Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez bARTZ » środa, 18 maja 2011, 00:46

Witam wszystkich!

W moim debiucie na forum chciałbym pokazać sklejonego jakiś czas temu Fw 190 A-8 z Eduarda.
Model „stockowy” jedyne co dodałem od siebie to lufy działek i trochę kabli –reszta pudło.
Samolot dostał pudełkowe malowanie pochodzące z jednostki 6/JG1. Takie same malowanie otrzymała foka odtworzona w muzeum Hannover-Laatzen.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano środa, 18 maja 2011, 19:03 przez bARTZ, łącznie edytowano 2 razy
bARTZ
 
Posty: 204
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 20:05
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » środa, 18 maja 2011, 06:48

ładny madelik ale:
czy linki nie sa za grube?
czy przy odsunietej owiewce, antena powinna byc napieta?
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 19 października 2009, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 18 maja 2011, 06:52

Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):czy przy odsunietej owiewce, antena powinna byc napieta?


Tak.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » środa, 18 maja 2011, 20:07

Kuba P. napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):czy przy odsunietej owiewce, antena powinna byc napieta?


Tak.

Odpowiedź jakże wymowna...
Pozwole sobie na kolejne pytanie, tym razem otwarte.
Skoro przy odsuniętej owiewce antena powinna byc napieta, czyli przy zasunietej także. Jak to jest możliwe?
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 19 października 2009, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez net_sailor » środa, 18 maja 2011, 20:24

Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):
Kuba P. napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):czy przy odsunietej owiewce, antena powinna byc napieta?


Tak.

Odpowiedź jakże wymowna...
Pozwole sobie na kolejne pytanie, tym razem otwarte.
Skoro przy odsuniętej owiewce antena powinna byc napieta, czyli przy zasunietej także. Jak to jest możliwe?

Dzięki samoczynnej zwijarce do "nadmiaru" anteny wbudowanej w osłonę kabiny i trzymającej ją cały czas w napięciu.*



*Przynajmniej dopóty, dopóki się nie zepsuła.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Mecenas...Kolekcjoner... » środa, 18 maja 2011, 20:32

Dziękuję za wyjaśnieni, które mnie zadowala
Avatar użytkownika
Mecenas...Kolekcjoner...
 
Posty: 784
Dołączył(a): poniedziałek, 19 października 2009, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez bARTZ » środa, 18 maja 2011, 21:26

Widzę że linka antenowe przyciągnęły główną uwagę :) . Postaram się w wolnym czasie zamienić je na coś "lżejszego". Co do samego jej naprężenia i jak to mniej więcej wyglądało fotka
Obrazek
bARTZ
 
Posty: 204
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 20:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 18 maja 2011, 21:30

net_sailor napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):
Kuba P. napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):czy przy odsunietej owiewce, antena powinna byc napieta?


Tak.

Odpowiedź jakże wymowna...
Pozwole sobie na kolejne pytanie, tym razem otwarte.
Skoro przy odsuniętej owiewce antena powinna byc napieta, czyli przy zasunietej także. Jak to jest możliwe?

Dzięki samoczynnej zwijarce do "nadmiaru" anteny wbudowanej w osłonę kabiny i trzymającej ją cały czas w napięciu.*



*Przynajmniej dopóty, dopóki się nie zepsuła.


A wiesz co mi sie zdaje Marcin? Ze wersja plaskiej oslony bez zwijarki znana z wczesnych D-9 i do A-8 sporadycznie trafiala. Co o tym sadzisz?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez spiton » środa, 18 maja 2011, 21:50

Bardzo efektowne foty!!
Model też niczego sobie.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez net_sailor » czwartek, 19 maja 2011, 13:48

Kuba P. napisał(a):A wiesz co mi sie zdaje Marcin? Ze wersja plaskiej oslony bez zwijarki znana z wczesnych D-9 i do A-8 sporadycznie trafiala. Co o tym sadzisz?

Owszem, przejrzałem parę zdjęć i da się to zauważyć na niektórych samolotach. Próbowałem pogrzebać w ETL (od A i D) za właściwym oznaczeniem, ale tam nie ma wyróżnienia osłony kabiny ze zwijarką lub bez. W Dorze w ogóle nie ma opisanego przypadku płaskiej kabiny :shock:
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez bARTZ » czwartek, 19 maja 2011, 18:09

Dzięki Spiton , fotki robiłem pierwszy raz nowy aparatem i troche nie byłem do nich przekonany. Następne powinny wyjść lepiej :)
bARTZ
 
Posty: 204
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 20:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Focke Wulf 190 A-8 EDUARD 1:48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 24 maja 2011, 20:32

net_sailor napisał(a):Owszem, przejrzałem parę zdjęć i da się to zauważyć na niektórych samolotach. Próbowałem pogrzebać w ETL (od A i D) za właściwym oznaczeniem, ale tam nie ma wyróżnienia osłony kabiny ze zwijarką lub bez. W Dorze w ogóle nie ma opisanego przypadku płaskiej kabiny :shock:


Wydaje mi się, że to po prostu zwykłe uproszczenie budowy normalnej osłony 190.122-01. Obie rolki, ta na szkle i ta mocowana do wspornika kozła przeciwkapotażowego zostały w produkcji pominięte i drut mocowano po prostu do miejsca, gdzie dawniej znajdowała się górna rolka. Do ETL to się już nie załapało - ot ten sam podzespół tylko uproszczony. Dla D-9 w katalogu przewidzieli tylko osłonę wypukłą 190.1025-Z03 ale jak zwykle było montowano zapasy i stąd te wczesne, uproszczone osłony 122-01.

A-8 "czerwone 19" Ernsta Schrordera ma własnie tą osłonę 122-01 bez rolki. Zresztą sam Schroeder w swoim liście do Neila Page, opublikowanym w SAM wspomina:

"...brakowało mechanizmu napinającego antenę, który nie został nigdy wymieniony. Przy kołowaniu z odsuniętą osłoną drut anteny uderzał o kadłub w rytmie, który słyszę do dziś"

Schroeder zaskakuje pamięcią oraz zdolnością obserwacji i wiedzą techniczną na temat swojego samolotu. Ciekawe jest, że wspomina o "wymianie" mechanizmu napinacza, być może po raz pierwszy widział taką uproszczoną osłonę i zauważył albo przygotowane miejsca do których montowana miała być rolka albo ślad po jej mocowaniu i uznał, że to wybrakowany element a nie po prostu uproszczony.
Patrzę jak to było zbudowane i wydaje mi się, że mechanizm raczej się nie psuł. Był w swej prostocie całkiem wyrafinowany. Jego po prostu czasem w późnej produkcji maszynach po prostu nie było.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości