Dziękuję za wszystkie komentarze. A teraz po kolei
donalyah00 napisał(a):Z wątpliwości - plamkowanie na kadłubie wydaje mi się za zielone i ciut za gęste - nie jestem pewien czy nie powinno być bardziej zszarzałe
Nie widziałem kolorowego zdjęcia z czasów wojny, AJ-Press w swojej monografii podaje kolory 76/82/83 dla góry ale w tej samej monografii można znaleźć zdjęcia z RPA gdzie znajduje się obecnie ten samolot i kamuflaż wygląda na 76/81/82. Dochodzi oczywiście kwestia na ile wiernie oddano kolory bo, że jest przemalowany widać od razu. Może i trochę licentia poetica ale miałem chyba prawo
_iceboy napisał(a):Niektóre plamki niestety się rozmyły i zrobił się kleks
Zgadza się, zwłaszcza, że Gunze wymagają mocnego rozcieńczenia co sprzyja kleksom ale efekt, który przypadkiem osiągnąłem jest bardzo ciekawy według mnie - taki obwarzanek wychodzi - więc nie poprawiałem. A mechanicy malarze też przecież mogli narobić kleksów, była wojna, pośpiech...
piotr dmitruk napisał(a):Jeszcze by można dodać tutaj zbyt plamiaste malowanie (chyba za duże ciśnienie w aerografie)
Ze zdjęć nie wynika nic jednoznacznego, przyjąłem wersję, że plamki były malowane tak, że zachodziły na siebie, pokrywały i tak próbowałem to oddać. Co do ciśnienia - malowałem w większości dość niskim.
piotr dmitruk napisał(a):"cebule" wylotowe powinny być chyba w ciemniejszym kolorze
Stożki wlotowe pomalowałem metalizerem Gunze (Chrome Silver - co mniej więcej odpowiada kolorowi aluminium) natomiast "cebule" Model Masterem Stainless Steel. W rzeczywistości wyraźnie się różnią, MM jest ciemniejszy. No i model nie świeci się aż tak bardzo w realu.