzymałością, charakterystyki aerodynamiczne w jakimś zakresie kątów natarcia, czy w jakichś konfiguracjach, problemy z separacją podwieszeń w jakichś stanach lotu/współczynnikach obciążeń, itd.

No to wreszcie osiągnęliśmy zgodność w tym temacie :)
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez dranio » piątek, 17 marca 2017, 14:16

net_sailor napisał(a):
dranio napisał(a):Przyczyny mogą być inne, np. flatter, problemy z wytrzymałością, charakterystyki aerodynamiczne w jakimś zakresie kątów natarcia, czy w jakichś konfiguracjach, problemy z separacją podwieszeń w jakichś stanach lotu/współczynnikach obciążeń, itd.

No to wreszcie osiągnęliśmy zgodność w tym temacie :)


OK. :mrgreen: Wkurza mnie tylko pisanie o "bezsensownych", "idiotycznych", itp.

dranio
dranio
 
Posty: 179
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 15:09

Re: MiG-27D Trumpeter 1/48.

Postprzez CzarekB » piątek, 17 marca 2017, 17:23

Przestan czytac wkurzające Cię teksty. ;o)
Czarek.
Avatar użytkownika
CzarekB
 
Posty: 1205
Dołączył(a): niedziela, 14 października 2007, 22:30
Lokalizacja: Naples, FL.

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Google [Bot] i 20 gości