Strona 1 z 1

F-105 D, Hobby Boss 1:48

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 13:35
przez RH
Jeszcze coś dla maniakow "rur"
Obrazek
Modelik z cyklu "samoloty lat 50,60,70 -tych" a mianowicie Republic F-105 Thunderchief.Skala 1:48 Producent Hobby Boss
Na poczatek pare linijek z encyklopedi,celem przybliżenia tego platowca ,dla mlodszych modelarzy zaczynającym
przygode z modelarstwem ,a także dla tych co nie siedza w "rurach".
amerykański samolot myśliwsko-bombowy zaprojektowany pierwotnie do misji "przenikania" obrony nieprzyjaciela z ładunkiem nuklearnym (bombą termojądrową B61) na małej wysokości i przy dużej prędkości. Nie wymagał przy tym osłony myśliwskiej. W tej roli miał stanowić następcę samolotu Republic F-84F Thunderstreak. Był największym kiedykolwiek produkowanym jednomiejscowym i jednosilnikowym samolotem myśliwsko-bombowym.
KONSTRUKCJA:
Jednomiejscowy, jednosilnikowy średniopłat. Skrzydła skośne o kącie 45 stopni. Usterzenie klasyczne. Samolot posiadał stosunkowo małą powierzchnię skrzydeł w stosunku do swojego rozmiaru. To i potężny silnik miały umożliwić penetrację wrogiego obszaru przy dużej prędkości. Wszystkie te cechy niekorzystnie odbijały się na zwrotności samolotu. Samolot określany był przez pilotów jako "earth lover", co odnosiło się do bardzo długiego rozbiegu samolotu. Ze względu na słabą zwrotność zyskał sobie też miano "cegły ze skrzydłami".
Samolot F-105 używany był podczas wojny w Wietnamie do bombardowania terytorium Wietnamu Północnego podczas operacji Rolling Thunder oraz Freedom Dawn. Z powodu dużego udźwigu bomb oraz stosunkowo dużej prędkości i zasięgu stanowił podstawowy samolot bombowy początkowego okresu wojny nie tracąc znaczenia aż do zakończenia konfliktu. Podczas wojny Amerykanie stracili 382 samoloty tego typu.
Model wykonałem w wersji F-105 D – najpopularniejszy wariant, nos samolotu wydłużono, zainstalowano nowe systemy awioniki i radaru, całość masy uzbrojenia można było przenosić na zewnętrznych węzłach, wyprodukowano 610 egz.,
Model jest w malowaniu 44 TFS/355 TFW ,Tkhli RTAB Wietnam 1970 na którym latał jedyny pilot polskiego pochodzenia Maj. Donald Kutyna.
Co do samego modelu to raczej jest skladalny.Z tym że jest to moja ocena ,Staram raczej nie oceniać skladalności gdyz wszysto zalezy od indywidualnego podejścia do modelu.Bywa tak że ktos napisze że model jest swietny i sklada się jak klocki Lego ,a ja biorąc go do rękui nagle wynajduje mnostwo mankamentów .I wicewersa ktos napisze że jest model do D..... a tu niespodzianka ,wszystko pasuje jak ulał.
Jedynym manakmentem jest jego podwozie ,które warto wzmocnic ,ewentualnie wykonac z metalu, gdyz te w zestawie jest delkiatne. Model stojąc na podwoziu trzęsie sie jak galareta i mam wrażenie że zaraz się złozy:)
Myśle że dosyc "ględzenia" czas na galerię :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: F-105 D Hobby Boss 1:48

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 15:06
przez Adam
Ładnie wygląda :D . F-105 jest jeden z mioch ulubionych modeli, ja wykonałem ten model i w tym malowniu w 72, teraz czeka w kolejce wersja G.
A czy był robiony prosto z pudła czy coś dodałeś?
Pozdrawiam.
Adam.

Re: F-105 D Hobby Boss 1:48

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 15:11
przez crustian
Bravo za maszynę generała Kutyny 8-)

Re: F-105 D Hobby Boss 1:48

PostNapisane: środa, 2 lutego 2011, 17:28
przez RH
Adam napisał(a):Ładnie wygląda :D . F-105 jest jeden z mioch ulubionych modeli, ja wykonałem ten model i w tym malowniu w 72, teraz czeka w kolejce wersja G.
A czy był robiony prosto z pudła czy coś dodałeś?
Pozdrawiam.
Adam.

Własciwie nic nie dawałem ,no może poza pasami i przewodem tlenowym i kalkami z akcentem polskim

Re: F-105 D, Hobby Boss 1:48

PostNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 12:17
przez jacusjt
bardzo fajniutka 105-ka ;o)