Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Moderator: malinowski

Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Aviatik » poniedziałek, 19 listopada 2007, 11:33

Ponieważ ostatnio ktoś mi zarzucił, że robię jeno "starodawne straszydła", zatem teraz coś na wskroś nowoczesnego. Tak więc poniżej Eduardowy Messerschmitt Bf 108 Taifun w malowaniu z rajdu Manx (Isle of Man Air Race). Była to pierwsza publiczna prezentacja owego samolotu poza Rzeszą. W sumie to jest jeszcze "projektowy" Taifun z sPWM-u, ale skończyłem go dopiero niedawno.
Model wzbogaciłem odrobinę blaszka Eduarda (udało się), oraz zestawem żywic CMK (nie udało się - nic nie pasuje, zestaw sprawia wrazenie wykonanego w innej skali). Zatem sloty, klapy oraz osłonę silnika wykonałem od podstaw. Z owego parszywego zestawu wykorzystałem jedynie bagażnik, choć też przekleństwom i bluzgom nie było końca w trakcie instalacji owego. Szczerze odradzam zakupu tegoż "waloryzacyjnego" zestawu ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam
Avi
Aviatik
 

Reklama

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Stratocaster » czwartek, 22 listopada 2007, 12:18

Nikt nic nie pisze o Twoim modelu "na wskroś nowoczesnego" samolotu (młodzieniaszka wręcz, pod osiemdziesiątkę) :) to ja powiem, że jest bardzo czysto i dobrze zrobiony. Przydałoby się większe zbliżenie detali, nad którymi spędziłeś trochę czasu. Fajnie go pootwierałeś.
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Airborne » piątek, 23 listopada 2007, 08:06

Bardzo fajna replika - jest co podziwiać. Mnie uderzyło coś innego - oryginalny samolocik znałem do tej pory głównie z sylwetki bocznej zamieszczanej w monografiach bf 109 i dopiero po obejrzeniu modelu zaskoczyło mnie, jak dużo osób mogło wejść do środka. Nie sądziłem też że siedzenia dla załogi są obok siebie tak jak nie przymierzając w DH Mosquito, no ale tego z sylwetki bocznej nie mogłem wyczytać.
Airborne
 

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Erlend Janson » piątek, 23 listopada 2007, 11:56

No sewer gratulacje ! Wiem ile sie na bluzgałś podczas budowy.Na żywca model prezentuje sie bajecznie-wiem bo widziałem. Teraz weż się wkońcu za te tanki:) Ciekaw jestem ogromnie jak Ci wyjdą.
Avatar użytkownika
Erlend Janson
 
Posty: 541
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:14
Lokalizacja: Bytom

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 24 listopada 2007, 23:43

Jak zmusiłeś kalkomanie Techmodu to tak ładnego ułożenia się?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5771
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez robert.xii » niedziela, 25 listopada 2007, 12:49

kurcze,
ja tak ladnie nie potrafie :?

a swastyki nie sa karalne w naszym kraju?
:mrgreen:
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 14:53

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Timi » niedziela, 25 listopada 2007, 13:02

w naszym nie :P (chyba)

Co do modelu, standardowo klasa :mrgreen: Miałem kupić ten zestaw ale stwierdziłem że nie wnosi niczego nowego, a sam model 108 nie był zły do tego blaszka która była w zestawie i wszystko wyszło w miarę ok. Chce robić jeszcze jedno Bf108 i teraz wiem że na bank nie z CMK :lol:
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: Messerschmitt Bf 108 Taifun; 1/48 Eduard

Postprzez Tomek 'Siodło' Siedlecki » poniedziałek, 26 listopada 2007, 18:59

Bardzo ładny model. Podziwiam samozaparcia z CMK i częsciami od podstaw.

Bardzo mi sie podoba malowanie, juz widze jak taki barwny ptaszek wyglądałby wśród moich szaroburych wojaków. Jeszcze ten piekny jedwabisty połysk. Bardzo ładnie są też położone skądinąd trudne kalki, bez srebrzeń i wpuszczone w linie podziału. Brakuje mi zdjęc kokpitu, silnika, wyglądają obiecująco z daleka, zwłascza skadinąd ślicznie wyeksponowany kokpit.

Jedyny bład który wyłapałem (mogę sie mylić z powodu braku dokładnego zbliżenia), to pozycja drążka. O ile samolot został słusznie pokazany z oklapnietym sterem wysokości (zgodnie ze zdjęciami poparkowanych maszyn - jak choćby na tej stronie ) to czy rzeczony drążek nie powinien być wychylony na maksa do przodu?

Gratuluje modelu.
Avatar użytkownika
Tomek 'Siodło' Siedlecki
 
Posty: 53
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 11:28


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości