Strona 1 z 3

"Petarda" Rider R4 Schoenfeldt | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 09:18
przez Marcin_Matejko
Witam serdecznie wszystkich Forumowioczów.
Postanowiłem wreszcie że jednak zacznę pokazywać swoje modeliki na jakimś polskim forum modelarskim. Wybór padł na PWM ponieważ kilku moich niezwykle szanownych kolegów też się tu udziela, a ja dosyć często tu zaglądam podpatrywać cudeńka które tworzą, a same forum jest bardzo profesjonalne.
Mój ostatni "glut" zlepiony z zestawu firmy Williams Bros samolot wyścigowy z lat trzydziestych Keitch Rider R4 Schoenfeldt "Firecracker" w skali 1/32.
Zestaw tworzą 24 elementy z szarego tworzywa, kalkomania, instrukcja i pudełko. Jest to dosyć skromne wyposażenie jak na skalę modelu, nawet na początek lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, bo z tej prehistorii modelarstwa się on wywodzi.
Jakoś produktu dosłownie powala na kolana, swą beznadziejnością, ale właśnie takie modele lubię. Po prostu zero blach żywic, lub innych cudeniek, czysta modelarska przyjemność z tworzenia. Samo zlepienie zestawu to już niezłe wyzwanie ale doprowadzenie go do stanu modelu redukcyjnego to już ogromna satysfakcja. Model ma jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę zdecydowanie się wyróżnia w całej masie "SpifoMeseroMustangoBoltoZetroWulfolotów" których na konkursach i wystawach na pęczki. Oczywiście nie może z nimi konkurować ze względu na swoją prostotę konstrukcji, ale ogólnie cieszy oko.
Z samego zestawu wykorzystałem łącznie 9 elementów, to znaczy połówki kadłuba, cześć czołową kadłuba, elementy skrzydeł kółka podwozia głównego i kalkomanie reszta detali została wydłubana z czego się dało.
Efekt końcowy przedstawiają poniższe fotografie.
Samoloty wyścigowe które mniej więcej trzy lata temu mnie zaintrygowały, teraz stały się moją pasją.
Oczywiście nie zapominam tutaj o moich pierwotnych zainteresowaniach i w miarę możliwości uzupełniam swoją kolekcje polskich konstrukcji lotniczych.
Zapraszam na naszą stronę klubową gdzie można zobaczyć więcej moich ale również i moich kolegów modeli:

http://www.ipmsswidnica.pl/

Marcin Matejko IPMS Świdnica ;o)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I w wersji nieco skurczonej w praniu ;o)

Obrazek

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 19:15
przez Marcin_Matejko
Serdecznie dziękuje za pomoc w sprawie obrazków.
Marcin

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 19:33
przez piotr dmitruk
KLASA!
Parę pytanek:
To na górze osłony silnika to polerowana blacha czy malowane?
Skąd masz wiadomość o dziurkach w niej, nie widziałem na zdjęciach.
W ogóle, skąd masz dokumentację do niego?
Blachy boczne sam robiłeś?
Zawiasy są ruchome?
Jak wytłoczyłeś skrzela?
Śmigło klejone z drewna?

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 19:39
przez marco2607
Na takich cudeńkach się nie znam , ale muszę przyznać że wygląda fajnie.Widzę spory wkład własny w budowę , otwarcie silnika , jest też mała rewolucja w kokpicie .Jestem zdecydowanie na TAK. ;o)

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 19:59
przez spiton
Śliczna pokraka. Szkoda, że nie ma więcej fotek z warsztatu.

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 20:09
przez K.Y.Czart
spiton napisał(a):Śliczna pokraka. Szkoda, że nie ma więcej fotek z warsztatu.


Bo można by go żywcem przenieść do viewtopic.php?f=123&t=11157 , bo jakoś ostatnio projekt wyhamował. ;o)

Mnie się podoba - może się jednak skuszę na Gulfhawka :lol:

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 20:36
przez shivadog
Piękny, ale za fotografię w galerii na brudnej macie olfy przy świetle lampki nocnej z warsztatem w tle masz 3=
Taki model aż krzyczy o dobre zdjęcia, przynajmniej na jakimś jednolitym tle, białym czarnym.
Nie masz dobrego oświetlenia - skorzystaj z światła dnia.

Re: "Petarda"

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 20:42
przez siara1939
piotr dmitruk napisał(a):KLASA!
Parę pytanek:
To na górze osłony silnika to polerowana blacha czy malowane?
Blachy boczne sam robiłeś?
Zawiasy są ruchome?
Jak wytłoczyłeś skrzela?

Podpinam sie pod pytanie Piotrka.

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 22:54
przez Marcin_Matejko
Dziękuje za uznanie,bardzo mi miło że model się wam podoba, ale ja nie jestem do końca zadowolony :-/
Lawina pytań wprost mnie z krzesła zrzuciła :P
Lepiłem tego gluta dosyć długo bo prawie trzy lata, ale za to w tym czasie ulepiłem związek małżeński, kapitalny remont w mieszkaniu i tak zupełnie przy okazji Natalię naszą córkę :mrgreen: Właśnie śpi za ściną, ma cztery miesiące. Tak więc modelowanie było bardzo od okazji do okazji (czytaj w święta)
Właśnie z tej ślamazarności wynikają błędy w modelu które skupiają się w kabinie pilota i komorze silnika. W zadzie to są nieudolne próby poprawek wcześniejszych błędów, wynikłych ze słabej dokumentacji do modelu w momencie rozpoczęcia prac. Pod koniec miałem już znacznie lepszą dokumentację która niestety pokazywała że to co miałem wcześniej nie było do końca zgodne z prawdą. Parę spraw poprawiłem ale nie wszystko się udało. Tak więc brakuje korbki do wciągania podwozia w kabinie. Zupełnie nie wiedziałem gdzie ona ma być, a nawet nie wiedziałem że ma być :oops: A widoczna część ramy silnika jest inna niż w oryginalnym samolocie, gdyż wzorowałem ją na ramie z repliki, i to był błąd :cry:
A teraz po kolei
-To na górze to chłodnica oleju z blachy nierdzewnej z otworkami wg. dokumentacji, ja przylepiłem aluminiową folie po kurczaku i wypolerowałem.
-Blachy boczne sam robiłem z blaszki odzyskanej z tubki po paście do zębów, i zawiasy nie są ruchome bo strasznie delikatne to ustrojstwo. Wojtek Fajga pewnie by wytrawił i by działały, ale ja nie jestem taki champion. Skrzela naciąłem nożykiem olafy, następnie odginałem szpilką i pęsetą, udały się za pierwszym razem, ale to nie to co trawione, moje nie wyszły idealnie. Pocieszam się tym że oryginał też był wyklepany w stodole, po żniwach.
-Śmigło jest sklejone z warstw drewna lipowego
-Fotki z warsztatu są, ale nie wiedziałem czy umieszczać, w końcu tu ma być model ukończony.
- na dokumentację do modelu oprócz zdjęć z neta i wybłaganych na amerykańskich forach, sporo znalazłem w książce Hirscha "Aircraft of Air Racing's Golden Age" oraz w periodyku SIG IPMS Airrace "BentThrottles" dostępnym niestety tylko dla członków klubu (musiałem się zapisać, ale nie żałuję) mają ogromną wiedzę na temat wszystkiego co lata i się ściga lub bije rekordy (może tylko P11ka z Clevland nieco ich zaskoczyła)

-No cóż, za zdjęcia to się nawet 3 nie należy, ale to takie zrobione z partyzanta, bo w domu warunków nie ma na nic lepszego (na razie).
W zasadzie to jeszcze trochę do zakończenia prac w mieszkaniu zostało a już o urządzeniu modelarni nawet nie myślę. Wszystko co mam to kawałek biurka trochę kartonów po bananach, panele podłogowe i cała masa innych gimeli. W tym wszystkim udało mi się skończyć ten model na ostatnie Telford, choć Natalia jest bardzo czasochłonną istotką. Tutaj duży buziak dla żony która wyrozumiale ostatni tydzień pozwoliła mi lepić non stop, bym miał z czym do Anglii pojechać.

Mata niestety brudna, bo moja ulubiona do lepienia i jedyna ( w przyszłości może uda się zrobić jakieś bardziej profesjonalne foty?)

Tutaj parę fotek mojego warsztaciku-graciku, z ostatniej chwili:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale może mały plusik za czystego palucha?

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: poniedziałek, 17 stycznia 2011, 23:12
przez pik
Samolocik super, ale mnie się podoba ten model w skali 1:1 - SWD z celownikiem PSO! :mrgreen:

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 00:22
przez piotr dmitruk
Marcin_Matejko napisał(a):Tak więc brakuje korbki do wciągania podwozia w kabinie.

Jak dla mnie to brakuje przede wszystkim korbki rozruchu silnika, która malowniczo sterczała z osłony :mrgreen:
Obrazek

Już się cieszę na to co widzę na warsztacie, teraz proszę o pełną relację, bo mój stracił priorytet
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=104

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 07:43
przez Marcin_Matejko
Piotrek zajefajne te H1edynki,mam nadzieję że je skończysz :?:
Tak na pierwszy rzut oka lepiej wygląda folia niż alclaad na kadłubie. Ja jeszcze szukam złotego środka aby osiągnąć lustrzaną powierzchnię. Masz jakiś pomysł aby osiągnąć to:
Obrazek
Zastanawiam się jak osiągnąć taki efekt, chodzą mi po głowie różne wizje, nawet zrobienie kadłuba z aluminium, dlatego pytam.
Moja H1 to zestaw żywiczny XS Models w skali 1/32 w wersji Long, ja przebudowuję ją do wersji Schort. Jest trochę piłowania,
model jak na żywicę bardzo cienki. W zasadzie jak do moich potrzeb to wszystko do poprawy. Jedynie wymiary i kształt jest perfekcyjny, bo widać że model matka jest drukowany na drukarce 3D. Na razie prace początkowe przymiarki,cięcie, dewastacja.

Fajne te fotki kokpitu oryginału, ściągnąłem sobie, bo miałem tylko czarno białe.

Nie rozpędzam się Hugesem za bardzo bo chciałbym dokończyć model tego wariata :mrgreen:
Obrazek
Coś takiego wyszło :idea:
Obrazek

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 09:18
przez tomek_chacewicz
Świetny model, gratuluję, polerowana blacha ekstra!

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 10:56
przez malinowski
Co do efektu to proponuję oklejanie folią aluminiową na idealnie gładką powierzchnię

Re: "Petarda" | Williams Bros | 1:32

PostNapisane: wtorek, 18 stycznia 2011, 11:51
przez Marcin_Matejko
O czymś podobnym też myślę, ale może będzie to raczej cienka blaszka :?:
A tutaj jeszcze widok z przyklejania sreberka
Obrazek
i efekt praktycznie ostateczny
Obrazek
Polerowałem pastami Tamiya