P-38 J 1:72 Academy
Historia:
Thomas E. Maloney (27th Fighter Squadron, 1st Fighter Group) do grona asów należy od 31 maja 1944.
15 sierpnia 1944 roku podwyższył swój wynik do 8 zwycięstw, cztery dni później uczestniczył w misji bombowej w rejonie Awinionu, po zbombardowaniu mostu, piloci 27th FS natknęli się na pociąg z zaopatrzeniem. W efekcie eksplozji pociągu, jeden z silników P-38 uległ uszkodzeniu a Maloney z eskorta trzech innych Lightningów wodował u wybrzeża Francji.
Jak sam wspominał P-38 zaczął tonąc jeszcze zanim definitywnie się zatrzymał, Maloney cudem wydostał się z tonącego samolotu i czekał na ratunek. Gdy ten nie nadchodził, pilot zorientował się że znajduje się blisko plaży – dopłynął do brzegu i tam… wpadł na minę. Ranny w stopę, kolano z poparzoną twarzą. Uratowany przez francuzów, Maloney został przewieziony do pobliskiego szpitala gdzie bez znieczulenia usuwano mu szrapnele…
Po długiej rekonwalescencji wrócił do kraju – do końca życia utykał.
Raport z misji:

(źródło: strona internetowa The 1st Fighter Association)
Od tego czasu, jako hołd dla pilota jedna z maszyn w jego macierzystej jednostce oznaczona była jako „Maloney’s Pony”.
Ale na tym historia tego P-38 się nie kończy…
W książce „Saint-Exupéry. Ostatnia tajemnica” (Luc Vanrell, Jacques Pradel Wyd. ZNAK – która to była powodem i przyczyną budowy mojego modelu), autorzy podają że w 1983 roku odnaleziono wrak Lightninga, który przez dłuższy czas uważany był za zaginioną maszynę „Saint-Exa”, w rzeczywistości był to P-38 Thomasa Maloney’a.
Model:
Po pierwsze nie jest to maszyna Maloneya – jak napisałem powyżej i widać na tym zdjęciu:

(źródło: internet)
Jaki jest każdy widzi – pierwszy kontakt z metalizerem, próby cieniowania to co najważniejsze to nauka (chyba) jaka z tej budowy wyniosłem.
Kalka zawiera błąd brak S z apostrofem, brak tez numerów seryjnych – niestety kalki Techmodu rozpadły się przy pierwszym kontakcie z wodą.





Poprawiłem kod pierwszego obrazka z Twoim modelem, podejrzyj za pomocą edytowania i popraw analogicznie pozostałe.
Opisałem CI to PW.
shivadog
Thomas E. Maloney (27th Fighter Squadron, 1st Fighter Group) do grona asów należy od 31 maja 1944.
15 sierpnia 1944 roku podwyższył swój wynik do 8 zwycięstw, cztery dni później uczestniczył w misji bombowej w rejonie Awinionu, po zbombardowaniu mostu, piloci 27th FS natknęli się na pociąg z zaopatrzeniem. W efekcie eksplozji pociągu, jeden z silników P-38 uległ uszkodzeniu a Maloney z eskorta trzech innych Lightningów wodował u wybrzeża Francji.
Jak sam wspominał P-38 zaczął tonąc jeszcze zanim definitywnie się zatrzymał, Maloney cudem wydostał się z tonącego samolotu i czekał na ratunek. Gdy ten nie nadchodził, pilot zorientował się że znajduje się blisko plaży – dopłynął do brzegu i tam… wpadł na minę. Ranny w stopę, kolano z poparzoną twarzą. Uratowany przez francuzów, Maloney został przewieziony do pobliskiego szpitala gdzie bez znieczulenia usuwano mu szrapnele…
Po długiej rekonwalescencji wrócił do kraju – do końca życia utykał.
Raport z misji:

(źródło: strona internetowa The 1st Fighter Association)
Od tego czasu, jako hołd dla pilota jedna z maszyn w jego macierzystej jednostce oznaczona była jako „Maloney’s Pony”.
Ale na tym historia tego P-38 się nie kończy…
W książce „Saint-Exupéry. Ostatnia tajemnica” (Luc Vanrell, Jacques Pradel Wyd. ZNAK – która to była powodem i przyczyną budowy mojego modelu), autorzy podają że w 1983 roku odnaleziono wrak Lightninga, który przez dłuższy czas uważany był za zaginioną maszynę „Saint-Exa”, w rzeczywistości był to P-38 Thomasa Maloney’a.
Model:
Po pierwsze nie jest to maszyna Maloneya – jak napisałem powyżej i widać na tym zdjęciu:

(źródło: internet)
Jaki jest każdy widzi – pierwszy kontakt z metalizerem, próby cieniowania to co najważniejsze to nauka (chyba) jaka z tej budowy wyniosłem.
Kalka zawiera błąd brak S z apostrofem, brak tez numerów seryjnych – niestety kalki Techmodu rozpadły się przy pierwszym kontakcie z wodą.





Poprawiłem kod pierwszego obrazka z Twoim modelem, podejrzyj za pomocą edytowania i popraw analogicznie pozostałe.
Opisałem CI to PW.
shivadog
