Samolot zaprojektowany został przez młodych inżynierów zakładów Avia Benesa i Hajna już w 1923 roku, niestety po zniszczeniu prototypu B-19, a następnie zapaleniu się w locie drugiego płatowca BH-6, produkcja seryjna ruszyła dopiero w roku 1925 po oblocie zmodyfikowanego przez Benesa trzeciego prototypu. Samolot został wyprodukowany w ilości 139 sztuk oraz 39 sztuk w Belgii, która to prawo do produkcji zakupiła wraz ze zwycięskim samolotem w Brukseli, po zwycięstwie Avii B-21 w konkursie samolotów myśliwskich. Konstrukcja całkowicie drewniana z silnikiem rzędowym Hispano-Suiza Hs 8 Fb, podwozie twarde, dwa k.m. Vickers kal. 7,7mm.
Model w założeniu miał być prawie z pudła, z drobnymi tylko dodatkami, lecz po otwarciu okazało się, że mój syn, kilka lat wstecz zainteresował się nieszczęśnikiem i pozostawił po sobie jeno jeden zastrzał, pęknięty wspornik centralny, połamaną jedną goleń podwozia … . Żeby nie przedłużać, zacząłem się z nim bawić, dorabiając wszystko co się da, przy okazji sprawdzając co się dorobić da, do tak małego modelu i tak powstał ten modelik, który mnie bardzo cieszy i mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu. Powstało nowe wnętrze kabiny z blaszkowym siedziskiem, drążkiem sterowym, kratownicą, dźwigienkami, kołem trymera, a nawet tubą na mapy, skórzana obwódka w koło kabiny, wiatrochron, karabiny z bodaj prowadnikami taśm amunicyjnych, kratka wlotu powietrza do silnika, kanały wylotowe ciepłego powietrza z silnika, okucie śmigła, zastrzały, wspornik centralny, golenie podwozia, klapki otworów inspekcyjnych, rury wydechowe, płoza ogonowa, blachy na skrzydłach, nosie pod kadłubem, na owiewce ośki kół, chłodnica cieczy i oleju. Sporo tego wyszło, ale zabawa przednia.
Zapraszam do galerii.









Dziękuję i pozdrawiam Jarek.