Strona 1 z 2

Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 12:16
przez Jaro_Su
Wiem, wiem zdjęcia kiepskie, ale jak mówił mój znajomy: "nie umiem strzelać ale lubię" i często na strzelnicy i na zawody strzeleckie stawał...

Maszyna Polikarpowa, projektowana dla wykorzystania silnika gwiazdowego M-90 o mocy 1700 KM. Równolegle, Polikarpow opracował warianty I-185 M-71 i I-185 M-82.

Maszynę z tym pierwszym silnikiem produkuje Art Model. Nie jest proste domyślić się który to prototyp, ale po analizie zdjęć i informacji - to wersja z silnikiem M-71. Prototyp I-185 M-71 (nr 6204) wzleciał już 8 kwietnia 1941
Drugim bardzo poważnym atutem tej maszyny obok mocnego silnika to uzbrojenie w trzy działka 20mm i duuży (w porównaniu np z konstrukcjami Ławoczkina) zapas amunicji. Konstrukcja kadłuba mieszana a skrzydło kryte aluminium.
Maszyna była podobno łatwa w pilotażu. W porównaniu z próżniejszym równie prototypowym Migiem-9 zwraca uwagę na szerszy kadłub, i większy przekrój osłony silnika. powietrze mogło sobie spokojnie przepływać przez odpowiednio duży tunel, co nie udało sie przy adaptacji wąskiego kadłuba MIG-3 do silnika gwiazdowego, i okazuje się, że Mig-9 miał większe opory i kłopoty z chłodzeniem i mocą silnika....

Koncepca - podobna do koncepcji I-16 - do silnika dokładamy skrzydła i kabinę pilota, tak aby zabierały jak najmniej miejsca i masy. Ponieważ silnik jest odpowiednio mocniejszy, to i wymiary są większe i kadłub dłuższy...

Osłona silnika sprawia wrażenie drzemiącej pod maska mocy, dlatego skusiłem się na ten model, choć ani szeroko używany, ani specjalnie bojowo się nie odznaczył, piloci testujący na froncie mieli zakaz przelatywania linii wroga...

Nie ma informacji, czy na maszynie w momencie owego frontowego epizodu dodano jakiś numer taktyczny, ale jest prawdopodobne, że nie..... sztuka to sztuka, a maszyna to maszyna.....

W modelu trochę dorobiłem elementów kabiny pilota, zwłaszcza za fotelem, bo z planów jednoznacznie nie wynika czy była ona otwarta tak jak zostawił producent, czy była jakaś półka. Wg planów za fotelem były jeszcze dwie wręgi otwarte i trzecia zamknięta - tą akurat dołożyłem...

Starałem się poprawić wyloty spalin z silnika, wyszły nieco za cienkie, ale są.... działka włożyłem z igieł do strzykawek...

Malowanie - jak dla maszyny konstrukcji mieszanej, a pomimo metalowych skrzydeł, kadłub był w większości kryty drewnem (pólskorupowy) więc wybrałem odcień "zaszczitnyi" ciemniejszy niż na maszynach całkiem metalowych tego okresu.




Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wymieniłem zdjęcia...

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 12:30
przez pik
Samolocik oryginalny i rzadko spotykany. Coś więcej trudno napisać, bo niewiele widać. Zdjęcia może nie są najlepsze, ale dlaczego są tak małe??? Jak widzę takie "znaczki pocztowe" to zawsze mam wrażenie że autor chce coś ukryć... Skoro tak, to po co w ogóle prezentować model publicznie? :P

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 12:55
przez spiton
Model fajnie wycieniowany. No i sam samolot bardzo interesujący. Poproszę o więcej zdjęć-większych !!

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 16:45
przez posejdon
We wstępie piszesz o porównaniu tej maszyny z MiGiem-9. A czy MiG-9 to przypadkiem odrzutowy nie był (i zresztą całkiem elegancki :) )?

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 19:50
przez skusz
Model całkiem fajny. Nie myślałeś go zrobić "what if?" np. jakiś GIAP z takim dużym czerwonym sztandarem "Gwardija" na osłonie silnika?

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 19:56
przez jambus
Zdjęcia zdecydowanie za małe, a szkoda bo zarówno model jak i samolot ciekawe.

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 20:17
przez dewertus
Jaro_Su napisał(a):Prototyp I-185 M-71 (nr 6204) wzleciał już 8 kwietnia 1941


I ponoć był kilka razy wykorzystany do przechwytywania niemieckich samolotów rozpoznawczych nad Moskwą zimą 1941/42.

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:17
przez spiton
Nie wiem jakie miał obciążenie pow nośnej,ale proporcje a jak Starfighter prawie.

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 00:55
przez Grzegorz2107
To jest ten sam zestaw co wydawany przez "Modelist"?

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 21:23
przez zbigniew_drabarek
Polecam ksiazke Marka Solonina "Na uspionych lotniskach". Facet powaznie interesuje sie historia i ma wyksztalcenie lotnicze. Wlasnie w tej ksiazce znalazlem mnostwo naprawde interesujacych informacji o I-185 i innych konstrukcjach M. Polikarpowa.

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 22:39
przez Jaro_Su
zmieniłem serwer i zdjęcia są większe.

Ad. Mig-9:
Mig-9 ale ten prototyp oznaczony I-210

Obrazek

http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/i-210.html

nie wiem dlaczego użyto tej nazwy dwa razy. Odrzutowy to był prototyp I-300.

mam I-210 na warsztacie, bo Art Model też go wypuścił, już inny plastik i do tego niedotłoczenia na płacie (niedolany), więc go szpachlowałem i szlifuję i szlifuję.... :lol:

|co do I-185 to była to maszyna pełną gębą, między innymi posiadał trzystopniową sprężarkę. Obciążenie powierzchni nośnej wygląda na mniejsze niż w I-16, a poza tym zwrotność zależy nie tylko od powierzchni nośnej ale i od mocy silnika...

Skoro były o nim pozytywne opinie i to wbrew antypatii Stalina do konstruktora, to chyba prawdziwe... ;o)

ad. Modelist

Nie, ten stary miałem ho, ho ho lat temu, kleiłem kiedyś dla kogoś, bo mnie samemu się nie podobał. tu wygooglałem jakiegoś: zupełnie niepodobny....

Obrazek

P.S. jak kogoś by interesował I-180 (taki z otwartą kabiną) to wypuścił go Amodel....

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 01:46
przez greatgonzo
Nic nie wiem o tym samolocie.
Naprawdę trzystopniowa sprężarka? Gdzie się zmieściły te stopnie i chłodnice..., może trzybiegowa?

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 10:09
przez Jaro_Su
Może raczej trzybiegowa..... trzy położenia dźwigni...

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 19:34
przez posejdon
greatgonzo napisał(a):Nic nie wiem o tym samolocie.
Naprawdę trzystopniowa sprężarka? Gdzie się zmieściły te stopnie i chłodnice..., może trzybiegowa?


Czy między stopniami zawsze musi być intercooler?

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

PostNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 01:08
przez greatgonzo
Może być aftercooler.

W sumie niekoniecznie, o ile założymy techniczną indolencję projektanta silnika lub realizację fajerwerku próżności.