Strona 1 z 2

Noorduyn Norseman CF-SAM, Revell 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 14:08
przez Borek
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałem się pochwalić takim oto samolocikiem złożonym z zestawu Revella.
Pozdrawiam wszystkich.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 14:21
przez piotr dmitruk
Oczywiście pewne niedoróbki można znaleźć, ale z kalafiora zrobiłeś bardzo interesujący model.

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 15:03
przez Grzegorz2107
Piękny przykład Vintage. :)

Piotrze, to nie jest kalafior! 8-)
To Matchboxa jeden z lepszych zestawów, choć jak niektórzy twierdzą, z dużym błędem, ale o nim trzeba wiedzieć, żeby coś zobaczyć.

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 17:30
przez Borek
Dzięki, najwięcej w tym zestawie miałem problemów z przymocowaniem pływaków, cały czas się rozpadały. Jaki to ten duży błąd zestawu?

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 17:41
przez pik
W tym modelu, skadinąd bardzo fajnym, na pewno błędnie są zamontowane stery wysokości! :P

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:18
przez piotr dmitruk
I klapy.

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:21
przez Borek
na podstawce ustawiam go tak jakby miał robić zwrot i się waśnie zastnawiałem czy te stery chodzą razem czy każdy może się ruszać niezależnie ?

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:23
przez topik77
lol Wychylone w przeciwnych kierunkach w zasadzie powinny być tylko lotki czyli powierzchnie sterowe na samym końcu skrzydła chociaż nie wyklucza to pracy reszty sterów.

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:54
przez Borek
ok dzięki poprawie bo na szczescie delikatnie przytwierdzone :)

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:58
przez pik
Borek, budując model samolotu wypadałoby wiedzieć jak działają powierzchnie sterowe w samolocie... Tutaj masz animowany rysunek, który powinien wyjaśnić podstawy: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:ControlSurfaces.gif .

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 19:15
przez Borek
Zgadzam sie zabrakło tej wiedzy doprowadze lotki do stanu prawidłowego. Mam jeszcze pytanie czy w samolotach powiedzmy II wojennych lotki w zaparkowanych maszynach były lekko opadniete czy poziome. Właśnie buduję Spitfajera i sie tak zastanawiałem ?

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 19:33
przez topik77
Borek napisał(a):Zgadzam sie zabrakło tej wiedzy doprowadze lotki do stanu prawidłowego. Mam jeszcze pytanie czy w samolotach powiedzmy II wojennych lotki w zaparkowanych maszynach były lekko opadniete czy poziome. Właśnie buduję Spitfajera i sie tak zastanawiałem ?


Lotki zazwyczaj mimo wszystko są raczej wychylone ale to nie jest warunek lecz pamiętaj o przechyleniu drążka

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 08:27
przez posejdon
Borek napisał(a): lotki w zaparkowanych maszynach były lekko opadniete czy poziome

Lotki opadnięte? Obie na raz? Niemożliwe. Obejrzyj jeszcze raz ten rysunek - tam jest w miarę dobrze wyjaśnione.

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 08:57
przez Phantom
Ster wysokości - obie powierzchnie (lewa i prawa), pracują jednakowo tzn. wychylone w gorę, lub w dół
Klapy (bliżej kadłuba)-jednakowo obie powierzchnie lewa i prawa, opuszczane w dół
Tylko lotki, jak lewa opuszczona na dół, to prawa wychylona do góry i na odwrót .
Jest jeszcze coś takiego jak klapo-lotki, ale to nie w tym samolociku :)

Re: Noorduyn Norseman CF-SAM 1/72

PostNapisane: poniedziałek, 3 października 2011, 11:21
przez Aleksander
W Spitfire, na postoju, na ogół obie klapy były w położeniu "zamknięte" (czyli nie opuszczone), a stery wysokości (te na stateczniku poziomym) symetrycznie opuszczone - choć był specjalny "diwajs" w kabinie blokujący drążek, który zapobiegał opadaniu sterów wysokości.